Spaningar från träningar

Synd mycket synd. Vi tvingas alltså spela med en botten-3 målvakt i SHL istället för en top-3. Känns omöjligt att vinna med Lassi i princip.

Han har spelet i sig, ska bara få ut det också i HV-tröjan. Ikväll är kanske kvällen det lossnar?

6 gillningar

Borgman Hansson
Alsing Fransson
Lagerberg Rindell
Blanár Leander

Woods Rousek Heponiemi
Johnsen Kloos Ang
Pasic Eriksson Magnertoft
Tedenby Reber HP

Out:
Dichow
Brännström
Hatakka
Luoto
Lindström
WIN
Stål Lyrenäs

4 gillningar

Harregud, snart är frånvarolistan lika lång som truppen - igen..

4 gillningar

Johnsen ut på en kant? Känns som hans sega skridskoåkning kommer bli ännu mer exponerad där

1 gillning

Han blir kanske utanför laget när Luoto kliver in där.

1 gillning

Synd, såg ju ganska vettigt ut ett tag efter omstarten. Luoto behövs, även Lindström

Till och med Tedenby passar bättre på vingen där.

1 gillning

Gillar inte teden - Reber - HP kedjan.

2 gillningar

Är Lindström och Louto skadade igen? Har jag missat något?

1 gillning

Hatakka, Luoto och Lindström va uppskrivna (på FB) som skadade i samband med senaste laguppställningen mot Leksand.

2 gillningar

Nu blir skadelistan snart som en inhandlingslista

Skönt ändå att vi fortfarande får ihop en hel femma.

2 gillningar

Sjukt ändå att i princip alla inför säsongen centers nu är bättre som FW… :stuck_out_tongue:

Rousek däremot har växt ut till en bra center. De övriga är rätt misslyckade centrar.

5 gillningar

Konstigt ändå, att “ytterforward som också kan spela center” är bättre som ytter, än center… :roll_eyes:

1 gillning

Nån som var på träningen idag

Dichow på is med laget idag ca 10-15 min.

Även WIN har börjat träna lite på is, dock inte i lagträning ännu.

Eriksson kommer in i det mer och mer. Stark framför kassen och lär få spela en hel del i boxplay.

Lehtinen
Noel Andersson
Dichow

Borgman Hansson
Alsing Fransson
Lagerberg Rindell
Blanár Lindh

Woods Rousek Heponiemi
Johnsen Kloos Ang
Pasic Eriksson Stål Lyrenäs
Tedenby Reber HP

PP:
Borgman
Woods, Rousek, Reber, Kloos.

Rindell
Ang, Stål Lyrenäs, HP, Heponiemi

29 gillningar

Fan va jag önskar att louto kommer tillbaka, han gör skillnad!

7 gillningar

Hur är klimatet på träningen nu, då man har ett par segrar i ryggen?

Och Eriksson, hur ser det ut?

1 gillning