Silly season 21/22: Spelardrömmar

Vad jag hört så kommer det hända ganska mycket de närmaste dagarna.
Nu när tränarduon är officiell så kan Stillman och Samuelsson bestämma vilka de vill ha kvar av dessa som hänger i luften.
Tror de kommer vilja ha kvar ganska många av dem faktiskt och det ekonomiska lär kunna gå att komma överens om.

Jag är ganska säker på att S och S har en klar bild av hur de vill bygga laget och vad de vill få in.
Tror också att det kan locka spelare på ett annat sätt med en så välkänd och rutinerad tränarduo.

Jag är optimistiskt då jag tror att det det kommer bli ett tydligare och mer strukturerat lagbygge än tidigare år.

Lär komma ett gäng presentationer i veckan och då främst förlängningar, men kanske är vi i hamn med ett nyförvärv också :slight_smile:

Gustav Berglund lämnar VF, är vi möjligen där och hugger??

eliteprospects.com/player/3 … v-berglund

Löven har tre intressanta jänkare som alla håller hög Allsvensk klass i Tyler Vesel,Alex Hutchings och Justin Crandall alla med utgående kontrakt och går inte Löven upp till SHL borde Hv hugga och norpa iaf någon av dem!!

Ludwig Blomstrand lämnar Södertälje, ngt för HV kanske?

Har oxå tänkt på Ludwig Blomstrand,gjorde över 50 poäng ifjol!

Sedan har vi Tor Immo,målskytt av rang i Allsvenska mått,hade smakat i en andra line!!

Man kan ju hoppas, men känns som att SHL lag borde vara där och rycka med.

MEN, ska vi gå upp så måste vi ju ha SHL-mässiga spelare i vårt allsvenska lag

Tror inte på SHL för tex honom, där har han haft sina chanser.
Frågan är ju hur vi ska bygga?
Vi behöver ju i det korta perspektivet spelare som är tillräckligt bra för att ta oss upp, för att sen kunna “offras” om vi lyckas.
Tror nog kontraktslängderna blir väldigt avslöjande hur man tänker.

Ulla erbjuds inget nytt kontrakt av Davos.

32 bast. Gjort en del pengar runt om i Europa. Känns inte helt osannolikt med hans namn uppe i denna tråd

Tänk, Önerud-Ulla-Törngren som första lajn.

Du det hade varit nice! Den håller hög shl klass, så den hade varit dominant i HA.

Eller ännu bättre: Forsberg - Ulla - Önerud. Vore helt sjukt att ha en sådan lina på HA nivå.

Filip Ahl och Jacob Grönhagen hade jag gärna sett i truppen. Två tvåmetersbjässar man inte flyttar på så lätt som kan bidra med sin storlek. Filip Ahls 40 poäng på 40 matcher i Allsvenskan häromåret visar att han kan bidra med mer än bara fysiskt spel. Dessutom stort HV-hjärta.

Kan bara instämma om att Ullström vore en drömvärvning.
Men det är alltid någonting som skavt i mitt tycke om honom. Vet inte om det är som att han inte riktigt är en lagspelare. Han har representerat 13 olika föreningar på 9 år. Det är nästan Yared Hugos nivå.

Hoppas jag blir motbevisad och att han kommer hem och blir en hjälte. Men något säger mig att han kommer ta på sig ytterligare ett par klubbtröjor nästa säsong.

Lance Ward eller någon av hans tre söner - oavsett ålder. Kör…

[size=150]Forza Lance Ward[/size]

Fredag imon!,Hv brukar vara festliga och presentera nyheter på just denna trevliga dag,hoppas!!!

Önerud nytt kontrakt??!!

Enligt beräkningarna borde det vara Önerud imorgon. Han ska ha kritat på och idag valde man att fokusera på lite andra nyheter för att bereda väg för en smarrig fredagsrökare :slight_smile:

Fan vad gott,kände det på mig Quila!!

Underbart!

Fredagsfeeling? :wink: :smiley:

hade hoppats på kl 11, blir dt något idag ?