Förstår mig inte heller på den coachningen, han har väl spelat de bättre där tidigare. Och nu går han tillbaka till vadå? Ologiskt så att det skriker om det
Är väl så att de forwards som spelar PP också spelar BP?
De kan ju inte träna både och, då får de köra PP istället. Så då får de som är över agera i BP. Kan ju inte köra Tedenby och Hansson i BP? Inte ens AB kan nog tycka det är bra längre med sådan matchning.
Man måste ju faktiskt förstå att när man tränar pp och bp under träning, så kan ju inte t ex Luoto, Borgström, Ang och Moelgaard spela både och. Omöjligt!
Under match har vi väl sett de spelare jag nämner spela boxplay tidigare och kommer säkert att göra det framöver också.
Det känns väl på nåt sätt naturligt med Kero ändå. Vi har just nu 4 spelbara centrar. De tar hand om var sin kedja. Hade Tikka/Lindbäck varit disponibla hade man kunnat fundera kring att flytta ut Reber på en kant och Kero ett hack upp, men nu är det ju inte så.
Dessutom så har ju både förstakedjan förändrats samt 3e och 4e de senaste omgångarna. Dagens träning visar ju också att man gör om samtliga backpar utom det första och har en ny 3e-kedja.
Bara att hoppas att det inte är nåt allvarligt med OSL. Vi behöver vara intakta nu.
Senaste matcherna har topp-spelarna tagit första och andra shiftet i BB innan folk från 3:e och 4:e kommer in. Det är det som gör att vi vänt ett dåligt BB till att inte släppt in något i BB de två senaste matcherna. Bara ett insläppt på 9 BB.
För mig är det en fullständig gåta att Brännström spelar pp. Iskallare spelare får man leta efter. Vad har Reber gjort för att förlora sin plats i pp?
Nä där får du tänka om Blomman.
Tedenby och Brännström är våra sämsta forwards. Men får chans på chans.
Det tycker jag är märkligt.
Hade väl varit bättre att behålla Herman Träff och HP istället.
Han har haft lunginflammation och varit borta en del efter landslagsuppehållet i december. Så han har väl inte spelat mer än hälften av matcherna. Oavsett så borde han väl petat in några poäng till på banken.
Har du öppnat den dörren så…. Nej, skojade bara men gillar att du kan kritisera någon du ganska ihärdigt försvarat sedan dag 1, men handlar nog mest om att jag inte förstår AB:s storhet sett till prestation. Men nu är jag OT så tackar @Huskvarna för dagens eminenta rapport och håller tummarna för att matchvärmningen imorgon ger lugnande besked om OSL.