Förvisso. Men det kanske är bättre sätta tre sänken i en kedja som får minimalt med istid istället för att sprida ut dom och sänka flera linor.
I min värld är det enormt viktigt att vi får igång en eller helst två linor som producerar.
Tredje linan kan lira ±0.
Att det kanske ramlar in nåt bakåt de 6-8 minuterna fjärdelinan är inne ska vi överleva, givet att 1 och 2 levererar.
Fortsätta matcha laget som de fyra första matcherna kommer vi inte långt på…
Ska någon på värmningen idag, isf får ni skriva vilka som var på is. Kan ju hoppas på Luoto!
Tack för otroligt bra info
Luoto är med fattar jag det som. AP20?
Jag kan ju fatta helt fel, men det ser ut som han är ute och kör lite på egen hand innan alla andra. Om så, ett tecken på att han är på G men tveksamt om med idag.
Den som överlever dagen vet.
AP20 är med.
Man tränar powerplay just nu vilket behövs.
Träff går in i PP2 med Reber, Brännström, Lenc och Day.
Kan tyvärr inte bjuda på några kedjor men Hugo fortsätter i mål. Träff ser oerhört taggad ut.
Man har lagt ner mycket tid på powerplay senaste dagarna så hoppas verkligen att det kommer se bättre ut ikväll.
Luoto var på is innan övriga spelare. Såg lite rostig ut av förklarliga skäl så lär väl inte spela redan idag men han är på gång i alla fall.
Även Kaski på is idag igen vilket är kul att se.
Tack tack in med träff ut med stakke!
Varför spelar brännan pp? Han tillför inte ett skit. Hade hellre sett Pettersson där.
jag med lätt, men Hv har alltid ett par killar som får EEEEVIGT förtroende oavsett vad som händer.
Nu har vi Tikka, Stakke, Bränna, OSL
100% evigt förtroende, när det kommer till Bränna och OSL så tror jag de är riktigt grymma på träning, de har ju bra med skills och vältränade, men tyvärr är ju psyket 0 ? (killgissning nu) och därför lostnar det aldrig för dom förens man inser att det är där problemet ligger och satsar på en mental coach för dessa gubbar
Det som får mest insatt på banken får oftast mest istid. Är inte det sen gammalt just när det gäller HV71?
Hänger inte med i ditt resonemang.
Nån som var på träningen idag och har nåt att rapportera! Var Seppälä eller Stål Lyrenäs på is?
@Huskvarna brukar väl gå på alla träningar mer eller mindre?
Nån rapport idag om man ber snällt?
Snela!
Blomman ska visst ha varit lite arg på träningen idag…
Fungerar par gånger bli lack, sen kommer det vara helt betydelselöst.
Jadå jag var på träningen
På dagens träning saknades Seppälä, Lyrenäs, Sjöholm, Stakkestad och Alnefelt.
Alnefelt antar jag fick ledigt idag.
Träffade på Lyrenäs förut och han hoppades att han snart skulle vara tillbaka.
Hallquisth har tagit bort röda tröjan och är snart tillgänglig för match.
Luoto och Kaski körde lite på is själva innan träningen där Luoto såg betydligt piggare ut än igår och orkade åka mer skridskor idag.
Men spel denna veckan har jag svårt att tro när han inte tränat med laget på vad är det, snart två veckor.
Blomman var arg, svar ja. Blev en kort träning idag och han samlade laget ett par gånger i mittcirkeln och förklarade vad han inte var nöjd med.
Laget blir bara tunnare och tunnare.
Detta var de som tränade idag:
Dichow
Glifford
Day Nyberg
Alsing Fransson
Engsund Hallquisth
Annborn
Borgström Kero AP
Brännström Reber Tedenby
Träff Tikka Lenc
Lindbäck Pettersson
Stort tack!
Allt är ju relativt.
Jättearg och skogstokig är ju inte samma sak.
Men visst.
Kanske kommer Davidsson och ger dom en klapp på kinden efteråt
Eric Nordmark var med på träningen också, till min fröjd. Kikat på alla J20 matcher och helvete vad fart det är i benen på den grabben.
Han är i nivå med Reber enligt mig.
Hade mer än gärna sett att man även ger Viktor Olofsson eller Oscar Davidsson en chans att visa sig i SHL om Brännström och OSL inte vaknar till. Kan knappast bli sämre om dom inte lyfter sig.