Silly season 22/23: Spelardrömmar

Precis, jag håller med.

Den kapable kanadensaren John Quenneville lämnar Grönborgs ZSC Lions. Kanske för att de tar in Wallmark? Det kanske är något att hugga på?

Hans brosa lirar i Oskarshamn de lär göra allt för få dit han nu.

Någon som hört något om Filip Sandberg? Känns given att ta tillbaka.

Som många andra skriver, så behöver vi spets nu, inte bredd. En spelare från Skellefteås fjärdekedja är förmodligen inte rätt steg att ta.

Hade vi däremot inte kontrakterat bröderna Davidsson, eller gjort oss av med Lindbäck hade Sandberg absolut varit välkommen tillbaka. I nuläget? Nja.

Håller med. Samtidigt är ju Filip Sandberg en nivå över bröderna Davidsson och Lindbäck. I mitt tycke har Sandberg en enormt hög lägstanivå och varit en av HV:s genomgående jämnaste och bästa spelare de säsonger han varit här.

Ooootroligt trist och förbannat synd att man behöll bröderna Davidsson.

Det måste ju vara att Tommy och gänget ser en hög uppsida hos Davidssonbröderna och räknar med att de tar ytterligare ett eller två steg i sin utveckling samt att de besitter den karaktäristik som man prioriterar. Funkar det? Tja, då är allt på topp. Funkar det inte så är de utbytbara mid session. Ett ganska säkert upplägg egentligen.

Om man vänder på frågeställningen lite. Vilken spelare behöver Davidssons i sin kedja för att få full utväxling? Det är kanske en värvningsprioritet?

Filip Sandberg kanske?

Ja, faktiskt är han nog rätt typ. Jag är som sagt själv intresserad av John Quenneville som är FA i Europa (iaf vad jag sett) ochsom torde kunna passa också…

Vad hade ni tyckt om Kevin Stenlund i Hv71 igen?
eliteprospects.com/player/1 … n-stenlund

Ja tack alla dagar i veckan!

Saku - Nättinen - andre
Elvenes - vignault - tedenby
Forsberg - Vesel - Lindbäck
Davidsson - Davidsson- Matson
Hansson

Laget såhär? Är väll position bredvid vesel och Forsberg jag lite tveksam till om Lindbäck är mogen. Vore intressant o få in Sandberg där….

Långsökt att drömma om Erik Brännström?
Hans position i Sens verkar lite tveksam.
tinyurl.com/bsubwdzt

[tips: om en url har texvis ett svenskt ä i sig så skiter sig denna platform när man postar den länken. Således kan man gå till tinyurl.com och tillverka en tinyurl som ovan, för länken: hfboards.mandatory.com/threads/ … 58/page-40

mods. ]

Spacek lämnar Frölunda, nått för hv? Gjorde ändå 46 hockeysverige.se/2022/05/31/kla … s-kontrakt

Helt klart en kapabel spelare! Lämnar för att det inte “kuggade i från båda håll”… vad betyder det??

Han är klar för NLA

Inte helt rätt tråd, sorry på förhand!

Men vet någon vad maxtaket är på importer i Schweiz nu? För mig att dom har höjt.

Höjt från 4 till 6, va? Blir 6 iom. 14 lag i högstaligan nu när Kloten gick upp.

Hockeynews listar kontraktslösa spelare från KHL och NHL/AHL som kan vara aktuella för Europa. Finns lite kvalitet här.
Någon ni andra gärna tagit utöver ”våra egna”?
hockeynews.se/articles/24794/