Silly season 23/24: Spelardrömmar

Juolevi minus 4 ikväll och det är inte lika muntra kommentarer om han på Timrås forum ikväll.

2 gillningar

Lek med tanken att Juolevi kommer in om några dagar. Vad kostar en sådan spelare? 250’ i månaden?

Då lär både Strandell och Kalle bli utlånade eller ”sålda” till andra klubbar och då frigörs lite kapital. Dock ej en summa som på långa vägar täcker Juolevi. Om vi redan nu ligger på +/- 0 i budget så kommer den få sig en törn, dock bättre med lite minus på banken än spel i HA

1 gillning

Ser hellre att vi avvaktar vad det gäller backsidan. Tycker inte Landén gör bort sig överhuvudtaget!

11 gillningar

Vill verkligen inte ha Juolevi. Han har vissa bra egenskaper men är en för dålig skridskoåkare. Känns som att vi skulle släppa ännu fler frilägen.

Lätt att se bra ut mot Hav när man inte blir pressad som back.

2 gillningar

Också lite tvek på Juolevi och förmodar att han är rätt dyr om det nu är budgivning på han.

Bättre än Maalahti? Det tror jag men för den pengen kanske man kan hitta nått bättre om man nu bestämt sig för att stärka upp backsidan.

Fördelen dock är väl att han spelats in nu i Shl av Timrå

1 gillning

Juolevi tycker jag inte vi ska ta in. Varit bedrövlig i vissa av Timrås matcher säger kusinen som bor i Sundsvall. Som många sagt innan trög på rören, har vi inte nog med långsamma backar?

2 gillningar

Att vi inte skulle ta in Juolevi lär väl vara högst osannolikt? Han tikkar ju liksom av alla Nubbens boxar:

:heavy_check_mark: Utländsk legoknekt
:heavy_check_mark: Otroligt dyr i förhållande till kvalitet
:heavy_check_mark: Timråkoppling

4 gillningar

Salmela och LaLeggia var legoknektar med lyckat resultat, så jag har inget emot Juolevi om han kan lyfta oss på kort sikt. Frågan är om vi inte kan hitta någon bättre? Tycker vi kan avvakta tills det dyker upp något som känns mer rätt.

Jag tycker vi har en bra backsida nu när Kaski är tillbaka, bättre att avakta nu.

1 gillning

Jag håller med samtidigt som jag inte håller med, jag tycker vi har tillräckligt bra backsida för att avvakta och tex nobba Juolevi men vi borde försöka hitta en riktigt bra defensiv back så snart som möjligt.

2 gillningar

Och vem ska denne defensive back ta speltid från? Defensiva backar är överskattade. Se på seppelä vs Nardella vem har bäst plus/minus.

Det handlar väll ganska mycket om i vilka lägen och mot vem du spelar en back? Förhoppningsvis har Nardella startat offensivt och Seppälä defensivt? Sen vill man nog gärna spela MS mot motståndarnas bästa om möjligt.

Juolevi blir säkert kvar i Timrå. Han verkar vara uppskattad och verkar vilja stanna, och pengar brukar alltid gå att skramla ihop känns det som. Men man får nästan en déjà vu till när Anssi Salmela värvades när hans korttidskontrakt gick ut med Modo.

@Bauerland Jag vill inte ha NÅGOT som kommer från Timrå vad det än skulle vara. Det är nog med skit som kommit hit med Timrå koppling och bara 1 som var något att ha : Släggan

2 gillningar

Wedin och Strömberg var väl ändå rätt bra va?

Didrik Strömberg var nog den spelaren som jag gillade mest från “den” säsongen.

Han är inte den mest tekniska, eller någon målskytt direkt. Men han vek inte ner sig. Han täckte skott 19:52 i tredje när man låg under med 2 och liknande. Det ska man ha cred för tycker jag.

3 gillningar

Wedin var också grym, de få matcher han inte var skadad

1 gillning

Det problemet fanns ju såklart, men hade ändå gärna tagit tillbaka honom

Drömtråden. Denna drömtråd. Jag drömmer lite.

Målvakt in: Linus Söderström. Målvakt ut: Brattström.

Back in: Oscar Engsund, Oscar Fantenberg. Back ut: Kalle Maalahti, Olle Strandell.

Forwards in: Anton Bengtsson, Sebastian Strandberg, Filip Sandberg. Forwards ut: Måns Lindbäck, Herman Hansson, Tommi Tikka.

Sen är jag nöjd.

6 gillningar

Filip Larsson gör inte bort sig i Leksand. Tar han första platsen så kan vi kanske knipa Armalis från Leksand. Han har många bra och stabila säsonger bakom sig. Han är dessutom realistisk med förbehållet att han blir 2a i LIF.

Hade varit bra konkurrent till Ortio.