Mattias Remstam spelade klart en match han också med spräckt pung. Karaktärsspelare!
Haha klassiker de där
Överstyvt
Gravt OT nu!
MARTIN THÖRNBERGS PUNG ÄR ALDRIG OT!
Bara den händelsen är nästan värd egen tråd va fan ju…
Jag är övertygad vi om att han gjorde den ultimata uppoffringen för att kunna spela.
Kommer inte ihåg om något var brutet. Han körde med något specialskydd vill jag minnas.
Okej. Här stannar vi.
Håll er till ämnet.
Hv har gått ut med att det är isträning idag.
Det stämmer inte. Idag är spelarna lediga.
Bara några få spelare på is bl.a. Engsund.
Träff saknades på dagens träning (sjuk).
Engsund tar Sjöholms plats bredvid Day.
Alnefelt
Dichow
Glifford
LaLeggia Alsing
Day Engsund
Seppälä V Gustafsson
Hallquisth Sjöholm
Luoto Borgström AP
Lenc Fisker Ang
Brännström Reber Lyrenäs
Tedenby Kero WIN
Hansson
Tikka (med en kort stund)
Otroligt skönt att se att tränar trion flyttat ned sjöholm. Tror day och engsund kan vara ett mycket bra back par än day - sjöholm
Känns som ett tungt backpar att möta, där Day är den som ska leverera puck framåt i banan, och Engsund kan fokusera på det defensiva.
Samtidigt som Day vuxit ut till nån form av defensiv gigant även han!
Fint att man flyttar ner Sjöholm, och delvis även Hallquisth, men låter Viggo få fortsatt förtroende. Även om han blandat och gett lite så är hans aktier starkare än både Sjöholm och Hallquisth (som under och efter JVM gått ner sig enormt).
Blir spännande att se hur man väljer att göra när Tikka är tillbaka. Kero lär man inte bänka och WIN lär nog inte flyttas på i första hand. Lutar åt att vi kan få se Teden på läktaren och Tikka - Kero - WIN i fjärde, såvida man inte vill förändra centersidan.
Absolut . Om man nu vill flytta upp Kero till 3C för att få ut mer av honom och för att bli av med teden så hade jag nog kört
Reber - Kero - OSL
BRÄNN - tikka - WIN
Hur kan Tedenby få förtroende? Största gåtan enligt mig. Borde kunna ställa krav på honom herregud
Tedenby är helt klart värd den platsen hans insats mot Rögle är riktigt bra! Lägg ner hatet mot Tedenby som ältas förbanne mig hela tiden omgående.
Jag har inte sett något hat mot Tedenby härinne, visa gärna vad skribenter uttrycker det någonstans. Det är skillnad på att tycka att Tedenby inte presterar eller platsar i SHL och att hata. Tedenby är vår bäst betalda spelare, men platsar knappt, givetvis får folk ha en åsikt om detta. Att Tedenby har en bra match på 30 ger honom ingen fribiljett in i laget.
Seriös?
Riktigt bra match i lördags? Kanske ska förlänga även honom till 2028 då AB verkar gilla honom?
Ofattbart att han spelar enligt mig, bedrövlig är han. Att inte AB ser detta är ett mysterium. Bara för att du ser saken helt annorlunda så betyder inte det att majoriteten här inne hatar honom. Hatar inte Nyberg, Tikka eller Stakke heller. Eller nubben för den delen.