Är han från Timrå borde det klassas som ett seriöst rykte
Vi kan kopiera hela telefonboken i Timrå kommun och lägga det i seriösa-tråden. Allt därifrån, samt finland, som andas, är möjliga värvningar.
Att ta in Shore kommer inte göra ett skit skillnad förräns vi fått bort Monte’n det är där det stora felet ligger.
Ta bort Monte’n och ta in någon som har en enkel och schysst spelide’ som laget accepterar och spelar efter och inte någon som inte verkar veta hur man sätter ett spelsystem överhuvud taget.
DET ÄR TRÄNAREN DET ÄR FEL PÅ INTE LAGET!!!
Undrar hur styrelsen tänker just nu…om de överhuvudet tänker alls för som det är just nu så verkar ingen våga ta det där obekväma beslutet då det är Nubbens polare som tränar HV.
Jag anser att ett stort omtag är nödvändigt i detta läget:Först sparka/ Omplacera Monte’n och sen så måste det hända något angående SC för jag anser att han är inte det HV behöver just nu.
Nu behövs det krafttag inom klubben och det måste vara slut med mjuka beslut.
Visa spelarna att man menar allvar och att det ställs krav och att man sätter in rätt man på rätt plats som kan leda laget.
Monte’n är säkerligen en bra kille men någon bra tränare är han inte.
Jag har sagt detta förut och säger det igen:
Monte’n har redan tappat laget oavsett vad som kommit fram i mötena med spelarna.
Hade Monte’n haft lite hyfs i kroppen hade han sagt upp sig så HV slapp betala lön för honom ett år till men det kommer tyvärr inte hända.
Dessutom tror jag att Monte’n är körd även som ass tränare hos andra lag efter detta med HV
Hoppas han hoppar på utbildningen som polis istället.
Kapar tråden och lägger till tränar-drömmar.
Hans Wallson och Jonas Rönnqvist är vad jag förstår arbetslösa och två intressanta namn som skulle kunna ersätta Montén.
Två utmärkta namn, håller med!
Håller absolut INTE med! Wallson halkade in på ett bananskal i Skellefteå när man var ett “självspelande piano”. Efter det har han väl fått sparken var han än varit.
Rönnqvist hoppade in som assisterande (vikarie under en sjukdomstid) i Luleås U16 för 4-5 år sedan. I övrigt inte tränat nåt lag på 10 år.
Så nej…Montén är nog trots allt bra mycket bättre än dessa herrar.
Rönnqvist är intressant utifrån vilka spelmässiga problem som varit återkommande.
Jag gillade tråk-hockeyn de spelade och tror den kan fungera även om han inte “hängt med”
Edit: Skulle se honom mer som en assisterande till Gustafsson än huvudtränare. Men utifrån att vår svaga defensiv enligt mig beror på spelet i mittzon/offensiv zon så tror jag han kan hjälpa oss en hel del.
Montén är inte bättre än de flesta med tränarlicens skulle jag säga
Vi får hoppas att allting med Shore drar ut på tiden för att HV och Nubben/Monthen har en riktig master Jönssonplan.
Se till att han kan vara kvar på artistskatt över den sjunde och avgörande SM finalen!
Måste vara så, kan inte vara något annat som ställer till det…
In Nubben/Monthen we trust!
Rönnqvist är ett drömnamn för mig! Bra struktur när han bygger lag sjukt duktig defensiv tränare. Han får gärna komma till HV.
Rönnqvist gjorde det ju riktigt bra i Luleå om jag inte minns helt fel
Samtidigt har Nubben verkligen inte bekräftat att något är klart. De har pratat, men det finns många saker som måste lösas om det ska bli aktuellt. Det är vi på forumet som mer eller mindre har räknat med att han landar inom kort och spelar i nästa vecka.
Nick Shore, har legat ute på marknaden de senaste dagarna, och bland annat Oskarshamn har fått nej. Enligt Expressens uppgifter är det HV71 som nu sitter i förarsätet för att värva till sig amerikanen igen.
Om inget oförutsett inträffar kommer man också att nå i mål de närmsta dagarna.
Det skrevs för 5 dagar sedan.
Edit: inte att han landar och spelar inom kort, men att han är signad i om kort, vilket visserligen borde betyda spelar inom kort också.
INTE Wallson /Mvh bosatt i Umeå och såg vad han gjorde med Björklöven
Då har jag hellre kvar Montén.
Lungt Wallson har fått jobb som assisterande i Norska ligan med sin grabb som HC.
Står och kikar live på björklöven för stunden med polarn.
Powell är ruggigt bra, undrar varför man inte gick för honom istället för att plocka in t.ex Tikka.
Hade lätt kunnat se Powell spela i en tredje eller fjärdelina i SHL med hans spel, lägg ett bud och skicka stakke på lån till HA
Han lirade ju i IKO förra säsongen och hade, liksom Vesel etc., svårt att hänga med. Så nej tack. Stjärna i HA, räcker inte till i SHL.
Lirar man i IKO så är det väl ungefär som att lira i ett HA-lag en liga för högt, förväntar mig inte att någon levererar med den omgivningen bortsett från legoknektarna som var där och vände
Tittar man på Löven borde man väl titta på Liam Dower Nilsson däremot. En kategori av spelare jag önskar HV hade gått hårdare för, ung och spännande.
Dessutom från Borås, så han får nära hem.