Spaningar från träningar

Jag tycker det är jättebra att blomman o gänget testar detta. Tror det kan bli bra

2 gillningar

Men tryck in HP, Reber i en fjärdelina!!

Jag fattar inte, Reber var vår 2a center hela förra året och gjorde det förhållandevis bra.

2 gillningar

Gillar kedjorna betydligt bättre än man ställt upp hittills. Bra att splittra Pasic och Luoto. Ge dem “driv på kassen-roll” i varsin kedja :+1:

1 gillning

För mig spelar det mindre roll vilka yttrar som spelar med varandra, så länge de är splittrade som nu. Vänster och höger-skyttar med tydliga olika roller.

1 gillning

Nej tänkte inte på han. Kände inte igen han när han rakat av sig skägget :grinning_face:

Men nummer på ryggen? :slight_smile:

Jättebra att man maxar toppkedjorna. Dessvärre ännu ett underbetyg till Blomman. Det krävdes alltså en hel försäsong samt fyra raka nollor för att inse att hans ingångskedjor var helt galna.

Forumet, alltid ett steg före Blomman.

26 gillningar

Kedjorna börjar mer och mer likna forumets egna satta kedjor inför säsongen. Återigen tar Blomman ett steg tillbaka och lyssnar/läser på forumet.

4 gillningar

JP meddelade också att HV71 har fortfarande problem framför egen mål, även på egen träning där det slavades och släppte in flera onödiga mål.

Tänker att det visar sig nu med avsaknaden av starka backar som kan boxa ut. HV kan inte släppa in minst 3 mål varje match då blir det svårt att vinna matcher…

Eller också är vår offensiv så glödhet att den inte går att stå emot på träning

4 gillningar

Låt oss se hur kedjorna funkar innan vi dunkar oss i ryggen för hårt men snyggt att hitta vinkeln där Blomman är kass även när han gör rätt (enligt oss) :sweat_smile:

12 gillningar

Jo, sen ska han ju spela kedjorna rätt också, vilket är en helt annan utmaning för honom :wink:

1. Man behöver inte hitta vinkeln för att Blomman är kass. Resultaten talar sitt tydliga språk.

2. Du har varit med tillräckligt länge för att ha koll på att forumet belyser och diskuterar problem långt innan de styrande i HV insett det.

3. De där påståendena om ryggdunkeri brukar komma som ett brev på posten varje säsong. Oftast från sådana som varit helt ute och cyklat (säger inte att du har det).

1 gillning

Jag har sett enorma mängder av olika kedje konstellationer föreslås här på forumet så det är ju ganska lätt att säga att forumet hade rätt när väl Blomman testar någon av dom.

Det är dessutom ganska mycket enklare att vara drastisk i sina åsikter om vad som behöver göras när man sitter vid sidan om och tittar in.

Att dunka sin egen rygg, eller belysa när man haft rätt är inte så snyggt, men heller inte förbjudet vad jag vet :face_savoring_food:

6 gillningar

Jag dunkar inte min egen rygg. Jag lyfter forumets samlade bild. Därför jag är inne här kontinuerligt. För vill man ha koll på var saker och ting är på väg, ja, då har forumet i regel redan snappat upp det.

Sedan finns det folk som är jäkligt bra på att slå ner på andras åsikter i tid och otid. I synnerhet inför säsong. Samma personer är oftast de som är helt ute och cyklar och tidigt idiotförklarar de som har kritiska synpunkter. Samma personer är de som backar långsamt ut ur rummet (forumet) när verkligheten än en gång inte stämde överens med deras bild.

Personerna i fråga efterfrågar ”ödmjukhet”. En ödmjukhet som de själva inte har ett dugg av. Istället fortsätter de slå ner på kritiska röster, till och med när verkligheten visat att de än en gång haft fel. Det är i min värld, brist på ödmjukhet.

Slut på OT.

5 gillningar

Syftade inte på dig specifikt, utan mer allmänt.

1 gillning

Ingen som kikar på träningen idag?

Byt plats på Rousek och Kloos - Då han är mer naturlig i den positionen. Samt att Rousek uttalat sig är obekväm som center.

Heponiemi är vår svagaste center just nu. Den kedjan ligger på en net xG på -4,01 inför matchen. Det betyder att jag tror att så länge inte Ang driver upp pucken i offensiv zon får dem problem.

Vi får se, jag tror inte på Hepo som C i en andra lina snarare som forward och Lindström som center där.

Idag tränade man lite powerplay. Lindström får nu chansen i PP.

Borgman inte på is idag, däremot var Reber på is lite efter ordinarie träning.

Laget lär se ut såhär imorgon om inget oförutsett inträffar.
Lassi kommer stå.

Lehtinen
Dichow

Fransson Hansson
Alsing Rindell
Hatakka Lagerberg
Annborn

Woods Rousek Kloos
Luoto Heponiemi Ang
Pasic Johnsen Stål Lyrenäs
Tedenby Lindström Brännström

WIN