Spännande kedjor, var det något PP/BP-spel på dagens träning @Huskvarna?
Troligtvis ett svar på “Vad då? Det där lät som förra veckan för alla HV-supportrar?”
Jag tycker ändå det varit okej utfall. Kero har gjort ett bra jobb i det tysta. Day har haft flertalet farliga lägen offensivt varje match (lite tuffare defensivt) och ser bra ut ändå. Louto kan man inte säga något om ännu. Vet inte riktigt hur mycket mer du hade förväntat dig av två spelare som aldrig spelat på stor is och en spelare som varit/är sjuk.
Det gjorde man.
PP1
Alsing
AP Borgström Kero Lyrenäs
PP2
Day
Brännström Reber Lenc Pettersson
Något sexigare än vi såg mot linköping…
Nu verkar blomman också förstått att tikka är sämst och ska inte vara högre upp i hierarkin.
Ändå förståeligt att han vill ge alla en chans, Skönt att det inte tog mer än fyra matcher o inse det.
Fast man behöver inte ge Tikka en chans i PP…
Well, well. Kul att kedjorna verkar bli till det bättre. Det kommer behövas!
Bra med Pettersson i PP, tillbaka med Träff också och byt ut Brännström i PP2!
Tycker nog att det kan vara värt att spela Borgström som center, för då kan man få bort Tikka ur uppställningen helt.
Det har jag inte skrivit under på heller, men är man ny som AB så måste man ju skapa sin egna bild av spelarna…
Äntligen!
Precis. Jag tror folk här underskattar tiden det tar att få grepp om saker och ting. Det är 20-25 individer man skall lära känna, på många sätt, i många situationer. Det kommer vara så att en ny tränare har en del förutfattade meningar, felaktiga intiala analyser, som måste “jobbas bort” över tid.
Exakt. Det har tidigare säsonger inte gått att veta vad som är problemet i spelet. Har det varit spelare, coaching, personkemi, skador etc etc som är orsaken till att vissa personer inte fungerar. Jag tror tidigare coacher inte haft särskilt bra koll på de detaljerna utan mer gått på principen: dyr spelare är bra spelare, annars skulle de inte varit en dyr spelare.
Äntligen får Kero chansen.
Lyrenäs har dock en del att bevisa men förmodar att Luoto som ska ha den platsen sen.
Tack för rapporterna @Huskvarna, det är verkligen guld värt för alla oss som inte har möjlighet att ta oss till HG för att se träningar.
Både kedjor och PP-uppställningar ser bättre ut. Undra egentligen hur det funkar kring PP. Det är ju Davidsson område men AB har ju säkert sett hur virrigt/uddlöst det sett ut. Undra om han då har gått in och ändrat/pekat lite eller om det är Davidsson som står för de förändringarna som har gjorts. Är det fortsatt Davidsson som styr PP eller är AB eller t.ex Beach där och dirigerar också?
Kero tror jag blir grym i PP. Han läser spelet bra, har bra hockey IQ och är dessutom väldigt bra på att vinna tillbaka puckar. Det funkar inte att ha fem målskyttar eller framspelare i PP utan man måste även ha i alla fall en smart spelare som är stark i att vinna upp returer så man kan “börja om”.
Ja Lyrenäs känns fel att ha i Voutilainen position. Inte varit nära mål trots flera bra skottlägen.
Tack!
Dina rapporter från träningarna uppskattas mycket!
Kul att Blomman & Co börjar komma in i matchen.
Hoppas Kero släpper på handbromsen offensivt när han äntligen får två bra vingar runt sig.
Givet förutsättningarna, bra första linor. Kul se om “vi” haft rätt hela tiden om att Reber fixar lira Center i SHL och att Kero är betydligt bättre än Borgis och Tikka som Center…
Lina 3 och 4 hade jag kastat om, men de ser väl det om några matcher
Lindbäck är ju ingen stjärna, men bättre än Tikka som Center. Förre misstag och bättre fart på fötterna helt enkelt.
Ut med Tikka på vingen, Stakke kan få 6 min som Center.
Borgis-Kero-Cosmo
Brännström-Reber-Osl
Petterson-Lindbäck-Lenc
Tikka-Stakke-Teden
Albert
Se Jannemannens svar. Det var lite humor i vår mörka HV-tillvaro.
Jag kanske kommer ihåg helt fel nu…
Spelade inte Tikka-Stakke-Teden några byten i matchen mot Frölunda?
Där Tikka och Stakke inte hängde med alls. Vilket resulterade i att Teden såg ut som en ensam höna på utflykt jagad av rävar, där han inte hade en susning om vad han skulle göra med pucken?
Den kedjan känns inte tryggt att ställa på isen.