Nyfiken på vad du baserar att LaLeggia kommer “floppa” i HV i år.
Poängbäst av backarna i Timrå, HV och i Lugano de tre senaste säsongerna.
Magkänsla?
Ta en tablett.
Floppa?
Vem har skrivit det?
Ingen bra känsla bara. Tyckte han var kass i egen zon och tror inte att han kommer vara lika grym framåt.
Vet inte vad du får ut av att vara dryg och leka läkare men avstår från att vara dryg tillbaka.
Madhawk släng dig i väggen. Forumet levererar de hetaste värvningarna!
Släggan lär bli en tillgång.
En som kan transportera pucken.
Day känns som han inte tror på det. Med hans storlek så skulle han kunna dominera.
SHL är svårare än många andra ligor, håller man inte disciplinen i defensiven som back så är det många lag som straffar hårt och snabbt.
(Men jag tror också Day skulle göra ett bra jobb om det fanns mer gnista och engagemang - så in med mental coach och sen köra eller komma fram till att bryta är bäst.)
Om Laleggia är klar lika bra få hit han så snabbt som möjligt så han hinner träna under uppehållet och komma in i laget
Underbart om detta stämmer.
Han kommer bidra med ren klass offensivt och tillföra en dimension till i spelet och vara ett hot som ingen annan spelare i dagens HV kan vara.
Det finns ingen med samma slags spets.
Visst, det finns frågetecken kring hans defensiv. Men jag känner mig rätt övertygad att med hans ingång i laget har HV köpt några extra poäng? 6-9 poäng i slutändan? In med en center till i laget och vi har lämnat kvalplatsen i vår
Saken var att han var bättre än många trott i egen zon. Till slut var han rätt stabil. Får HV in Lagge så är han topp 3 i SHL av offensiva backar. Man skojar inte bort 18 mål som han gjorde senast i SHL han var 12a i skytteligen. Hans skott är inte hårdast men det är så bra, får alltid puckarna på mål. Älskar Lagge hoppas han verkligen kommer!
Du skrev “ingen bra känsla”.
Jag ställde en fråga vad du baserar det på och valde att skriva “floppa”.
Inget konstigt alls.
Sen försökte jag vara lite rolig och misslyckades tydligen.
Inte alls min mening att leka vare sig läkare eller dryg.
Skål!
Skulle inte bli förvånad om både Ang och Laleggia gör debut 14 nov mot Timrå.
Abbott svarar i hockeysverige.se angående Laleggia ryktet.
– Jag vet inte var ryktena kommer från. Det kommer alltid rykten om flera spelare och jag vet aldrig var de kommer från.
Har du en ambition av att stärka upp lagets defensiv?
– Ja, kanske. Jag är inte säker än, avslutar Chris Abbott
Tröttsamt med de där meningslösa clickbait-artiklarna. Vad ska han säga? “Ja, han har ett erbjudande som han väntas skriva under i helgen” eller “Japp han har signat men vi har inte kommit överens om det praktiska. Säg inget till folket för vi vill basunera ut det med en rolig video ”.
Håller med. Tycker mest det sista citatet där var intressant. Att lagets defensiv skulle stärkas upp. Vad betyder det i så fall?
Eller så är det helt ointressant för han är felciterad alternativt bara säger lite vad som för att inte svara på frågan.
Antiklimax om ryktet med Släggan bara är luft och clickbait.
Oseriös reporter som frågar om att stärka upp defensiven i en intervju om Laleggia… ungefär som att fråga “är det sant att ni letar en poänggörare?” när man pratar om en målvakt
Synd att någon kom över nyheten.
Hade varit extra fint om HV twittrat att det var nyförvärv på g men man hade noll aning om vem det skulle vara.
Det kanske inte är Släggan. Kanske är Martinsson, vem vet. Inget är kommunicerat.
Martinsson hade ju blivit succé 3e gången gillt och allt det där.
Någon här i detta magiska forum som har någon susning vem den tilltänkta C kan vara? hoppas innerligt CA hittar en C
Finns väl inget konkret på att en center är på väg? Det enda jag hör är att “HV borde vara ute och leta efter en center”.