Spaningar från träningar

Hur många chanser sks Day få?

1 gillning

För många. Tydligen.

Det backparet känns helt omöjligt att välja. Av alla permutationer vår 5629-personers-trupp kan generera så kan jag inte tänka mig ett sämre backpar, om Laleggia är en del.

2 gillningar

Då vinner alltid HV alla närkamper, avslut, internmatcher :fire::grin:

1 gillning

Nån som vill sabotera för HV som sätter backparen :laughing:

Om man nu envisas med att spela Day, varför inte låta honom spela med Engsund då? Sen hade jag spelat Sjöholm iaf som 7e back.

1 gillning

Tycker varken Sjöholm eller Day platsar i topp 7. In med Fransson istället för Day

3 gillningar

Day har inte imponerat, men jag tycker han var helt (ganska) ok mot Luleå ihop med LaLeggia. Såg bra ut på träningen igår också då han, om jag inte såg fel, t o m ingick i en pk-uppställning, då man tränade powerplay.

Vore trots allt gott att få igång honom, för jag tror han har mer i sig än han visat. Sen anser jag att Hugo Fransson borde gå före Nyberg.

3 gillningar

Tycker backsidan generellt är rätt svår att sätta i nuläget. Känns som att vi innan LaLeggia bara haft Alsing som stabil pjäs. Vilka som ska spela av de 324 andra backarna hänger lite på dagsform…

3 gillningar

Ja, håller med om båda sakerna - Fransson borde helt klart gå före Nyberg nu. Jag är också beredd att ge Day mer chanser …

Jag tror Fransson är typ 2:a när det gäller +/- per speltid i HV just nu vid lika styrka …

Japp, Fransson är en av få som inte ligger på minus i +/-. Kul med Hallquisth dock och tycker Sjöholm svajat rejält på sistone så den känns befogad.

3 gillningar

“på sistone”
Verkligen en positiv omskrivning :slight_smile: Han har väl inte gjort annat än att svaja de senaste 1,5 åren mer eller mindre.

Nu är man ju extra nyfiken hur träningen ser ut idag. Verkar spelarna uppgivna? Hur agerar Blomqvist och company. Hur ser formationerna ut?

1 gillning

Efter den fruktansvärda gårdagskvällen som man fick uppleva samt en i stort sett sömnlös natt (är det fler än jag som sover dåligt?) är det dags för träning igen.
Jag känner mig rätt ensam i hallen idag :face_with_diagonal_mouth:

Sparka tränare. Sparka spelare. Ändra om i kedjorna. Ja fan vet om nånting hjälper.
Några ändringar i kedjorna blev det i alla fall.
Blomman, Stillman, Davidsson, Beech och Gistedt är samtliga kvar.

Kedjorna på dagens träning:

Glifford (blir inte förvånad om han står imorgon)
Dichow

Seppälä Alsing
LaLeggia Day
Engsund Hallquisth
Nyberg
Sjöholm Fransson

Luoto Borgström Lyrenäs
Reber Fisker Ang
Brännström Kero Tedenby
Lenc Tikka Träff
Lindbäck

Alnefelt ej med.
AP skadad.
Stakkestad verkar lämnat.

Fy vilket stukat lag detta är. Ingen glöd alls.
Och imorgon ska de resa till Karlstad…
Herre min skapare…

10 gillningar

Ja stakke plockade ihop sina grejer igår.

Men fattar inte att man inte ger Lenc större chans. Förra säsongen när ap va skadad var väl lenc-fisken-lyrenäs våran bästa kedja? Varför inte ge dom chansen igen när det ändå ser ut som det gör

8 gillningar

Man upprepar alltså idiotin med samma backpar som igår? Man häpnar. Eller… man borde kanske inte göra det längre.

Day och LaLeggia SKA inte spela ihop. In med framtiden i form av Fransson och Sjöholm i truppen. Ut med Day och Nyberg.

7 gillningar

Borgström tillbaka som center hur många gånger tar de innan hv fattar han är bättre som ytter.

Inkompetenta hv

Reber-Fisker-Ang har potential!

2 gillningar

Flertalet här inne som vill ge honom chansen som center igen också så många inkompetenta fans då också :wink:

Något måste ju göras, ge karln chansen en match till. Kan ju knappast bli värre.

2 gillningar

Måndag morgon. Ny vecka.

Dagens kedjor:

Alnefelt
Dichow

LaLeggia Alsing
Seppälä Day
Engsund Hallquisth
Nyberg
Sjöholm Fransson

Luoto Borgström Lyrenäs
Lenc Fisker Ang
Reber Kero Brännström
Lindbäck Tikka Träff

• AP och Tedenby ej med.

• Sjöholm tacklade Fisker stenhårt in i sargen så han blev liggande och Fisker fick tyvärr kliva av träningen.

3 gillningar