Spaningar från träningar

Isen i Husqvarna garden är full av minijärvsöfaksar som ska få spelet att gå i rätt riktning med bra glid. Nubben beställde två fulla frysboxar från en leverantör i östeuropa.

3 gillningar

Det, men framför allt för att vi är flera personer (s k kallad kollektiv intelligens) som inte behöver (eller snarare: kan, eftersom vi inte är delaktiga i laget) ta hänsyn till gruppdynamik och andra sociala faktorer.

Vi behöver till exempel inte ta hänsyn till rädsla att förlora ansiktet inför ett fullsatt HG eller miljonbetalande sponsorer. Vi behöver inte heller komma ihåg de hundratals gånger vi haft fel på vägen till den bästa lösningen.

Som kollektivt forum är vi nämligen ganska bra på att glömma bort alla gånger vi har fel som krävs för att vi ska få ha rätt.

Det här skulle vara ganska lätt att bevisa genom ett experiment: vi bannar varje person som skriver ett felaktigt inlägg. Varje gång någon skriver i en matchtråd att “nu är det kört” för att laget sedan vänder (eller tvärt om), varje gång någon föreslår en kedja som sedan inte alls klickar under match. Etc. Sedan ser vi hur många som återstår efter några månader. Jag misstänker att det skulle vara väldigt tomt.

Med andra ord: Det är lätt att vara kaxig att man har rätt när man aldrig behöver ta konsekvenserna för de gånger man har fel.

9 gillningar

Tack för rapporten! Gillar inte att Hugo står…

Absolut. Du har naturligtvis rätt.

Samtidigt. Nu tänker jag på framför allt på rätt självklara saker i det här fallet. Vi har ju flera exempel på när forumet haft rätt “enkla” rätt där det inte liksom handlat om hjärnkirurgi eller rädsla för att vi får ta konsekvenserna. Att anställa Nubben är väl det bästa exemplet.

2 gillningar

Månader? Under pågående matchtråd ryker nästan alla som är med innan matchen är slut :upside_down_face:

3 gillningar

Du glömmer något viktigt här: vi har aldrig fel :star_struck:

6 gillningar

Jag funderar lite över 3e, både Brännström och Lyrenäs känns rätt iskalla, tror de kommer få det riktigt tufft imorgon, blir det Brännström som får ta det lite mer defensiva ansvaret tro?

3 gillningar

Forumets makt är stor.

1 gillning

Kan hålla med dig här.
En tredje med

• Reber, Kero och Mr. X

Hade känts lite tryggare. Lyrenäs kanske hade funkat med dom två?

Hugo har ändå bra räddningsprocent sett till de senaste mactherna…

Jag säger inte emot. HV har varit en misskött förening under många år och gjort saker som till och med jag som inte är hockey-kunnig reagerat på. Så det är ju inte konstigt att det funnits riktigt kunniga experter på detta forum som haft väldigt mycket mer rätt än ledningen i HV. Eller att det blir bra analyser när en drös sådana personer börjar diskutera (även om alla inte alltid har rätt).

Det är ju också därför man vill vara här och läsa det som sägs. :slight_smile:

3 gillningar

Kan inte sluta ge beröm, dina rapporter är kanon :slight_smile: :facepunch: :pray:

9 gillningar

@Huskvarna är den som gör att @Diabolics snart kan kräva abonnemang av oss. Most valuable poster!

Om HV vill förvirra motståndarna någon gång får de pröjsa honom för att sprida falsk info!

3 gillningar

Jaha, klar förlust då. Är ju fan också. Kom igen nu Blomman!!!

WIN in på Tedenbys plats så är jag någorlunda nöjd.

7 gillningar

IN MED WIN!

2 gillningar

Sen när ingick Tedenby i forumets val av spelare?

Nån som såg träningen idag? Kaski var med tydligen. Ingen röd tröja ens? Körde han såpass själv så de inte behövdes eller går de bättre än vad dom trodde?

1 gillning

Men det är väll kommunicerat att han inte spelar mer denna sässe.