Spetsen finns där, men att den är riktigt bra, vill jag inte hålla med om.
Jag vill inte sträcka mig dit förens man har sätt att dem utvecklas och ta ett par kliv ytligare som grupp. Då är dem bättre än nuet. Dvs kan dem börja med att hitta en nivå till som gör att man höjer sin lägstanivå. Hantera matcher som ex senast då jag tycker att 3-3 signerar så mycket av senaste årens misär.
Sen om det är beroende eller oberoende på AB, han ska sätta grunderna (en levande diskussion) Men till syvende och sist någonstans måste det också vara upp till spelarna. Även den en levande diskussion.
Vi lär ju aldrig få reda på det men ge denna trupp till en riktigt bra coach så lär vi nog inte vara sämst i nästan all statistik som finns förutom PP.
Tycker det ser intressant ut med kedjorna och nu får LeJaques kanske äntligen se sin efterlängtade andrafemma en hel match. André kan ha behövt varva upp lite efter skadefrånvaron …
Hoppas Brännström och Reber spelar upp sig lite sen sist.
Annars finns ju möjligheten att flytta upp Kero till tredje.
Jag är inte lika negativ till Tedenby i fjärdefemman men nu finns så många forwards att man inte kan vara säker på en plats om man inte presterar. så det blir från match till match.
PS Hittills har jag inte sett statistik på att Tedenby ska vara så ultrausel som vissa verkar tycka
Nu har jag ingen underliggande statistik på Teden men jag ser verkligen inte vad han bidrar med på isen.
Men om man kollar ”vanlig” statistik så har han 0+0 senaste 16 matcherna! Han har gjort poäng i 3 av 27 matcher och har-9.
Jag hade valt Träff alla dagar i veckan framför Teden
Ja, men det är väldigt snarlikt t.ex Brännström, Reber , Hugo Pettersson, Måns som har typ lika mycket minus …
Går överhuvudtaget trögt för de i lägre femmor - får hoppas det går sakta uppåt nu för HV när man fått tillbaka de flesta och kan börja sålla bland materialet.
Träff borde nog gå före kan jag hålla med om i.o.f.s - och nu har man som sagt tilräckligt med andra spelare att byta in om vissa gör det dåligt …
Finns ju en anledning till att forumet kunnat pinpointa problem (både i närtid och dåtid) långt innan HV, media eller andra förstått att det är ett problem.
Känsla ska man aldrig underskatta, men man kan även komma rätt långt med att ta hänsyn till siffror, logik, historia och sannolikhet.
Den numera så frekvent hyllade finländska centern Borgström är ju en Nubben-värvning. Men lägstanivån har visat sig för låg sett till investerade pengar och kontraktslängd.
Bra tycker jag. Är ju ett nyförvärv som vi får in med otrolig energi.
Ska bli otroligt spännande att se han.
Att han kommer vara rejält taggad behöver man inte diskutera.
Detta har han sett fram emot länge nu.