Han är endast 21år och har presterat ok i AHL, tror han kommer satsa tills hans chans kommer.
Man kan ju inte annat än att imponeras av Emil Georgssons karriär som sportchef.
Lilla Västervik, som egentligen inte ens ska spela i allsvenskan, tog han till fyra raka slutspel med en fjärdeplats och semifinal som bästa resultat.
Så fort han lämnade sjönk Västervik som en sten och åkte ur. Nu går de mot kval igen.
När han tog över Södertälje lyckades man öka poängsnittet med närmare en poäng per match vilket gav dem en femteplats, jämfört med kval året innan. I år ser man ut att gå mot topp 4. Just nu är man bara tre poäng efter superhypade Brynäs.
Ska HV våga satsa nytt och bygga för framtiden tycker jag Georgsson absolut är ett av namnen man bör överväga när man nu (förhoppningsvis) tar in en ny sportchef.
Spännande, absolut.
Men ett problem är ju att han inte testats högre upp, med större pengapåse och med en helt annan marknad. Han har absolut varit duktig på att värva spelare för att bygga HA-lag under flera år, men ska han börja leta SHL-spelare får han leta på andra platser och i andra ligor. Han har kontakterna för det i dagsläget? Skulle han fixa uppbytet av serie, ekonomiska medel och press utifrån? (skriver med förhoppningen att vi är ett SHL-lag nästa år också, åker vi ner vore han ju perfekt för oss på resan tillbaka).
Patrik Hall för fan! Kommer att fortsätta slåss för honom.
Instämmer. All in på Hall.
Georgsson vore onekligen en rejäl chansning. En del tycker Fröberg kommer från en annan nivå i Oskarshamn, och skulle vara tveksam i en klubb som HV. Georgsson har ingen erfarenhet alls från SHL, inte ens som ass, han har verkat i klubbar med små medel och som Haard skrev tittat på helt andra hyllor. Inte heller någon spelar- eller scouterfarenhet från andra ligor. Visst kan vi chansa, men jag föredrar nog isf att chansa på någon som varit med högre upp i iaf någon roll, tex Hall, H Sjöström, Mårtensson (som ju tyvärr försvann från marknaden). Georgsson till IKO, Hall till oss?
Ang byten/förändringar bland fw. Brynäs söker ju efter spetsighet framåt pga lite skador bla. Gjorde förfrågan på Hutsko. Frigör utrymme genom att låna Forsberg dit för att försöka skjuta till sig lite självförtroende säsongen ut. Slå en signal till Filip Cederqvist och se om han är beredd att komma tillbaka till hemtrakterna igen, så får in en hel del mer storlek och fysik?
Rochester och Buffalo saknar också fysik. Svårt att tro att han vänder till SHL under säsong.
Osäker på vilken roll han egentligen håller för i SHL.
När Cederqvist var i Djurgården senast när dom åkte ur så var han faktiskt bra.
Något måste in i detta lag. Skicka Tedenby och Forsberg och ta in spelare som kan ta sig in i skiten. Åka runt och peta lite och trilla omkull så fort en back kommer i närheten och tjäna 300 lök är fan inte OK!
Hur fan man man acceptera detta?
Min största dröm är att Johan Hult kommer tillbaka.
önskar nytt försvar
Nu kommer jag drömma mardrömmar
Hahahaha
Vi ersatte en riktigt dålig sportchef med en likadan, ofattbart nog.
Vi ska nog ha lite högre krav på nästa sportchef oavsett liga vi spelar i.
Hult / Nubben hur / vem lyckades med det?
Och efter Hult och Norberg, finns det tydligen de som suktar efter Lars Johansson. Herre Gud…bevara oss från honom!
Lotta ett namn här från forumet som ny sportchef. Halva lönen och ett bättre resultat.
Win win!
En fundering bara.
Enligt blaskorna har man varit och ryckt i Niklas Eriksson. Davidsson går ut och dementerar för fullt. Han kommer inte vara tränare i HV.
Sportchef då?? Är det nåt värt att satsa på??
Eller rättare sagt. Är det honom man satsar på??
Jag är en av dom! Som GM har han väl gjort hyfsade resultat?
Med tanke på hur denna förening sköts så räknar jag inte med någon högre kompetens på nästa sportchef heller. Blir väl någon som man känner eller som vart en go gubbe i föreningen förr som vill in och flasha lite genom att jobba för Hv71. Man blir ju liksom kändis i Jönköping om man får ett jobb inom HV71.
Behövs ingen högre kompetens utan räcker att man är social och gillar att klappa medhårs.