Synd mycket synd. Vi tvingas alltså spela med en botten-3 målvakt i SHL istället för en top-3. Känns omöjligt att vinna med Lassi i princip.
Han har spelet i sig, ska bara få ut det också i HV-tröjan. Ikväll är kanske kvällen det lossnar?
Borgman Hansson
Alsing Fransson
Lagerberg Rindell
Blanár Leander
Woods Rousek Heponiemi
Johnsen Kloos Ang
Pasic Eriksson Magnertoft
Tedenby Reber HP
Out:
Dichow
Brännström
Hatakka
Luoto
Lindström
WIN
Stål Lyrenäs
Harregud, snart är frånvarolistan lika lång som truppen - igen..
Johnsen ut på en kant? Känns som hans sega skridskoåkning kommer bli ännu mer exponerad där
Han blir kanske utanför laget när Luoto kliver in där.
Synd, såg ju ganska vettigt ut ett tag efter omstarten. Luoto behövs, även Lindström
Gillar inte teden - Reber - HP kedjan.
Är Lindström och Louto skadade igen? Har jag missat något?
Hatakka, Luoto och Lindström va uppskrivna (på FB) som skadade i samband med senaste laguppställningen mot Leksand.
Nu blir skadelistan snart som en inhandlingslista
Skönt ändå att vi fortfarande får ihop en hel femma.
Sjukt ändå att i princip alla inför säsongen centers nu är bättre som FW… ![]()
Rousek däremot har växt ut till en bra center. De övriga är rätt misslyckade centrar.
Konstigt ändå, att “ytterforward som också kan spela center” är bättre som ytter, än center… ![]()
Nån som var på träningen idag
Dichow på is med laget idag ca 10-15 min.
Även WIN har börjat träna lite på is, dock inte i lagträning ännu.
Eriksson kommer in i det mer och mer. Stark framför kassen och lär få spela en hel del i boxplay.
Lehtinen
Noel Andersson
Dichow
Borgman Hansson
Alsing Fransson
Lagerberg Rindell
Blanár Lindh
Woods Rousek Heponiemi
Johnsen Kloos Ang
Pasic Eriksson Stål Lyrenäs
Tedenby Reber HP
PP:
Borgman
Woods, Rousek, Reber, Kloos.
Rindell
Ang, Stål Lyrenäs, HP, Heponiemi
Fan va jag önskar att louto kommer tillbaka, han gör skillnad!
Hur är klimatet på träningen nu, då man har ett par segrar i ryggen?
Och Eriksson, hur ser det ut?


