Vad jag hört så kommer det hända ganska mycket de närmaste dagarna.
Nu när tränarduon är officiell så kan Stillman och Samuelsson bestämma vilka de vill ha kvar av dessa som hänger i luften.
Tror de kommer vilja ha kvar ganska många av dem faktiskt och det ekonomiska lär kunna gå att komma överens om.
Jag är ganska säker på att S och S har en klar bild av hur de vill bygga laget och vad de vill få in.
Tror också att det kan locka spelare på ett annat sätt med en så välkänd och rutinerad tränarduo.
Jag är optimistiskt då jag tror att det det kommer bli ett tydligare och mer strukturerat lagbygge än tidigare år.
Löven har tre intressanta jänkare som alla håller hög Allsvensk klass i Tyler Vesel,Alex Hutchings och Justin Crandall alla med utgående kontrakt och går inte Löven upp till SHL borde Hv hugga och norpa iaf någon av dem!!
Tror inte på SHL för tex honom, där har han haft sina chanser.
Frågan är ju hur vi ska bygga?
Vi behöver ju i det korta perspektivet spelare som är tillräckligt bra för att ta oss upp, för att sen kunna “offras” om vi lyckas.
Tror nog kontraktslängderna blir väldigt avslöjande hur man tänker.
Filip Ahl och Jacob Grönhagen hade jag gärna sett i truppen. Två tvåmetersbjässar man inte flyttar på så lätt som kan bidra med sin storlek. Filip Ahls 40 poäng på 40 matcher i Allsvenskan häromåret visar att han kan bidra med mer än bara fysiskt spel. Dessutom stort HV-hjärta.
Kan bara instämma om att Ullström vore en drömvärvning.
Men det är alltid någonting som skavt i mitt tycke om honom. Vet inte om det är som att han inte riktigt är en lagspelare. Han har representerat 13 olika föreningar på 9 år. Det är nästan Yared Hugos nivå.
Hoppas jag blir motbevisad och att han kommer hem och blir en hjälte. Men något säger mig att han kommer ta på sig ytterligare ett par klubbtröjor nästa säsong.
Enligt beräkningarna borde det vara Önerud imorgon. Han ska ha kritat på och idag valde man att fokusera på lite andra nyheter för att bereda väg för en smarrig fredagsrökare