Silly season 22/23: Spelardrömmar

Fast han har ju varit riktigt bra i både SHL och KHL och verkligen visat han håller på högre nivå än SHL.

Vore ju otroligt jobbigt om det är så att Hv71 inte har plats om dessa 3 backar vill hem.
Fantenberg
Almqvist
Pilut

För backar som Ytterell, Bohm, Bertov och Torp.
Fyra backar som inte håller SHL mått då det är bevisat sen tidigare. Torp är väl den som ligger närmast isåfall tack vare hans fysiska spel men vi ska komma ihåg det att det går ännu fortare i SHL och frågan är om Torp klarar av det med farten o timing i sina tacklingar.

Jag tycker Torp får lite väl oförtjänlig kritik. När Torp bröt med Oskarshamn så beskrev många det som ett ganska tungt tapp för dom, säsongen innan han kom till oss var han en solid SHL back i ett bottenlag i SHL. Torp skulle definitivt hålla som en 7e 8e back i SHL är jag övertygad om. Jag tror inte han har gått ner sig så mycket på en säsong att han inte klarar den rollen. Sen kan jag köpa att det finns en avvägning där att göra. Antingen så har man kvar honom som en kulturbärare av vad som är HV eller så fyller man den rollen med en spelare som är utvecklingsbar för framtiden. Vad som är bäst att göra där vet jag själv ännu inte helt. Men att han inte är tillräckligt bra håller jag inte med om.

Torp ska absolut vara kvar. Som Junior skriver. Han höll i Oskarshamn. Vi ska vara extremt glada att han själv tog kontakt med Hult för att se över möjligheterna att komma hem.

Så ja. Blanda inte ihop Torp med Bohm, Ytterell och Bertov. Sen förstår jag att det är lätt gjort då det rör sig om liknande spelartyper. Men Torp är en klass över, både spelmässigt och sett till hjärta.

Håller med, samtidigt som jag dock håller med så tycker jag det är på Gränsen att Torp håller för SHL men han har stort hjärta och kämpar på, MEN om Torp är på gränsen…vad är då Ytterell, Bohm och Bertov ? förstår inte hur man tänker om man behåller samtliga dessa 4, 1 som är på gränsen och 3 som är solklart under SHL “krav”

Kan garantera dig att vill Fanten, Adam och Pilut hem så ordnar man det. Nu är vi ju inte ensamma om att vilja ha deras underskrifter och det är ju snarare där en avvägning får göras. Hur mycket kan man lägga på ”egna” spelare kontra vad man får ut, samt vad vill de själva.

Alla de 4 kommer under inga omständigheter att vara kvar. Torp och Bertov är min gissning.

Hoppas max 2 av dom får stanna, men allra helst bara 1 av dom

Jag hade gärna sett Isac Brännström i hvdressen igen. Rivig, stark på rören och en Jönköpingkille. Var riktigt bra i Luleå. Vad tycker ni?

Christian Jaros är på marknaden för Europa efter några år i NHL. 26 år, 192 cm, 100 pannor. Är det en spelartyp som behövs i HV?

Jag skulle inta klaga

Jag skulle säga ja! En spelartyp vi saknar.

Verkligen inte jag heller. Hade kunnat bli generalen i defensiv zon som väl saknas i dagsläget, i kombination med spelskicklighet. Men lär vara för dyr, om Almqvist och Ebert är klara. Tror backsidan är spikad om dom två kommer.

Ebert - Almqvist
Martinsson - Andrae
R. Bengtsson - Westerlund
Torp

Ja, det är ett rimligt antagande.

Kanskelite väl offensiv? Men Martinsson har haft en defensiv roll i KHL så han kanske blir en mer defensiv general.
Skulle villa haft en mer defensiv back än Westerlund där

En annan dröm, och exakt vad jag tycker vi behöver i form av spelartyp, är David Krejci. Platsar fortfarande i en topplina i NHL men lämnade för spel i Tjeckien av andra skäl än sportsliga. Kunde spel i SHL och HV vara tillräckligt nära för att locka tro? Snacka om hållkäftenvärvning i så fall. Och man kanske, kanske kunde hävda att det finns en liten rimlig möjlighet till det?

Kan man drömma om detta lag
Saku Mäenalanen - L,Andersson (ny center) - A.Petersson
Martinsson - Andrae
Tedenby - Vignault - Forsberg
Ebert-Almqvist
Powel-Vesel-Törngren
Bengtsson-Billins
J.Davidsson-Matson-Önerud
Torp-Westerlund
Extra forward M.Davidsson/Hansson/Lindbäck

Hade hellre satt detta lag på isen

A.Petersson-Mäenalanen-Elvenes (full fart framåt)
Adam-Martinsson

Tedenby-Lias-Vesel (Vesel och Teden kan få rätt fria händer, Lias stabil center som även gör hem jobbet till 100%)
Ebert-Andrae

Foppa-Vignault-Önerud (bra kedja åt båda håll, kan göra en hel del poäng)
Bengtsson-Torp

Davidsson-Matson-Davidsson (rivig 4e kedja men två speedkulor på vingarna)

Är Lisa Andersson verkligen rimlig, eller bara en dröm (för vissa)?

Tror nog de slutar med en dröm. Även andre o Tedenby lär.sluta vid en dröm. Tror båda väljer Schweiz.