Silly season 23/24: Spelardrömmar

Linus Söderström hade varit helt underbart om vi kunde fått tillbaka till HV. Han har en speciell plats i mitt hjärta sen smguldet och hans mentala kämpande med sin asberger. Jag tror och hoppas att HV betyder mycket för honom också

6 gillningar

Det är en riktig fjärde-line. :heart_eyes:

2 gillningar

Kollade på Leksand - Timrå igår och jag blev i alla fall inte impad av Juolevi.

2 gillningar

Samma här, en 5-6 back som det inte finns någon anledning att lägga en massa pengar på. Mitt råd är att avvakta kanske ända till jul för att se om något dyker upp.

1 gillning

Jag ville ha Juolevi till säsongsstart i år men efter att ha sett han spela nu så är jag inte imponerad och förmodligen är han väldigt dyr

Det jag såg i början från Juolevi imponerade rejält.
Nu ser det ut som något har hänt både med pondusen och skridskoåkningen.
Vette tusan vad jag tycker längre.

Drömmer snarare om defensiv-tyngd, back som är stor i spelet och kan skapa offensivt andrum för vårt lag. Trodde Seppu skulle vara den spelaren, Sjöholm gör det bra men “stoppar” inte ett anfall då han saknar cm/kg. Duktig på att lösa situationer och få ner farten på ett anfall, gjorde en kasse förra matchen också. Landén kommer bli den spelaren men det är för tidigt att lägga det ansvaret på honom. Ut med kalle och in med någon större mer fysisk/defensiv back som kan avlasta BP och skapa tid i offensiv för Shore/Borgström.

Återigen fattar jag inte hur Nubben bygger lag… centrar som har ingen/liten SHL erfarenhet med backar som antingen har lika dåliga meriter från SHL eller är mer offensivt lagda. Finns ingen röd tråd i bygget… så jag drömmer också om en ny sportchef #nubbenout

3 gillningar

Är nyfiken på eran dröm trupp om vi utgår från att hv håller sig kvar i shl. Hur ser formationerna ut då

Drömtrupp alltså, Bedard, McDavid, Draisaitl… Skämt åsido, antar att du menar en någorlunda realistisk drömtrupp. Isåfall tänker jag lite långsiktigt, inte en trupp som omedelbart går för guld men som ska byggas ihop med en målbild om guld om ett par år. Vill inte ha för mycket nytt, detta laget borde kunna slåss om en play-in plats år 1 sen klättra år 2, några får slussas in/ut längs vägen.

Petersson-Lias-Brännström
OSL-Borgström-Lenc
Lysell-Nättinen-Foppa
Pettersson-OFM-Träff

Pilut-Sjöholm
Seppälä-Kaski
Fransson-Strålman
Landén

Ortio-Erliden/Glifford

En satsning på våra unga för ett långsiktigt lagbygge, fjärde består av ungt och hemvävt. Lias in på långtidskontrakt, slängde in en ung spännande Fabian Lysell också, kommer garanterat bli kvar i NHL/AHL men det är ju en drömtråd och en ung kille med den potentialen vore kanon att få in. Drömförvärvet på backsidan är såklart Pilut.

4 gillningar

LaLeggia har dålig+/- , bryr sig Schweizarna om det?
Kanske inte exakt vad vi behöver på backsidan, men vi saknar matchvinnare, saknar att få se slägga än dunka in mål i alla spelformer.

Dröm o dröm men ett lag jag tycker borde vara realistiskt men inget superlag kanske.

Seppä-Kaski
Lagge-Sjöholm
Landen-Fransson

AP-Lias-Brännström
Lenc-Shore-Lyrnäs
Teden-Borgström-Foppa
Hansson-Fisken-Tikka

Något sådant hade varit lite realistiskt sätt till Hv status just nu. Vill inte byta ut för många. Måste kunna ha en stabil stomme. Varit för mkt in och ut senaste åren.

1 gillning

Ser väl trevligt ut, men vill dock inte sära på Shore och AP. De har fin kemi och gör det grymt bra tillsammans.
Sen tycker jag vi ska sikta och satsa på att kontraktera Lias på flerårskontrakt med början på nästa säsong.

1 gillning

Undra om Borg nöjt sig med att spela i en tredje.
Har Lias uttalat sig något vad gäller framtiden?

Det är laget hur de hade ställt upp det får man se då.

Jag tror det är Hv som gäller om han väljer komma hem. Han hälsar alltid på här när han är hemma han följer hv slaviskt mm. Spelar hv låtar på Instagram, han gillar hv i alla fall :joy:

Mmm, tänkte mer om han uttalat sig ang när det isf är tänkt. Förstår att det beror på hur det går över där iofs.

Juoelvi har börjat dömas ut av Timråfans. På deras forum hoppas man inte på en förlängning. De tycker han är kass. Någon tror att han går till Finland, och om inte det att Nubben “hjälper till” och värvar honom till HV…

Det sista känns ju inte helt otänkbart.

2 gillningar

Min röst ligger på att låta truppen vara oförändrad just nu.

10 gillningar

Hoppas vi kan vara med och hugga på Borgman när det blir dags.

Hur gick det till där då? Bröt man kontraktet eller var det någon klausul som gör att han tillhör Frölunda om han spelar i Sverige. Lite som Veronneau i Leksand hade det när han testade i NHL. De pausade kontraktet typ så om han lämnade NHL/AHL så var det till Leksand han skulle. Vore märkligt om Frölunda slängde ett 4-års(?) kontrakt i sjön.