Lias är vår räddning
Frölunda letar också centrar.
Lias går förmodligen hellre till ett lag i medvind än ett lag i totalt haveri, om han väljer SHL.
Är han verkligen en förstecenter för SHL? Kan han tänka sig att spela andrafiol bakom Borgström?
För många om. För många men.
Av allting jag hört, så sägs det att vi sitter i förarsätet när det gäller Lias. Skulle dock inte förvåna mig om vi inte är det helt plötsligt…
Känns nog inte jätte attraktivt för honom att komma hit och spela med monten som tränare.
Han kan få bli tränare också då, utöver sportchef och spelare.
Ska Frölunda sno Lias av oss ännu en gång så lär de få hosta upp rejält. HV lär däremot kunna locka med långt kontrakt plus att kontakten med HV är mycket god och han har trivts ypperligt här tidigare vilket jag vet betyder mycket för honom.
Komigen nu Lias välj rätt. Hade varit guld att få in han såhär i säsongen.
Om han ger upp drömmen i NA tror jag snarare Schweiz är en större konkurrent om signaturen än något annat lag i SHL. Känner mig tämligen övertygad om att det blir HV om det skulle bli SHL.
Ja går han till HV i detta läget är han för evigt en hjälte. Men oddsen är väl inte på våran sida som läget ser ut nu och när NLA finns med i bilden.
Men tänk känslan om han skriver på för Frölunda. Ännu en spik i HV-hjärtat…skulle på nåt sätt kännas symtomatisk för livet som HV-supporter…
Varför kommer alltid dessa ”möjligheter” när vi spelar som sämst eller är i Allsvenskan…? Tänker på Borgman-fallet oxå…
Jaja. Han kanske blir upplockad av Rangers igen… ![]()
Han kan spela flygande-sportchef!
Lias
Borgström
Shore
Lill dansken
Detta skulle vara en riktigt fin centeruppställning till nästa säsong!
Usch…nu börjar man få förhoppningar om Lias…lnte bra ![]()
Blir väldigt intressant att se om något annat lag plockar upp Lias innan deadlinen i dag, 2 PM Eastern Time (20:00 svensk tid).
Ge Lias ett drömkontrakt vi behöver han.
Mao, är det fram till 20.00 vi har på oss att ta honom? Annars tillfaller han AHL?
Frågan är vad frölunda erbjuder nu även om han gillar oss.
Dom har ju avsatt pengar till en 1:e center som dom letar efter
J-södra körde väl nån sån variant? ![]()
Dagens teknik möjligör det mesta, SIGNA LIAS NU! Kosta vad det kosta vill, han ska in!
Utan att ha belägg för det här tror jag att Frölunda får betala ganska mycket mer än vad HV skulle behöva göra.
Efter trasslet i Rangers när han mådde skit så var det till HV han kom hem. Det var här han började må bra igen. Jag träffade honom på Kandyz ett litet tag efter att han kom hem den gången, vi snackade lite och han sa att det var skönt att vara hemma igen (visst, jag är HV-fan så det är klart att han säger rätt saker till mig då) men det kändes genuint.
Dessutom är väl hans tjej från Jönköping om jag inte minns fel.
Har man något slags vett går man utanför budget. Vet inte om man kan periodisera en sign on i redovisningen över kontraktslängden men då skulle man kunna ge några miljoner i fickan direkt men redovisa utgiften för kommande säsonger för att skapa ytterligare utrymme i årets budget.