Spännande! Ska inte heller glömma att Törngrens status är högst oklar så vi behöver nog in en spelare oavsett.
Vad skulle det kunna bli för kedjor då?
Wellman-Illomäki-Wedin
Bergström-Fröberg-F.Sandberg
Nybeck-Holmström-Forsberg
Önerud-Siikanen-C.Sandberg
Wennlund
Låter Nybeck fortsätta tillsammans med Forsberg då de fungerat rätt bra ihop. Tror även Siikanen-kedjan skulle kunna bli riktigt tung om man sätter Önerud där. Gillar ju Önerud, men han har inte varit sig själv efter corona, så fjärde är nog bäst alternativ om vi nu får in Wellman.
Håller med 100% sen är frågan om Thörngren får slåss med C Sandberg i fjärde kedjan. tragiskt med Önerud i fjärde men han har varit riktigt seg det senaste
Jag frågade Hult för ett par år sedan under en sponsormiddag om Gragnani fanns i blickfånget,vilket jag fick känslan att han gjorde. Jag skulle inte bli förvånad om han lirar i HV inom kort, vilken backsida vi skulle ha.
EDIT: Fruktansvärt farlig back, men har inte spelat iår så beror ju på om han är som Donovan eller om han är som Stoa
Tydligen hade DIF fått nej av några backar nu med, någon av dem som Hult fått ett ja på då kan man hoppas ?
Lägg av att skrika efter uppgifter från de som är vänliga nog att dela med sig. Det är dålig stil.
De som har info och delar med sig av den skall vi hylla och tacka, men vi kan inte tjata på dem varenda jävla dag och mjölka dem som en kossa. Kom igen.
Målvakten vi alla gapar om ser ut att bli Adam Åhman som enl Madhawk ser ut att namnges för HV71.
Bra lösning då vårt mål inte är att gå långt i ett slutspel utan att klara kontraktet. Det bör Gunnar/Hugo kunna lösa.
Intressant. Åhman har väl inte haft en lysande utveckling sedan den olyckliga skadan. Men fram tills dess vågar jag påstå att jag såg en ny förstekeeper i honom. Han var grym de få tillfällen han fick spela i HV och under sejouren i Oskarshamn var han en av allsvenskans bästa målvakter.
Håller med om att det är en bra lösning. Hugo och Gunnar bör räcka om det är nytt kontrakt som gäller.