Silly Season 15/16: Spelardrömmar!

Jo, det vore onekligen en dröm. Men för oss som ser alla Wings matcher är det i princip omöjligt att se att han kommer till HV. Han har fått bra med istid och levererar. Otroligt smart och mogen för att vara så ung.

Men håller med, en dröm. Personligen vill jag nog helst se honom i Wings.

swisshockeynews.ch/index.php … -hc-lugano

Patrick Thoresen verkar vara klar för en SHL-klubb, och FBK har gått ut och sagt att dom ska presentera nya spelare snart…
Känns ju onekligen som en FBK-värvning på förhand, men satan vad jag hade velat se han i HV.

Jag med. Skrev det tidigare i tråden.

Oavsett vilken klubb som landar honom så är det på pappret den bästa värvningen i SHL på många år.

Mina pengar ligger på FBK elr faktiskt DIF men så här säger Leif Carlsson te hockeysverige
“Att Thoresen redan ska ha klart med en ny klubbadress är något som Färjestads sportchef Leif Carlsson sade till Värmlands Folkblad redan häromdagen när han fick frågan om hur Färjestad låg till i jakten på Thoresen.
– Som jag förstått det vill han endera spela i en klubb i en storstad eller i Schweiz. Då ligger inte vi jättebra till. Jag har också hört att han redan gjort klart med en klubb.”

hockeysverige.se/2015/03/30/ … i-sverige/

“Som jag förstått det vill han endera spela i en klubb i en storstad eller i Schweiz. Då ligger inte vi jättebra till. Jag har också hört att han redan gjort klart med en klubb- Leif Carlsson”

Så känslan är ju Frölunda eller tillbaka till Djurgården

Vi får väl försöka öka på befolkningen i Jkpg lite snabbt? :laughing: :wink:

Nu skriver Mrmadhawk att Thoresen är nära Djurgården.
Känns ju inte som en skräll

Japp, tyvärr.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20555016.ab

kändes inte riktigt som en hv-värvning

Nu får vi hopppas vi landar nån utav Thörnberg, Joensuu elr Bergfors(ingen aning om HV är intresserade men jag hopppas på de)

Nämns otroligt lite om André Petersson, gjort en grym säsong i KHL och vore ju en dröm att få hem. Utgående kontrakt och borde väl rimligtvis inte ha problem att få nytt men han kanske saknar tryggheten. Hursomhelst en riktig spjutspets i det offensiva och passar in i Hult/Davidssons tänk med “hemvävt”.

eliteprospects.com/player.php?player=7039

visst en dröm men tror han stannar utomlands, har för mig jag har läst de nånstans att de är det han vill så kan ju dröja typ 10 år te ve får se han i HV igen

Peterson har mer att ge utomlands, dessutom så söker han “enbart” lägenhet över sommaren i Jkpg så det är väl inget som talar för att han vill hem riktigt än kanske.
Byron Ritchie lämnar nu Schweiz och säger att det nog blir Sverige nästa anhalt, jag fick bara en magkänsla av någonting då han och AJ är “släkt” :wink:

På tal om gamla MODO-spelare. Såg att Kyle Cumiskey sitter på utgående kontrakt, satan va bra han va i Sverige senast…

Undra om Simon skriver på för HV71 snart?
jnytt.se/riktigt-skont-att-komma-hem

Hade mer än gärna sett att Noah Welch gjorde comeback i Hv men det lär jag få fortsätta drömma om då han verkar vara klar för Modo!

Vi kan förmodligen glömma Bill Sweat. Han är på gång till Luleå enligt uppgifter:
hockeysverige.se/2015/03/31/ … onkurrent/

Är ingen drömspelare då jag inte vill ha in en 37-åring men han ryktas till SHL och är dessutom svåger till AJ… :confused:

eliteprospects.com/player.php?player=4520

Kanske OT men visste inte var jag skulle posta det annars.

Fan jag hade hoppats lite på han

Jag vill ha in Jesse Saarinen, Luleå var ute efter honom under säsongen men klubben ville inte släppa killen. Det är en mycket snabb, tuff vinge med bra avslut och målsinne.

Yes, Bill Sweatt är klar för Luleå. Tror inte att HV ens var ute efter honom, annars så var det ju Minecraft-pengarna som var skillnaden. :wink:
Hult & Davidsson har nog haft siktet inställt på Joenssu och Thörnberg.