Nyberg på väg bort alltså. Trodde han hade mer än 120k det lät så när han värvades. Bara slanta upp nu Timrå.
Märkligt att HV är beredda att släppa utan att killen visat upp sig i SHL kan jag tycka. Men kan tänka mig att Hallqvist, Sjöholm och Fransson är betydligt mer värda sin lön
Abbott kör med stora städmaskinen!
Kanske är smartare städa under säsong än före säsong. Då vet man vad man har och det finns alltid nån klubb i behov (skador) av just den spelaren man vill släppa.
Ja kanske. å andra sidan kanske det frigör lite cash för o stärka upp centersidan
Det här är onekligen en intressant följetång. Dvs CA lär ha en plan för detta, att göra utrymme för annat. Det ska finnas spelare i truppen som tillför något. På förhand gillar jag det.
Mycket ingrodd och ny smuts att hantera.
Jag skäms. På riktigt. Jag känner en skam.
Vi värvar en spelare och sen vill vi inte ha honom.
I FBK spelar Åslund med 2 årskontrakt som tack för sin lojalitet.
Vi har en Önerud som säger att kallar HV kommer jag.
Nubben har ingen skam i kroppen. Men jag har uppenbarligen.
Kommer ta tid innan HV71 får någon trovärdighet.
Och jag står i skamvrån.
Edit: Jag är helt för att göra av med Nyberg. Men vill inte bli av med Sjöholm.
Jag inbillar mig själv, jag börjar på ett arbete där den tidigare snubben har gjort ett riktigt skit jobb, jag tittar runt själv och inser vad jag skulle vilja förändra, jag förstår Abbot 100%, vi har mycket pengar just nu på backar, vi har en tunn centersida, smart att försöka fördela om samtidigt som man ju faktiskt inte ens verkar tycka Nyberg är värd pengarna, visst han har inte fått chansen i SHL MEN dom lär ju se mycket på träningarna med
Finns det en länk till info om Nyberg?
Det står på Sportexpressen, men man måste ha premium
Jag förstår Abbot.
Vi behöver desperat stärka upp C-sidan.
120K är lite lättare att jobba med en Tedenbys kontrakt på 300k.
Nyberg har sett allt annat en bra ut under försäsongen.
Kan vi få någon klubb att ta över hela eller stora delar av kontraktet och tex frigöra medel så vi kan värva tex Kossila så är det taget alla dagar i veckan.
Abbott går från klarhet till klarhet. Fick kanske SHL:s mest tuffa sportchefsjobb på förhand, men visar än en gång att han är beredd att skita ner sig. Vilket är illa tvunget med tanke på den bajsmacka han ärvde.
Heja Abbott!
Tillägg. I samma artikeln kan man läsa att Strandells agent jobbar på för fullt med att hitta en ny klubb till sin klient. Men än så länge har ingen klubb nappat. Det får ju än att undra hur hans kontrakt ser ut… Sen kan väl det också vara så enkelt att en spelare med endast EN bra HA-säsong på cv:et och som dessutom varit borta en hel säsong inte är jättehet på marknaden.
Vi var många som tyckte att värvningen av Nyberg var tokig, Abbott verkar hålla med. Det går inte att säga detta för många gånger, att Nubben försvann är den största vinsten för oss HV-fans.
Förstår men HV är inte en klubb som har råd med lojalitet. Är man ett topplag som FBK och aldrig i princip riskerar att åka ur SHL så kan man ha en mer stabil och lojal spelartrupp. HV måste värva för att stanna kvar i SHL just nu och då kvittar det egentligen om historia utan att klara sig kvar.
Nubben har gjort ett dåligt jobb med kontrakt av spelare och de kommer ta 2-3 år innan Abbot har sin trupp så som han vill. Det gäller bara att HV kan klara sig kvar i ligan för jag tror det är de som krävs för att HV ska lyfta ännu en nivå.
Sen om vi ska se på det i ett längre perspektiv så innebär 3 år med John Nyberg att det hindrar möjligheten för alla lovande backar som finns i organisationen, HV har just nu en enormt stor talangbank på backsidan med Fransson och Hallqvist som redan slagit sig in i laget sen finns Landén ute på lån och i juniorlaget har vi Viggo Gustafsson och Karl Annborn som är givna i U-18 landslaget.
Förhoppningsvis ger detta mer utrymme för att visa att man på sikt tror på Sjöholm.
Att skellefteå vill ha Sjöholm är bevis nog att vi behöver Sjöholm.
Jag tror inte Abbot släpper honom.
Så typiskt gamla Hv tänket, man tittar på förra säsongen och tänker “vad hade vi för brister” Nubben kommer fram till, vi hade lite SHL erfarenhet hos backarna, varvar en random back på 3 år bara för det…Vi saknade “toughness” värvar en spelare från LIIIGA som är tuff och ger han ett långt dyrt kontrakt bara för det…
Smart av Abbott och övriga att vara aktiva direkt och inte låta saker rulla på. Man märker ju redan att lag, t.ex Skellefteå, börjar drabbad av skador och måste värva. Nyberg hade kanske aldrig varit aktuell för Skellefteå offseason men med en tunn marknad och ett stod behov så ökar chanserna markant för HV71 att få till en bra deal. Snart kommer även HA-klubbar som får skador eller gå dåligt att panikvärva. Likaså lag utomlands. Så helt rätt att öppet annonsera att man har spelare man vill bli av. Abbott lär ju dessutom inte gå med på vilken deal som helst utan lär vara en gynnsam sådan med tanke på att varken Nyberg eller Strandell har några jättedyra kontrakt (är väl längden på Nybergs som kan krångla).
De har ju även sett spelarna under hela sommaren så även om Nyberg/Strandell inte har spelat någon SHL-match så har de ändå visat upp sig på en stor mängd träningar. Och jag antar att det inte varit klang och jubel-prestationer direkt.