Spaningar från träningar

Sakta i backarna, Rent hat har inte förekommit. Då hade mods haft och göra och folk hade varit ute härifrån. Skillnad på att inte uppskatta en prestation i att utföra sitt arbete och hat. Hat är dessutom ett stark ord att slänga sig med.

Vi diskuterar spelarnas prestationer inget mer. Skillnaden mellan diskussion och hat är också en sak att beakta.

2 gillningar

Finns inget hat mot teden. Enbart tyckande och åsikter kring hans prestationer på isen kontra hans enorma lön som han inte är förtjänt utav med tanke på hans urusla prestationer. Håller verkligen inte med dig om att han gör en bra match mot rögle.han skall enligt mig vara på läktaren, Träff förtjänar hans plats alla dagar i veckan!

1 gillning

Utveckla gärna vad som är hat i min mening. Respektlös kommentar helt ärligt. Tänk en gång till innan du skriver.

3 gillningar

Ja, Tedenby är en mycket älskad spelare och även person. Inget som påverkas av hans insats på isen. Minns vi hade samma sak med Snöret under hans sista år på isen då han inte längre var i slag.

Det som är lite skumt är att tedenby får kritik efter varje match oavsett om han gjort en bra match eller inte, medans alla andra klarar sig undan från kritik. Tedenby har blivit nya Almqvist hackkycklingen. Får skit oavsett om han gjort nåt bra eller inte.

1 gillning

Dumheter…det finns många som fått en rejäl släng av skopan denna säsong , Lyrenäs, Ahlnefelt, Seppälä, Engsund, Brännström, AP, Tikka, Sjöholm och även Day till en början.

7 gillningar

Det där är ju inte sant.
Han har fått beröm de matcher han har varit hyfsad eller bra.
Tyvärr inte så många.
Det är bara att traggla över alla matchtrådar så ser du.

1 gillning

Är ju tvärtom.

Kommit billigt undan skulle jag säga.

1 gillning

Jag tror inte det finns någon här inne som bedriver ett hat mot Tedenby? Du får ta och förklara dig!

1 gillning

Det är förståeligt att folk är besvikna på Tedenby pga att han inte presterar enligt den lön han har. Han ligger nånstans runt fjärdekedjan i snitt och varierar lite upp och ned.

Men du är alldeles för hård mot Tedenby.

Du skrev efter matchen mot Rögle att han var sämst ihop med Sjöholm förra matchen och det stämde inte för fem öre.

Länk här till hur du uttryckte dig :

Jag och en kompis gick idag igenom matchen på skoj och satte plus och minus på varje situation (ett eller två plus/minus per spelare för situationer där de gjort något bra eller dåligt) och Tedenby kom faktiskt inte ut med några minus alls.

(Det var inte bara Tedenby vi kollade och ja, vi är hockeynördar :slight_smile: )

Däremot tre gånger gjorde han bra saker

Gick tillbaka och noterade vad Tedenby gjorde bra …

05:00 kvar av första perioden, trycker ned klubban på en spelare som annars skulle ha gjort mål ensam med Hugo

07:30 kvar av andra perioden, bryter en passning som stoppar ett annars farligt anfall så att pucken går ur zon

04:47 kvar av andra perioden, spelar fram Ingberg till 1 mot 0 ensam med motståndarmålvakten

Sjöholm och Seppälä t.ex. hade däremot en hel del missar och fått flera minus

Så det du skriver om Tedenby stämmer helt enkelt inte, du har en väldigt vinklad syn på honom och jag tycker ändå man ska ha en mer nyanserad bild av prestationen.

Kunna säga när någon är bra eller dålig.

Matchen finns fortfarande på tv4play om någon kan/vill kolla.

Och jag bryr mig egentligen inte om Tedenby sparkas eller ej, men rätt ska vara rätt och man måste kunna se förbi sina fördomar om man ska bedöma en insats.

Jag inser att detta inlägg kommer reta upp folk, men för mig ska rätt vara rätt :slight_smile:

Förstår om folk är besvikna med tanke på hans lön etc, men matchen mot Rögle var han inte alls så dålig som du påstod.

10 gillningar

Han gör ju inga bra matcher? Han tillför ingenting överhuvudtaget, snarare tvärtom. Han kostar själv mer än vad en 4e kedja ska kosta tillsammans och där platsar han inte heller.

1 gillning

Jag ger mig rätten att tycka något även om jag inte gått igenom matchen på samma sätt som ni. Misstänker att det finns situationer där man inte agerar som man kunde och det inte hamnar som negativt i eran genomgång?

Jag tyckte väl också att AP var bäst ihop med Hugo? Var det också fel? Vissa saker är inte mätbara som rätt eller fel. Tycka att någon har fördomar är lite väl magstarkt kan jag tycka. Tycker inte du har något facit gällande någons prestation även om du verkar tycka så.

Har de som tycker Tikka är dålig också fel? Seppelä? Sjöholm? Fördomar där också?

Att tycka något är inte att påstå något som håller i en domstol.

1 gillning

I en match förekommer olika moment som kan värderas.

Spela rakt i gapet på en motståndare framför eget mål.

Spela ren en spelare till en rejäl målchans med en fin passning.

Visst kan det finnas viss variation men inte så att Tedenby skulle vara sämst i den matchen.

Men det är ingen som kommer döma dig för något. Du får tycka / tro vad du vill. :slight_smile:

1 gillning

Spaningar från träningar… :joy:

6 gillningar

Skärp er.

OT SÅ DET VISSLAR

1 gillning

Ursäktar skulle använt ett annat ord så du inte skulle ta illa upp. Förlåt!

men man går in och ska läsa forumet som innehåller grymt mycket intressant information om laget men hela de här året har det 80% med att skriva hur dålig exempelvis Tedenby är, till sist blir det ointressant

Inte mycket att rapportera om idag men skriver lite ändå.

Seppälä gjorde mål i 5/5 och taket i Husqvarna Garden lyfte (nästan).

Stål Lyrenäs fick en smäll och fick kliva av. Såg ej vad som hände men han grinade illa.
Nu får Hansson sin chans.

En av Sjöholm/Hallquisth är alltså på läktaren imorgon.

Alnefelt
Glifford
Dichow

LaLeggia Alsing
Day Engsund
Seppälä V Gustafsson
Hallquisth Sjöholm

Luoto Borgström AP
Lenc Fisker Ang
Brännström Reber Hansson
Tedenby Kero WIN
Stål Lyrenäs (klev av)

PP1
LaLeggia
Borgy Ang Kero Luoto

PP2
Alsing
Brännström AP Fisker Lenc

Box1
Engsund Day
Tedenby Hansson

Box2
Seppälä Gustafsson
Reber WIN

11 gillningar

Illa att osl klev av… Hansson håller inte ens för HA. samtidigt har vi HP och träff utlånade som borde gå före både HH och tedenby.

2 gillningar

Jag tycker WIN skall ta OSLs plats.

9 gillningar

Tedenby och en matchotränad Hansson i första BP känns som målgaranti…

6 gillningar