Känner själv att jag blivit så fruktansvärt inaktiv och inte ens är med och drömmer längre.
Har tusan noll koll på allsvenskan och vilka spelare man kan tänkas drömma om ens.
Kommer bli så fruktansvärt deprimerad när laget fylls på med spelare jag inte har någon tanke om eller koll på, fan man brukade ju brinna fullständigt för detta.
Jag känner att jag inte riktigt är där att jag kan drömma om allsvenska spelare. Absolut inget ont om dessa spelare naturligtvis, men besvikelsen över att ha åkt ur SHL har inte lagt sig än. Och känslan är att jag kan nog börja “drömma” om spelare i allsvenskan först om ett par år, när HV är ett etablerat allsvenskt lag och jag har bättre koll på ligan.
Just nu är detta mest en tråd om “spelare jag får acceptera tillhör den nya verkligheten” för min del.
Varför är en kille som kroppen är så trasig på att två lag sagt nej till han en dröm?
Att släppa Andersson är ett av få bra beslut Hult tagit och det ska han inte ha skit för. Jag fattar inte varför folk så hemskt gärna vill ha in skadade spelare i truppen?
Intressant när man tittar på poängligan i HA för nuvarande säsongen.
Det är cirka 20 spelare som ligger på 40 poäng och uppåt.
Lag som Timrå, Mora och Karlskoga har 4 sådana spelare var, Mora till och med 5.
Så vi behöver dunka in bra med krut i en förstakedja. Gärna 50 poäng per forward för att vara i topp i HA.
Runt 20e Juni så brukar Hv åka på sitt träningsläger, så om lite mer än en månad.
Fortfarande bara 2 spelare i truppen, alltså jag tror egentligen Hv har riktigt bra förutsättning för att kunna gå upp snabbt.
Det är dock ETT stort problem, HULT återigen…Han har alltså inte förberett för det värsta, förberett värvningar ifall man skulle ha åkt ner.
Så nu sitter Hult på ruta NOLL och ska bygga/planera/rekrytera ett HELT NYTT LAG på typ några veckor, detta är sjukt oroande och ytterligare ett bevis på hur oödmjuk Hult och gänget har varit. Nu åkte vi ner, aj då, INGEN plan som var satt gäller nu, man hade ingen plan B förberedd för worst case scenario utan får sitta med plan B nu mitt i maj…så sjukt äckligt dåligt. Man vägrade lixom erkänna att chansen fanns att man kunde åka ner.
Jag tror faktiskt inte vi kan värva ett tillräckligt bra lag för att kunna gå upp kommande säsong med tanke på hur äckligt sent ute man är.
EN junior var alltså klar för laget…EN !!! wtf på den lixom, man har redan varit försen på pucken på Hv fostrade spelare som Åhman, Johnsson mfl som signat med andra klubbar.
JALLA JALLA nu alltså, så inte vi får ta leftovers som vanligt under Hult
Alltså. Så här brukar det se ut för lag som åker ut. Rätt naturligt att man först stämmer av med de som kan tänka sig att stanna kvar. För många där vill man ju behålla.
Sen befinner ju sig HV i ett rätt unikt läge där man inte verkar vilja ge sportchefen allt för mycket makt. Således vill man ha in tränarna först innan man ser över laget.
Man kan ju tycka att diskussionerna med de spelare man vill behålla borde mynna ut i någon form av pressmeddelande inom de närmsta dagarna. Vilka kommer stanna och vilka lämnar.