Silly season 23/24: Spelardrömmar

Shore var dock riktigt bra defensivt , med tanke på hur vårat försvar ser ut så hade jag nog hellre tagit shore.

5 gillningar

Hur rimligt är det egentligen med Shore?
Bara en önskedröm eller t.o.m. troligt?

1 gillning

Är väl dessa som ska göra det! Så det brukar låta när vi krisar.

Tror inte Nubben eller någon annan kommer agera innan februari då det kommer vara försent.

Men fick man önska så hade ju Routsalainen varit mumma.

Björn i Cmore studion tipsar om Filip Cederqvist.
Den värvningen skulle jag vilja se. Ung utvecklingsbar spets!

7 gillningar

Ut med Tedenby och in med Timashow

Ang. Shore.

Hur är det med artistkontrakt? Visst är det 183 dagar inom Sverige som gäller för de som kan anställas på ett sådant? Räknar man att en ev. sjunde SM-final (oddsen att vi är där är väl inte superbra men förmodar man räknar så ändå) kan spelas i slutet på april, säg 28 april.

Isåfall bör de 183 dagarna “starta” någon gång i slutet på oktober, om vi räknar på just den 28 april som “slut”, bör ett artistkontrakt kunna skrivas tidigast den 28 oktober.

Vad tror vi om den teorin? Kan det vara anledningen till att vi inte vet om det är klart med Shore (eller annan center) ännu? Ska vi behöva genomlida ytterligare två veckor med svajig centersida? Eller ska man förmoda att vi tar oss max till semifinal, så kan ett ev. artistkontrakt skrivas vilken dag som helst framåt nu.

1 gillning

Shore lär väl lämnat Sverige i princip direkt efter att HV:s säsong tog slut (?) och i så fall skulle han väl vara tillgänglig tidigare?

Tror @Haard pratar om hur länge han får vara här. Han kan komma hit i slutet av oktober om vi ska kunna ha honom hela vägen i ett slutspel om vi nu skulle gå dit.

Som läget är nu känns det lite knepigt om man planerar kontraktet för sju finalmatcher.
Räkna på datum för att ev ta sig till semi. Chansen för final är försumbar. Blir det så kan vi ta skattesmällen på glädjekontot!

3 gillningar

Kanske inte dumt att slänga ett öga på när match sju i det negativa kvalet är heller…

4 gillningar

Har inte full koll men nog sjutton är vi förbi vad det nu blir för datum.

1 gillning

Tror absolut att man ska räkna in en SM final som realistiskt om styrelsen sköter sina kort väl och byter HC och SC.

Lär visa sig när vi vet att han kommer. Väntar man in sista SM finalen eller kör in Shore direkt?

Semifinal tror jag personligen att man nästan räknar med när Shore kommer in i laget.

En sån här säsong med förhållandevis svaga topplag vore synd att inte uttnyttja när det är så lite som saknas.

Har man redan bränt en massa pengar på truppen så vore det vansinne att inte agera av styrelsen.

1 gillning

Att visa för laget, supportrar och sponsorer i oktober att vi har gett upp säsongen tror jag är livsfarlig. Därifrån kan det bara gå utför. Fanan måste bäras högt, vi ska vända det här, vi ska till slutspel och vi utesluter inte att vi går till final. Det är det enda signalerna en klubb ska ge ifrån sig.

Ta höjt för att Shore kan vara med i kvalet till HA är nog lika med att vi spelar I allsvenskan nästa säsong.

1 gillning

Kvalspelet tar väl slut i Mars? Vilket innebär att vi redan passerat datumet för när vi skulle behöva ta det med i beräkningen är passerat.
Jag skulle inte bli förvånad om någon sponsor kan skriva på att ta skattesmällen om det blir final. Går ju göra ett bra reklamspektakel av det i så fall!
Jag tror visserligen inte det är så troligt att det blir final oavsett vem vi värvar. Men det gör det väl bara enklare att hitta en sponsor?

1 gillning

Kan inte HV bara punga ut 200k/månad till Evertsson i Lakers så kan vi börja där. Hade löst mkt.

6 gillningar

Tror inte det räcker att Shore kommer. Alla andra viker ju ner sig fullständigt vilket för mig tyder på dåligt ledarskap. Sen hade vi ju max utdelning mot ett svajigt försvar. Hade Frölunda spelat tight och rejält så hade vi inte gjort 4mål.

Shore kommer bli viktig om han kommer men Montén måste bort om vi ska ta oss vidare.

5 gillningar

Shore kommer stärka upp en svag center sida, MEN det kommer ju knappt hjälpa om laget inte lär sig att spela defensiv

Honka blir nog rätt bra om Kaski blir borta länge, vilket ju låter jättetråkigt om det skulle vara så dock

Vill man nu ha en back (vilket ju också behövs) så kan man ju låta Olli Juolevi spela sig varm i Timrå fram till novemberuppehållet och sen slanta upp för honom istället. Bättre tvåvägsback och Timrå har problem att finansiera.

1 gillning

Perfekt! Från Timrå och allt😁

5 gillningar