Släpper vi han till norrlands-gnaget så lär vi väl sitta om fem år och oja oss över att ännu en egen produkt är en bärande spelare i ett annat lag.
Kanske kan göra en face off med Sjöholm och Tedenby?
Skulle bli förkrossad om vi släpper Sjöholm.
Sjöholm kan väl knappast sitta på en lön över 100?
Enligt Johan Svensson är väl meddellönen i SHL ca 130.
Jag blir skogstokig om man är så kortsiktiga i sitt tänk att man släpper en egen produkt och ett framtidsman som Sjöholm. Dra iväg Seppälä eller Nyberg istället.
Tycker för övrigt Sjöholm bör spela på sex backar redan som läget är nu. Han och Fransson i tredje backpar tack. Övriga fyra är Engsund, Alsing, Day och Kaski.
Så mycket för ZAIKs juniorverksamhet. De uppges ju bara kunna peka på någon i j-laget och det blir succé.
Vi måste ju få ut något av detta så låt Lindholm spela i Hv så länge de behöver Sjöholm.
@lejacques Vi måste se tiden an innan vi kan se vad HV gör.Bägge 2 har en hel del att bevisa för oss härinne så innan dess är det svårt att avgöra.
Med det sagt så tycker jag absolut INTE att HV ska låta Sjöholm gå till en seriekonkurrent vilket skulle vara helt galet. ZAIK ser uppenbarligen något i honom som HV verkar ha missat så än så länge hoppas jag att HV inte gör något förhastat.
Men om det ibte dyker upp ngn toppcenter då?
Då har vi ju släppt en bra back till ZAIK.
Tror hälften av det. 75 typ.
Tveksamt om det kommer någon stjärncenter. Tror vi får vara glada för en Kero till och att kunna sätta Borgström på en kant.
Vill verkligen inte släppa Sjöholm, han är unik i sin spelstil. Skulle gärna bänka Kaski i matcher där vi leder i tredje och sätta in Sjöholm istället.
Jag skeppar hellre iväg Fransson än Sjöholm, men allra helst Nyberg eller Seppälä.
Tycker Sjöholms spelstil är unik och steppar han bara upp, vilket han förmodligen gör (fortfarande väldigt ung), så är det en framtida ledare i hv, får inte släppa han nu!
Inte fan ska vi släppa Sjöholm till ett av Sveriges bästa lag. Finns ju en anledning att de vill ha honom. Att Sjöholm gjorde en mindre bra säsong ifjol är ju inte konstigt då hela laget va under isen.
Ta hand om våra talanger och förvalta dem. Stillman är hos oss nu och han ska ju vara så himla bra på försvarspelet så det borde ju ordna sig med Sjöholm.
Vi ska inte släppa någon utan isåfall en utlåning.
Jag är inte impad av Sjöholm förutom hans grit, men ger mig fan på att om han går till ZAIK, så blir han en topp back, ZAIK har redan Heikinnen som jag trodde på starkt i Hv, hatar att se Hv killar göra bra ifrån sig i andra klubbar
Låna ut Sjöholm till Zaik till novemberuppehållet eller jul.
Tror jag att han kommer göra stor nytta hos oss efter det, när han lärt sig vad som krävs.
Är det möjligt att skriva en klausul så att han inte kan spela matcherna mot oss?
Känns sjukt oseriöst.
Jag är glad att inte vara sportchef i det här läget.
Du har Fransson, Hallqvist, Annborn, Viggo Gustavsson, Sjöholm, Landén.
Sjöholm dessutom med utgående kontrakt. Dessutom ska du förr eller senare försöka klämma in Pilut och Emil Andrée.
Tror också Sjöholm hade varit jäkligt bra i ZAIK. Tycker inte vi ska släppa honom i dagsläget, möjligen ett lån.
Däremot Heikkinen tror jag var rätt att släppa just då, han har ju fått gå den långa vägen via 5 säsonger i HA.
Jag har en säker källa på att Sjöholm ligger på mellan 60-70
Låter rimligt.
Tänker att Sjöholm borde vara tänkt som ersättare till Petter Granberg hos Skellefteå. Sorry om eventuell OT.