Någonstans når man en gräns där man måste fundera på om det gör mer skada än nytta att fortsätta tillsammans.
Det får inte heller bli en prestigefråga om tränaren ska vara kvar eller inte – det måste handla om vad som är bäst för klubben.
Jag förstår att det skulle få stora ekonomiska konsekvenser att bryta med Blomman, och jag har ingen aning om vad som finns för alternativ på marknaden just nu.
Men om både klubben och spelarna faktiskt är nöjda med det ledarskap som Blomqvist står för, då brister det någonstans.
Oavsett vilket så hamnar båda scenarierna på Björns bord att hantera.
Jag vet inte vad som är rätt eller fel – kanske är både truppen och tränaren för svaga?
Min bestämda soffcoach-åsikt är i alla fall att centrallinjen är för tunn, och att vi saknar tyngd och naturliga målskyttar – Kloos undantagen.
Om det inte är där problemet ligger, då är det något annat som felar.
Tabellen ljuger inte.
Något är fel i år igen, tyvärr.
Bara så vi håller oss aningen kalla. Vi behöver inte se minsta lilla, högst förväntade, tveksamma insats från Anton som ett kall från högre makter, till att unisont gå in och starta största motorsågen i 600 inlägg. Vi tackar för @Oscar03 rapport och avvaktar utfall. Imho.
skulle inte säga att de endast fungerar 1-2 gånger per säsong, kollar du på CAM Abbott i Rögle så var detta vardag för deras trupp och han fick ju resultat under en hyfsat bra period.
Däremot blev de ju också uttvingade ur föreningen för många av de svenska spelarna som inte spelat borta i USA/Kanada inte ”mådde bra” av den sortens coaching.
Allt handlar om vilket ledarstil individen svarar på.
Finns säkerligen många som inte svarar upp på PK och mjuk ledarskap och tvärtom.
I och med att Rahm även tagit ton så känns det som att träningen varit under all kritik, läste lite på JP att man knappt kommit in i zon när man tränat PP - så kanske finns något som är befogat.
Nyfiken fråga. Hade du väntat dig något annat? (utan att va spydig från mitt håll)
Ev utfall i objektiv bemärkelse. Jag tänker, det viktigaste är vad en coach/ledare anser att få ut av detta och om denne anser att det biter på den grupp den är ansvarig för. Har denne en sådan grupp som är mottaglig för en sådant agerande? Eller är det risk att falla pladask? Har denna den fingertoppkänslan som ledare?
Och man får ju fråga sig varför det blir så. Varför frågan måste ställas. I år igen. Vill man inte? Kan man inte? Vågar man inte? Vad beror det på? Hur som så är det ofantastiskt att vi hamnat här igen. Absolut inte oväntat. Men ofantastiskt.
Att både blomman och Rahm ”tagit ton” visar ju på att de inte är nöjda med lagets prestation. Kan handla om dagens träning, men troligen handlar det också sett till hela säsongsinledningen.
Oavsett så är det direkt obra om det redan nu uppstår en diskrepans i uppfattning om hur, vad, vem och varför mellan lag och lagledning. Det vinner ingen på. Bara motståndarna vinner på det.
Nä, men nu när precis allt är uselt i HV, där alla inblandade antingen beter sig tveksamt, eller är frånvarande, då kanske vi skall kalibrera om våra upprördhets-sensorer, så de inte går i taket för precis allt.
VI VET att det är uselt. Låt oss ha lite djupare diskussioner och lite mindre pearl clutching.
Vill bara tillägga att Rahm var betydligt mer lugn och sansad när han pratade med gruppen, det var inget gapande liksom. Jag hörde inte exakt vad han sa, men det var typ att de måste pusha varandra till att bli bättre, det är upp till oss att lösa detta osv.
Dom är elitidrottare och får betalt efter det. Gör du inte ditt jobb eller kommer till en träning med en slapp inställning så är det med all rätt hårtorken kommer fram. Mer sånt tack! Spelarna måste börja fatta allvaret. Alla tycker vi olika, vissa föredrar saft och bullar teorin.
Konstigt att ingen inom HV71 ser historien upprepa sig…
Spela som skit i någon del av spelet, ligga sist, utbrott på träning, vad kommer härnäst frågar ni?
Jo, nämligen fortsätta ligga sist, försöka kravla sig över strecket i 43 omgångar till, men slutar i kval ändå.