Spaningar från träningar

Lyrenäs har väl ändå en hyfsad skotteffektivitet? Infö Frölunda matchen låg den på 46%.

1 gillning

Synd att han bara har skjutit 15 skott isåfall :person_facepalming:

För att han varit rent av dålig sedan comebacken? Förutom målet.

Nja, det håller jag inte med om. Man spräcker kedjor som fungerar och har nu ett ihopkok där inget funkar.

1 gillning

Han började väl i första men har i mitt tycke spelat sig därifrån.

Ang har puck för mycket för att det ska bli bra med Luoto. Man får ut mer av Luoto när han själv får mycket puck.

Har hv tränat idag?

Ja två riktigt bra träningar denna veckan.

Heponiemi fortfarande på läktaren. Dichow, bakslag och Brännström tränar för sig själv på is.

Sandström
Lehtinen

Hatakka Rindell
Alsing Borgman
Fransson Hansson
Gustafsson Annborn

Tedenby Rousek Ang
Woods Kloos Stål Lyrenäs
Luoto Lindström HP
Laz Eriksson WIN
Pasic
Johnsen

Out:
Dichow
Heponiemi
Brännström

14 gillningar

Dichow bakslag med hjärnskakningen? Kom det tillbaka under OS?

Edit: verkar vara inflammationen.

Från JP:

Enligt HV:s läkare fick han bakslag på inflammationen han hade innan han åkte på OS. Det var inte säkert att han kommer spela mer den här säsongen.

1 gillning

Vad gjorde Dichow i OS över huvudtaget? Var väl väntat att han inte skulle stå någon match då han varit utanför spel i flera månader. Nä jag tror han gjort sist matchen för HV71.

2 gillningar

Han stod mot USA.

Blev inbytt i tredje och spelade 9 minuter typ.

Ja? Så han var andramålvakt? Så där har du svaret på varför han var på OS, och självklart gjorde han helt rätt att åka när han hade den chansen.

Instämmer, jag tror inte heller att FD kommer tillbaka som målvakt i HV, varit borta i fyra månader och sedan stått 9 minuter i OS, därefter skadad igen så denna säsongen är nog över och han får vila till nästa säsong som inte blir i HV.

1 gillning

Vi tycker olika. Dra till OS utan att spelat en enda match på flera månader tycker jag är konstigt. Jag förstår att han tackar ja när han blev uttaget men just att bli uttagen hmm. Men men.

Håller med till stor del, okej OS är en stor grej men HV71 är ju ändå hans arbetsgivare, hade varit skönt om han hade hållt sig hemma. Å andra sidan är det ju inte säkert att han ändå hade spelat något mer för oss.

Läser från JP:s spaning att de verkar som att Hugo P petas i PP, får väl hoppas att det inte stämmer….

Fel av mig. Det var inte alls PP som skulle tränas utan BP. Så det är BP-formationerna som varit inne på videomöte. Nu är det ute igen och gnuggar boxplay mot Woods, Johnsen, HP, Pasic och Malte.

Nästa meddelande så antar inte Hugo petas.

Ah, det såg jag inte, tack :slight_smile:

1 gillning

:person_facepalming: