Silly season 23/24: Spelardrömmar

Om Emil A drar till Ahl tycker jag vi kan kolla på Oskar som en ung utvecklingsbar back. Gjort de bra i allsvenskan och redo för SHL.

1 gillning

Jag skulle nog välja Samuel Johanesson före honom, samuel lirarni SHL och har riktigt bra potential

Victor Rask på marknaden, hade varit ett fint tillskott

2 gillningar

Om nu Brynäs åker ut tycker jag man kan byta Emil mot Theo Lindstein. Riktigt bra ung back, en av de få som faktiskt levererat i Brynäs.

Får lov att klämma in Piiroinen här också, ung med stor potential. Hans kontrakt med Mora går ut efter denna säsongen, hade vart perfekt att utveckla i målet med Ortio skulle jag tro!

Finns en spelare jag gärna ser från Brynäs.
En blivande storback. Men jag tror säkert han stannar och får en stor roll i Allsvenskan.

2 gillningar

Man är sugen på lite nyheter nu, bara rasslar nyheter om damlaget

Vad tror ni om Hugo Glans?
Tvåvägs hårt jobbande back med bra storlek.
Ung och kan utvecklas till vår framtida stjärnback många år framöver.

1 gillning

Jag gillar hans spel och talang! Ett bra förslag på tillskott du lyfter Nev :slightly_smiling_face:

Tack! Tror det är en spelare för många år framöver om vi förvaltar honom bra.

1 gillning

han har ju kontrakt varför skulle han dra hem nu?

Vad tror vi om Mikael Ruohomaa i HV nästa säsong? Såg att Leksandsfans på Twitter spekulerade…han är ju väldigt skicklig

34 år. Nej tack. Vi ska föryngra truppen o bygga stomme, inte föråldra den.

1 gillning

Inte för att vara sån men dom flesta ”drömmar” här ger mig hjärnblödning. Folk sitter o drömmer om spelare från bottenlag eller spelare i slutet på sin karriär.

Ska vi bygga för framtiden och sträva mot toppen så ska våra realistiska drömmar vara högre!

4 gillningar

Linus Karlsson borde man ligga på,genombrott i Saik ifjol och fortsatt producera i AHL dessutom Smålänning från Boro/Vetlanda!!

1 gillning

Poängligavinnaren i Liiga har ingen klubbadress klar. Han lär ju inte sakna anbud men han får gärna komma hit :wink: Michael Joly - Elite Prospects

image
Funkar alla dagar i veckan!
Men ska tydligen vara på G till Lugano. Synd.

Lite off topic men vad är det som gör att Schweiz kan erbjuda så oerhört mycket högre löner?

Landets ekonomi.

1 gillning

Skatteregler.

1 gillning