Köper inte att Pasic ska spela med Ang och Kloos. Hade mycket hellre bytt plats på han och Luoto så har vi två spetsiga kedjor! Håller ni med?
Detta är väl det bästa vi kan bygga med dagens material. Endast dicken som saknas på torsdag då av spelare som gör laget bättre…
Osl ÄR en bättre spelare än Tedenby. Likt 90-95% av spelarna i Hv/Shl.
Enligt den statistik som nyligen publicerats i en annan tråd har Tedenby presterat något bättre offensivt än OSL. Tycker själv att OSL är lämplig i tredjekedjan med defensivt ansvar.
Hur var pp uppställningarna?
Måste nog revidera mig lite, 95-100% av spelarna ligger nog närmare sanningen.
Och…när jag ändå är i farten. Det är inte bara skicklighet på isen som avspeglar sig i siffrorna utan även benägenheten i att vara en blodigel på den egna klubbens ekonomi.
Borgman
Woods, Rousek, Luoto, Kloos.
Rindell
Heponiemi, Ang, HP, Stål Lyrenäs
Bra. tack o hej Hansson i PP
Wow, högerligan i pp2. Pucken till Hepo och sen får resten stå redo så får han välja blad!
Enligt JP så är är endast Dichow, Brännström och WIN borta från morgondagens match. Hoppas verkligen att Lassi kan komma in i det nu och börja storspela, det behöver HV
Verkligen, vore sjukt nästa år om vi behöver skeppa ännu en målvakt som vi trodde på men som floppade hos oss
“Endast” vår viktigaste spelare Dichow. Ny förlust imorgon..
“Vi börjar om igen”
Det gick ju bra senaste tre matcherna när lassi tog 6/9 poäng ![]()
3 av dem gav Hävelid bort
Jag tror faktiskt HV hade vunnit ändå, tycker de var överlägsna Djurgården i spelet sist.
Tycker det argumentet att HV vann pga Hävelid är svagt. HV va väldigt bra den matchen och hade vunnit även om Hellberg stod. Titta bara på Förlundamatchen hur mycke han släppte in då?
Ja, HV var bättre än DIF den matchen, men när vi möter topplagen spelar vi byta-chans-hockey så att vinna mot Växjö blir svårt
I min mening har vi saknat en av de två viktigaste utespelarna i stort sett hela säsongen. Först var det Borgman och sedan Luoto. Tillsammans med Ang står dessa två för skills eller poäng som inga andra i laget besitter.
Sedan menar jag inte att detta förklarar vår tabellplacering, men visst är det olyckligt att just dessa spelare missat matcher. Det har knappast gjort oss bättre.
Jag är inte säker på hv hade vunnit mot DIF om Hellberg hade stått i målet, iallafall första matchen hemma. Alla vet att liter inte spelarna på sin målvakt spelar man ett helt annat spel och det är lite därför jag tror hv vann för DIF inte litade på sin målvakt, vilket är tydligt, och därmed förde hv den matchen. Hävelid kan vara en av de sämsta målvakterna någonsin i ett SHL lag och han spelar otroligt stor roll hur dåligt DIF spelade den matchen
Det finns andra matcher som vi kunde tagit poäng i med bättre målvaktsspel för HV:s del, Lehtinen mot Örebro etc.
Tveklöst spelade HV bättre än DIF, (vann xG också) sen kan man förlorar ändå om motståndarnas målvakt står på huvudet , men denna gången hjälpte han ju till
Men man kan inte bara se det som tur varje gång man vinner och hitta “ursäkter” för vinsten om man inte gör det åt andra hållet också?
Hade Lehtinen räddat sista chansen mot Örebro i första matchen t.ex. Den var inte alls otagbar.
Väldigt OT nu ![]()