Silly season 21/22: Spelardrömmar

Schira klar för Linköping.

inte oväntat att han skulle spela i SHL. Klart han inte vill spela i HA. Det finns det ju ingen som vill, om man nu skall vara sån…

Erik Karlsson klar för Modo. Synd.

Vet inte vad man ska säga här riktigt. Svårt att säga vad som är realistiskt och inte.

Jag har ingen koll på hans skadehistorik men Alexander Urbom släpptes av Salzburg. Har spelat på hög nivå men känns inte riktigt som att han håller men i allsvenskan så kanske han kan vara nått.

eliteprospects.com/player/7 … nder-urbom

Shaun Heska har inte åldern på sin sida men kan vi värva Mats Trygg till SHL kan vi värva Heska till allsvenskan. Assisterande kapten i kärpät i två år är bra gjort och produktionen är inte så dålig den heller även om den är märkbart på väg nedåt.

eliteprospects.com/player/8606/shaun-heshka

Jason Akeson spelare i Mora och gjorde det väl ok i SHL. varken bra eller dåligt men har efter det producerat rejält i Köln. Lär aldrig hamna i HV men detta var väl en drömtråd?

eliteprospects.com/player/1 … son-akeson

Jag lägger till en typisk Hultvärvning som kanske är mest realistiskt av alla. Oskar Eklind, varit en medelmåtta i allsvenskan i flera år men gör nu en (1) helt ok säsong och Hult tror att denna kille kommer utvecklas till nått magiskt. Nu är han säkert bra men detta hade varit en typisk Hultvärvning för en 1a line i allsvenskan.

eliteprospects.com/player/2 … car-eklind

Inte en drömspelare kanske. Men Victor Romfors tror jag hade hade kunnat spela i en fjärdekedja.

Herkie82: Eklind ryktas vara klar för Brynäs.

Puh. Din beskrivning av honom gjorde mig övertygad om att vi skulle få se honom i HV nästa år. :laughing: Nu slipper vi det.

Niklas Olausson 34 år och på väg bort från Luleå. Lär finnas SHL klubbar som vill ha honom men jävlar vilken nytta han hade gjort i Hv71 i Allsvenskan.
aftonbladet.se/a/bnP1Q5

Jag kan göra en “Beeing Johan Hult” med 5 spelare som just nu är FA, kanske lockar fram lite garv iallafall :laughing:

Nej, för mig så är spelardrömmar av typen Nicklas Hjalmarsson, Andreas Borgman eller Pierre Engwall. Inte Viktor Romfors, Adam Åhman eller Sebastian Dyk. Jag har lite svårt att se att denna tråd ens kan existera när vi nu pratar trupp för hockeyallsvenskan. Men jag kanske bara är en dålig förlorare :laughing: .

Brady Shaw - vann poängligan i danmark

eliteprospects.com/player/136376/brady-shaw

Om Tjörna och Oscar Sundh är hela hade det varit två drömmar!

Det låter ju som att Sundh inte har återhämtat sig från hjärnskakningen ännu trots att otroligt lång tid har gått. Det är nog bara för denna hjälte att lägga skridskorna på hyllan :frowning: För mig, en person för HV71:s Wall of Heroes, bara på grund av intervjun efter guldet 2010.

Oh jag är redan så orolig…Hult värvar laget och hur börjar han sitt “nya” jobb med att värva för Allsvenskan ? Jo det är 1 maj och vi har 1 spelare klar… För att vi ska ha en rimlig chans att kunna gå upp igen så kan vi inte värva leftovers…Dags att värva lite nu eller ? Fan försäsongen börjar väl typ i maj ? 1 spelare på träningen blir svårt att träna PP osv då, flygande målvakt back och forward i en och samma person ?

Nytänkande att få in Conny Strömberg, 45 år ung!

Skämt åsido, Robin Figren vore perfekt att få tillbaka men gör succé i Schweiz och har kontrakt nästa säsong. Synd!

Hittade ett namn som gjort det bra i Norge, som har utgående kontrakt. Värva värva värva!

eliteprospects.com/player/9 … m-mcgauley

Det kanske är att svära lite i kyrkan och kan liknas vid en storsvampen värvning. Men Henrik Eriksson från DIF fick inte förlängt. Han har varit C och A i DIF i en massa år och vet vad som krävs för att ta upp ett lag i en högre serie.

Problemet med Eriksson är att han förhoppningsvis inte skulle ta plats i en toppkedja, och jag är emot att ha spelare utan någon större uppsida i de lägre kedjorna. Iofs, så behövs väll 1-2 sådana namn också. Jag skulle kunna tänka mig Eriksson, Wennlund och Thörna i en kedja t ex.

En anfallsuppsättning skulle kunna se ut någonting så här:
Nybeck - Kyle Platzer (Koo Koo)- Forsberg
Önerud -Filip Chlapík (Pelicans)- Dyk (HIFK)
Olausson - Grönhagen- Wikström
(Thörna) - Wennlund - Eriksson

Visst det blir inte lätt att locka Platzer och Chlapik till Jönköping. Platzer hade en riktigt bra säsong. Men kanske han skulle gilla utmaningen och med HVs budget så kan man betala någon lite extra pengar. Chlapik har en rad misslyckade säsonger bakom sig, så det skulle inte vara helt omöjligt att locka honom med en roll som första/andra center. Vi såg förra säsongen hur viktigt det är att ha ledande centrar, så jag tycker man ska lägga en massa krut på en första och andra center.

Dyk är lite av en utopi, då han gått riktigt bra i Liiga. Men värt ett försök iaf.

Edit: Platzer ryktas tydligen till Tappara, men någon av hans dignitet behövs som första center för att detta ska gå vägen.

Är också orolig över hur bygger kommer se ut. Är målet att redan tävla om plats i SHL?
Då krävs det muskler direkt och inte chansa med massa juniorer. För vi vet att hoppas några tar kliv är ingen kombo som fungerat särskilt bra i Hv71. Inte många juniorer som kommit från egna leden som producerat poäng.

Att sen värva Allsvenska spelare för Allsvenskan måste isåfall vara toppspelarna i Allsvenskan.
Jag sätter mitt hopp att man scoutar AHL marknaden rejält och hitta spetsen vi behöver. För spets finns där men sköter man inte scoutingen så blir det oftast floppar. Men är man aktiv och hör sig för så finns dem.

Använd våra kontakter där borta som Ward, Christensen och våra NHL spelare som referens.

Det är väll precis just den taktiken som aldrig funkat för att gå upp i SHL. Här handlar det om att bygga långsiktigt och att få in klubbhjärta i truppen. Knappast ett lag av legoknektar som är totalt ointresserade av en bortamatch i Hudiksvall i Januari.

Kanske mer i tråden rykten fast inte jätteseriösa sådana.

Har också hört lite löst om ryktet Hillding till HV faktiskt. Han har ju varit i HV tidigare och spelat för Samuelsson några säsonger så är ju isf välscoutad. Handlar väl om som tredjecenter antar jag och lite extra rutin om laget ser ungt ut.

Är ju lite annorlunda matcher runt om i allsvenskan mot heltaggade motståndare som försöker med alla till buds stående medel att rubba stora HV och få HV ur balans.

Kanske bra med rutin i sådana lägen också. Ingen supersäsong i Västerås i år iaf.

Som sagt ett väldigt löst rykte och kanske ett av många olika namn som diskuteras.

vi skall inte fråga brännan igen…

När Hult går får Joakim Andersson gärna komma tillbaka. Han ville likt Sundh och Thörnberg stanna kvar. Perfekt 2a center i Allsvenskan. Om han nu är hel då.