Jag vill ha hem Lias. Men är han värd alla de pengarna? Vill inte ha en Tedenby 2.0.
Om Lias tror att han har en chans att bli upplockad spelar det nog ingen roll ens om vi betalade 10millar.
Ger han upp tror jag inte vi behöver matcha AHL.
Ah ok, det var mer än jag trodde. Då kan man ju undra varför så många ändå går från AHL till SHL då om det är dubbelt så bra lön i ahl.
För att lön inte är allt + att det är väldigt odrägligt att spela AHL.
Är inte Lias kontrakt tämligen bra för att vara ett tvåvägs/AHL kontrakt?
Lugano förlorade återigen (idag storpisk med 6-1), Ruotsalainen står på 0+2 efter nio spelade.
Carolina Hurricanes, med Nick Shore i laget på try-out, kommer förmodligen i helgen banta truppen rejält. Har 46 spelare i truppen för tillfället, så då får vi gissningsvis veta om han blir kvar i NHL, väljer spel i AHL eller Europa.
Vad jag kan utläsa på flashscore så har han hittils inte spelat med the big boys så man kan ju alltid hoppas på en (välbehövlig) comeback.
Nick Shore släppt från sin try-out i Carolina! SIGNA HONOM, Nubben.
Han har nu gjort 11p på 5 matcher från sin backplats i Kalmar. Kanske skulle kunna vara något för nästa säsong.
Håller helt med.
Precis vad vi behöver ![]()
MAILA NUBBEN!!!
Shore ja tack
Undrar om det skattemässigt är bättre för honom att signa i januari med svensk klubb och sedan sticka efter säsongen. Sedan är det lurigt med amerikaner och skatt för deras del, tror det under vissa förutsättningar krävs att man skattar i usa även för inkomst utomlands.
Av spelarna Carolina släppt är Aston-Reese nHL-mässigt bäst men tror många sv de andra kan hlra sig böttre i europa. Conacher och Perlini behöver nog lite mer tid på sig än vad NHL-tillåter ute på isen. Beaulieu är en lite sämre Campoli.
Men med khl ute ur bilden, nla med fulla utlänningskvoter, ahl med fulls veterankvoter så borde vi trots en svag svensk krona kunna slåss mot liiga, del etc om underskrifter.
Tror vi att Nubben kommer kontakta Shore eller sitter han lugnt i båten?
Jag hade gärna sett att han kollade efter en back till också, tycker Kaski känns lite osäker. Känns som en säsong där han hoppar in och ut från laget med skador
Tror man kan skriva ett s.k. artistkontrakt med honom. Artistskatten är på 15%, men HV betalar fulla arbetsgivaravgifter. Det är endast applicerbart på människor som är bosatta utomlands (vilket Shore är) och inte stannar längre än 6 månader. Så det är bara att räkna bakåt 6 månader från sista datumet man förväntar sig (t.ex. match 7 i en SM-final) så vet man när han skulle kunna signas på ett sådant kontrakt.
Men sedan gäller du ju såklart att båda parterna vill signa, vilket vi inte har någon aning om. Men jag tror inte jag skulle inte tackat nej till Shore, han gjorde det bra förra säsongen.
Han sitter nog lugnt i båten efter att vi lyckats vinna en match med mediokert spel.
Lite tidigt in på säsongen, men han ser absolut spännande ut. Undrar rentav om han är kvar i Kalmar säsongen ut…
Lär bli uppköpt av topplag i allsvenskan
Skulle ju inte förvåna ett dugg. Brynäs eller Björklöven kanske.