Silly season 23/24: Spelardrömmar

Han gjorde det bra på hemmaplan i Skellefteå, men sen…

Han har gjort sig omöjlig var han än har varit sen dess och fått sparken överallt så nej från mig! (Synd bara att jag inte har nåt att säga till om).

Han har ju dock aldrig haft samma tjänst som där uppe. Jag tror såhär. Exakt ALLT är bättre än Kent.

1 gillning

Det tror jag också. Vi har verkligen ligans klart sämsta SC. Bedrövligt…

2 gillningar

Ja, en väldigt bra spelare. Jag såg honom mycket när han var i Tingsryd 20/21 och han var ruskigt bra där. Visst, en serie ner, men han var ju som du säger, bra i DIF också. 32p på 49 matcher (14 mål, 18 ass). Bra skridskoåkning, intensiv spelare som gärna tar sig in i skiten framför kassen. Skapar väldigt mycket framåt. Han är ju betydligt bätte än en hel del av dom som spelar i HV nu iaf, imho.

Budgivningen på Anton Lindholm ska ha passerat 350 000 i månaden och det ska vara en annan svensk klubb än Rögle som lagt ett ännu högre bud. Har Nubben fått guldfeber?

Inte omöjligt. “Penningstarka klubbar i södra Sverige” nämns ju. Ger man 300 till Tedenby är ju det här rena rama rean! :wink:

Oavsett vart han nu hamnar. Ros nämner ju också att ett nytt tv-avtal träder i kraft till nästa säsong vilket ger klubbarna större ekonomiskt utrymme. Svenska toppspelare som redan hunnit visa att de är just toppspelare i ligan kommer bli dyrare än vi är vana vid. Generellt tycker jag det är större värde i att betala för att få toppspelare som faktiskt till så stor sannolikhet som möjligt levererar i ett bygge, och försöka fynda och göra mer prisvärda val längre ner i laget. HV har ju tex just nu extremt höga löneposter på spelare som nätt och jämnt platsar, pengar som hade kunnat fördelas annorlunda.

Sen om en sån spelare är Lindholm, Pilut, Lias, Borgman, Koukkanen, Söderström eller annan låter jag vara osagt.

Som det är nu så kastar man ju bort pengar. Så varför inte kasta dem på toppspelare.

Som lejacques skrev: man blir imponerad av Emil Georgsson, och där håller jag med. Jag vill påminna om att SSK var nära att åka ner i div.1 innan Georgsson värvades. Då säger en del av er Georgsson kan bara värva till Allsvenskan, vadå om man är exemplarisk när man värvar rätt i allsvenskan, är man då oduglig att värva till SHL? Dessutom kan jag lägga till eftersom jag känner SSK:s troligen största supporter att man anser att målvakten är deras akilleshäl. Jag hade i alla fall föredragit Georgsson före Nubben, sen kan ni andra tycka vad ni vill. (Ursäkta om jag låter förbannad)

3 gillningar

Har inte hängt med gällande Lindholm. Är det inför nästa säsong han kan bli aktuell eller är han på väg bort från Leksand nu?

Kontraktet går ut efter säsongen och Leksand sägs inte vilja vara med och matcha budgivningen. Dom har ju dessutom tex Matt Caito vars kontrakt går ut och som kommer kräva en del för att kunna behålla.

1 gillning

Jag tror ingen säger emot dig angående Georgsson > Nubben. Det mesta är bättre

Georgsson är min favorit. Sen tycker jag Patrik Hall, som många nämner, även han är ett intressant namn. Nån av dem, kanske?

Vad gäller Patrik Hall är väl uspen att han varit assisterande SC i en framgångsrik förening. Vad gäller Georgsson är uspen att han varit huvudansvarig som SC och nått framgång. Visst, det är på en lägre nivå. Men Hall har inte varit huvudansvarig.

Egentligen skitsamma. In med nån av dem. Båda alternativen känns betydligt mer framåt och moderna än det vi just nu har.

2 gillningar

Halbgewachs har bara kontrakt med Frölunda till 7e jan. Det hade inte gjort ont att se honom i HV.

3 gillningar

Han gillar ju måla i Husqvarna Garden så han är säkert sugen

Kan inte läsa artikeln då den är låst men verkar som han går mot ett nytt/längre kontrakt med Frölunda. Men håller med, han vore en fin förstärkning.

Hur ser det ut med Lias? Något närmare en signering? Är väll skadad nu, men snackades om att han trolugtvis kunde komma runt jul :+1:

Att han “ska” komma hem till Jul är en förhoppning. Inget som sagts av Lias el nån runt honom.
Evt är han på Is i Sverige just nu, vet inte riktigt hur jag ska tolka att Niclas Glader taggade Lias i ett inlägg på Instagram idag.
Det kan ju vara ett gammalt klipp, men vare sig Lias eller Glader är speciellt aktiva på Instagram, så lite udda.
Dessutom drog han mor nån slags “säg inte välkommen hem…” skämt(?) på Moverares profil när han de två hängde för några dagar sedan.
Behöver inte betyda ett smack det heller.
Men förvirrad och förhoppningsfull blir man
:slight_smile:

Från Kålleredshallen. Upplagt idag.
Men kan ju som sagt vara gammalt klipp…

Landen är inte mycket sämre. 17 år Forward med 191cm och 93pannor.

Mason är en rejäl backpjäs med sina. 21 år 195cm och 100 pannor.

Bjud hit bröderna Landen och Mason Ward för fan. Två rejäla bitar som man gärna hade sett i HV71. Kanske inte håller vad vet jag men bjud hit dem med pappa Lance och se vad grabbarna går för samt marknadsför HV71 där pappa en gång va kung. Vem vet de kanske en dag väljer spel i Europa en vacker dag.
Tänk om man hade en Lance Ward idag! Jösses vad man hade njutit!

6 gillningar

Tror dagarna för att ha en Lance Ward i laget är över, vi har ju Landén och Sjöholm, räcker gott :slight_smile:

1 gillning

Dagarna kommer aldrig vara över för Ward

1 gillning