SHL 24/25 - Här kommenterar vi de andra lagens trupper!

Alltså nu drar Greco till KHL också. Vi har alltså två spelare som lämnat SHL för KHL på kort tid.

"Enligt källor till Hockeynews köper Örebro ut Mathias Bromé för 170 000 kronor i månader i 48 månader, vilket i runda slängar rör sig om åtta miljoner plus sociala avgifter. Det gör att kostnaden landar på omkring 10,5 miljoner kronor för Örebro.

Blev en dyr historia för Örebro

5 gillningar

o herre. Lär bli fyra tuffa år för Örebro. Detta kan bli deras nedgång om inte Karlkvist producerar och vinner de matcher

1 gillning

Det suger. Sedan kriget bröt ut är det dessutom tre nordamerikanska spelare som fått ryskt medborgarskap(!!!) och en fjärde, Cedric Paquette, som vill ansöka om det.

Känns bara som kanadensare ser pengar i detta läget och inte har någon som helst koll på läget i Europa

1 gillning

Precis. Tyvärr.

Lyssnade på Luleås podd.

Där sa dom ” omark och Gustavsson har fått erbjudande att dom får ha egen sommarträning ”

Känns lite märkligt ju. Jag hade inte accepterat om tex teden och AP körde själva och alla andra ihop.

Växjö värvar från AHL . Karl Henriksson .

Inga jätte siffror i AHL.

Jag hade inte nöjt mig med honom som våran nya FW

Beror ju på vilken roll han är värvad för

Dom har gått ut med att dom letar ersättare för Sylvegård , Reider och Kossila.

I nivå med dom är han absolut inte.

Nä definitivt inte. Känns som att Evertsson borde inse det, så smart som han är. Med det sagt vinner han väl poängligan eftersom det är Växjö vi talar om…

Det är väl det som är Evertssons specialitet, hitta diamanter i sandlådan.

Ajajaj den sved för dom

1 gillning

På hockeynews nämner de att Örebro kan vara i farozonen inför nästa säsong, att det aldrig är bra när det stormar så mycket negativt kring ett lag. De känns lite som en tickande bomb som när den exploderar skickar Örebro till Hockeyallsvenskan.

Nästa idiot…

2 gillningar

Dom är inga idioter låt dom spela var dom vill. Tydligen blir dom inte hatade och utfrysta när dom kommer hem. Dom ska spela hockey inte kriga tycker det är extremt överdrivet hat.

Förstår dock andra tycker annorlunda.

1 gillning

Ja, uppenbarligen har vi olika syn. Det finns ju en anledning till att Ryssland är uteslutna från internationell idrott. Att ställa upp och spela i en liga som används i rysk propaganda tycker jag är helt fel. Att som Fredrik Claesson dessutom spela för ryska arméns lag CSKA är vidrigt. En armé som begår folkmord, våldtäkter och mördar civila. En sådan människa vill jag nog kalla idiot.
Men vi tycker olika och ska väl undvika att diskutera politik och religon.

7 gillningar

Spelar man i Ryssland efter 2022 då vill inte jag ha med den spelaren att göra någonsin eller se i närheten av HV nu eller i framtiden.

Spela där och då indirekt stödja en terrorstat med massmördare är bara för mycket och helt oförsvarsbart.

Så stolt över HVs ståndpunkt i denna fråga.

6 gillningar

På tal om annat.

Pratade med en inbiten Brynäs supporter som är mycket innanför väggarna och han är livrädd .
Han tycker sig se samma problem i Brynäs som hv. Låg kravställan , slappa fysträningar och en jävla massa bekväma personer som tror att de vann guld genom att vinna HA.

Han tror att Brynäs kommer harva i botten framåt och han med flera ser inget förtroende i Gällstedt.
Jag är beredd på att hålla med honom. Många hyllar deras värvningar och så men jag skulle säga att Djoos är nog den ända riktiga dunder värvningen i mina ögon.

1 gillning

Om jag fattat saken rätt i fallet Brome, så betalar alltså Örebro c:a 10 000 000 på fyra år för en spelare de ska ha som motståndare i fyra år. Då gör de detta för att slippa betala det dubbla eller kanske mer till Brome. Borde man inte varit iskall i det läget och väntat ut honom? Då hade han ju inte kunnat spela för något annat lag än Örebro, ja jag vet att Sundström i Frölunda gjorde så, men jag tror inte Brome hade vågat chansa. Är jag helt fel ute eller vad tycker ni andra? Jag hade samma fundering med Martinsson.