SHL 24/25 - Här kommenterar vi de andra lagens trupper!

Centern Jordan schroeder till brynäs

Nu består Brynäs centersida av: schroeder, Larsson, scott, vesel och ölund.

Hyfsad centersida

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8qBR01/nhl-meriterade-stjarncentern-jordan-schroeder-ar-kloar-for-brynas-i-shl?utm_source=iosapp&utm_medium=share

I allsvenskan ja

2 gillningar

Hade Hv centersida sett ut sådär hade jag inte längtat till SHL-säsongen direkt

Dock bättre centrar än va hv har. Speciellt om du ser över alla 4 platserna. Både Larsson och schroeder är två bra första respektive andracenter.

Sen ska ju HV ha in en förstacenter sås det är klart att den är bättre än HV:s centersida i dagsläget liksom.

Fick ingen notis så lite svårt att veta om du svarade mig. Om så var fallet så håller jag med dig, det är kanske svårt att göra i praktiken.

aa precis det var en replik. Tänker att man kan ju inte direkt hindra någon från att sticka till KHL. Om man upptäcker att en spelare är intresserad av KHL kanske det är lika bra att släppa honom då man kanske inte vill ha den typen av spelare i truppen ändå.

1 gillning

Nä lite så tänkte jag. Sen kan man väl iofs ha det som policy, det kan ju inte vara ”olagligt”. Jämför med fotbollen där Athletic Bilbao bara värvar baskiska spelare och har gjort så i alla år. Nu tycker inte jag att SHL-klubbarna ska ha en sådan policy egentligen, det var mer en reflektion. Även en viss frustration över Sikuras icke-existerande moraliska kompass, ska medges.

De andra trupperna börjar sätta sig.
Om vi utgår från att vi får in den topp vi jagar framåt, vilka lag ser ni då att vi troligtvis kommer ha bakom oss i vinter?

Minns tillbaka på tiden när man tänkte tvärtom, vilka lag slåss vi med i toppen?

Undra om man någonsin kommer att kunna tänka så igen…

Om vi får in 1c av riktigt bra kaliber och 1fw av samma så borde vi ha Modo , Timrå , Malmö , Brynäs , leksand bakom oss

2 gillningar

Skulle säga ev Malmö.

1 gillning

Tror de flesta var överens om att vi skulle ha rätt många lag bakom oss när vi åkte ut 2021. Även om vissa kan se mer intressanta ut på pappret så gäller det att få ihop gruppen också.

Huvudsaken är att våra sista pusselbitar blir spelare som tillför en extra dimension istället för random skit.

3 gillningar

Örebro

Allt hänger på om vi får till ett tryggt grundspel eller inte. Får vi inte det kommer det bli kval igen med möjligen Malmö bakom. Får vi till det så kan Malmö, MoDo, Brynäs, Örebro och kanske någon mer hamna bakom. Men allt hänger på försvarsspelet.

Lyckas Anton sätta ett bra grundspel och matcha laget på ett bra sätt så ser jag inga större problem med att åtminstone nå topp tio.

Är helt säker på att vi kommer att vara bättre tränade och troligen inte kommer att ha både sämsta första och andramålvakten i serien.

Bara det är ju ett stort plus och innebär ju många extrapoäng jämfört med förra säsongen.

Malmö
Brynäs
MoDo
Örebro
Timrå
Leksand

Dessa lag är ju lag vi i alla fall inte borde vara sämre än. Något av dem flippar ju säkert men annars är det många räddningsplankor nästa säsong.

Lutar lite åt en liten delning av tabellen nästa säsong med sju lag på var sin halva. Blir ju alltid några överraskningar åt båda håll men på papperet är det nog en topp sju och en botten sju i dagsläget.

Nyckeln och samtidigt det mest osäkra för mig är coach och målvaktssidan. Misslyckas vi med det så finns en stor risk för ett nytt Play Out.

1 gillning

Brome klar för Luleå enligt Höken

Han är presenterad av Luleå till och med.

Skriver avtal till 27/28. Herreguuuu

DET är ingen billig trupp Luleå sitter på nästa säsong. Det lär ha gått åt mycket Minecraft-pengar där. Eller?

2 gillningar

Frågan är ju varför så många helt plötsligt tror att Luleås Liiga värvningar är bättre än alla andras. Levtchi ser ju absolut bra ut men de andra två tycker jag inte imponerar av de jag sett.

1 gillning