Spaningar från träningar

Fredrik Sandquist på JP skrev i JP-chatten.

”Tyvärr ingen träningsrapport i dag. När jag kom upp till hallen strax innan 11 var träning mer eller mindre redan över så jag slog aldrig upp datorn. Däremot kan vi konstatera att laget ser ut precis likadant som det gjort de senaste dagarna. Blomqvist var sjuk och riskerar att missa morgondagens match och Dichow var på is i ungefär 20 minuter.”

Träningen tar väl slut snabbare utan alla Blommans filosofiska avbrott

4 gillningar

Träningen började vid 10.20.

Lehtinen
Noel Andersson
Dichow tränade ca 20 min.

Borgman Hansson
Alsing Fransson
Hatakka Rindell
Lagerberg Gustafsson

Woods Rousek Heponiemi
Kloos Reber Ang
Tedenby Magnertoft/Lindström (röd tröja) HP
Pasic Eriksson Stål Lyrenäs

22 gillningar

asså vår center-sida, herregud, vilket år i framtiden har Hv71 en stabil centersida värd SHL ???

Tack för rapporten, guld värt!

7 gillningar

Tur att man inte kan ha för många centrar.

Liljander: “Jag vill värva in många som kan spela som center”

Verkligheten: “Ingen vill spela center”

6 gillningar

Blomman sjuk. Seger nästa match. All in. Hela löningen?

2 gillningar

Man får väl egentligen inte säga så här men jag hoppas att blomman är sjuk imorgon, då får vi se om det är han som är problemet?

Eller, ja det vet vi redan men då får vi bevis?

2 gillningar

Den är obefintlig våran center sida.

Riktigt så enkelt är det nog inte, men visst - det blir intressant att se om matchcoachningen skiljer sig åt på ett synbart sätt.

5 gillningar

Också verkligheten: ”ingen kan spela center”.

2 gillningar

Det går inte avgöra vid en match frånvaro eftersom det finns så många fler faktorer: någon i laget (även motståndarna) kan ha förkylningskänningar och “vara under isen” (pun intended) eller ha småskavanker. Oturliga utvisningar. Felträffar. Etc.

4 gillningar

Vi får ju se matchcoachingen iallafall, tyvärr blir det ju fortsatt samma spelsystem och grunder men vi har ju tvekat mycket på hans förmågor som matchcoach.

Ja centersidan imorgon skojar man inte bort…

Är Lindström OUT blir det Rousek, Reber, Magnertoft, Eriksson……

5 gillningar

Hmm…kanske läge att kalla tillbaka Martin Johnsen. :joy:
Men allvarligt, om nu Lindström inte är helt klar, varför stressa fram en utlåning?

14 gillningar

Total idioti. Fattar noll

Förvånad?

Jag är förvånad i alla fall, det gränsar väl till total dumhet att reducera forwardstruppen innan man har fullt lag. Detta är obegripligt hanterat av en professionell organisation.

3 gillningar

Detta utlånet av johnsen kan TIDIGAST kallas tillbaka 15 februari.

Det kan ju finnas anledningar som inte kommuniceras utåt:

• Spelaren presterar så dåligt på träningar att det påverkar hela laget negativt
  • Spelaren och tränaren går inte alls ihop
2 gillningar