Spaningar från träningar

Bra att man bytt plats på sepp och släggan

1 gillning

Nu måste Fransson och Sjöholm in i laget till matchen imorgon. Att man fortsätter låta Träff harva i fjärde är inget annat än USELT!!! Han ska rakt upp i förstakedjan, men där får alltjämt OSL en ny chans…

12 gillningar

Sjukt är det… vad fan är problemet egentligen… Har man inte redan bevis nog att Träff gör det bättre än OSL?!

Utformar man laget på detta sätt så blir det inte många poäng till denna säsong. Sen är det ju bra att de inte spelar Släggan och Day ihop, att ens komma på tanken, samt att göra det är ju hål i huvudet.

1 gillning

smart

Ajdå, Sjöholm övertänd och vill visa att han ska få lira, vår bästa center skadad, ridå, tack och godnatt.

Tränaren måste veta nåt vi inte vet när man fortsätter matcha så här… Det är väl ändå inte spelarna som beslutar om kedjorna? Här finns väl ändå möjligheter till nytänk med ny tränare.

1 gillning

Herregud vilket skämt, vår bästa spelare skadad

Hoppas bara det var en säkerhetsåtgärd

HV vill förnedra sig själva och receptet är att låna ut de spelarna som fortfarande visar viss vilja, vägrar de så tacklar man sönder dem på träningen som straff.

Ingen ska göra sig märkvärdig på detta bygget , :wink:

1 gillning

Jag tycker dock att det till stor del var självförvållat. Fisker åker verkligen i full fart rakt in mot sargen där Sjöholm är först. Sjöholm håller bara emot egentligen, för att inte själv bli mosad.

Fisker verkade f ö övertaggad idag. Bara några minuter innan skadeincidenten brakade han, helt självförvållat, in i sargen med ryggen före och huvudet i plexit.

Tyvärr finns inga repriser att tillgå på träningar.

8 gillningar

Hade jag spelat i HV idag hade jag också försökt skada mig för att få slippa genomlida storstryk varje match.

12 gillningar

Vem ledde träningen, avgör hela föreningens framtid.

1 gillning

Alltså köra en AP, bli ”skadad” när du inte vill vara med längre……

5 gillningar

Kedjorna på dagens träning:

Alnefelt
Glifford

LaLeggia Alsing
Seppälä Day
Engsund Hallquisth
Sjöholm
Nyberg
Fransson

Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Reber Kero Nordmark
Lindbäck Davidsson Träff

Ej med:
Dichow
Tikka
Brännström
AP
Tedenby

12 gillningar

Nordmark!!! Låt honom spela match, FÖR BÖVELEN!

3 gillningar

Är det något ni kan se på träning som motiverar varför Day går före Sjöholm? På match är det lite svårt att se vad det är.

Sjöholm har väll inte heller så mycket i sig förutom det fysiska spelet. Day kan ändå transportera puck och slå bra första pass. Ända anledningen att Sjöholm ska gå före day i min bok är enbart för han är HV grabb.

3 gillningar

Dagens värmning innan avresa mot Örnsköldsvik.

Varken Alnefelt eller Dichow på is :face_with_monocle:
På is är Olof Glifford och Filip Karlsson…

Ingen Alsing, LaLeggia eller Kero på is men behöver inte betyda något.
Vincent Sandberg och Oscar Davidsson är med och värmer också.

Kvällens lag kan se ut så här:

Glifford
Karlsson

LaLeggia Alsing
Seppälä Day
Engsund Hallquisth
Sjöholm/Nyberg

Lenc Fisker Ang
Luoto Borgström Lyrenäs
Reber Kero Brännström
Lindbäck Tikka Träff
Davidsson

10 gillningar

Hmm, intressant ifall det skulle visa sig att varken Hugo eller Frederick följer med upp till Örnsköldsvik

1 gillning