Spaningar från träningar

Kedjorna på dagens träning.

Tyvärr saknas fortfarande Lenc och Stål Lyrenäs.

Alnefelt
Glifford
Dichow

LaLeggia Alsing
Day Gustafsson
Engsund Hallquisth
Seppälä Sjöholm

Luoto Borgström AP
Brännström Fisker Ang
Tedenby Kero Reber
Hansson Tikka WIN
Pettersson

22 gillningar

3 o 4 ser bra ut! Kero på rätt plats igen.

1 gillning

Den 4e skojar man inte bort.
Wow! Det kommer bli någon kasse från de herrarna.

Publikfavoriten Tikka, 2-vägsforwarden WIN och arbetshästen Herman! Jag skulle inte bli förvånad om dom tagit en topproll innan veckan är över om man bara ser till att satsa på dessa herrarna och lasta bra med speltid på dem nu.

13 gillningar

Otroligt tacksam för dina fina rapporter från träningarna.

Vad hade Oscar Sundh för roll? (Givetvis som tränare men tänker om han hade koll på något speciellt)

1 gillning

Riktig gnuggar-kedja i 4:e, hoppas nu det lyckas , och i tredje snurras det i anfallszon förhoppningsvis

Faktum är ju att Hansson:s inhopp i tredje såg lyckat ut förra matchen - de hade riktigt bra corsi% enligt jackass2 har jag för mig - säkert inte bara hans förtjänst, men faktum är att det gick nog bra åtminstone

PS Konkurrensen i de lägre kedjorna är sådan att gör man det mindre bra ersätts man troligen nästa match.

Hur va AB idag? Med tanke på senast och denna viktiga vecka innan uppehållet?

Lite starkt att kalla det konkurrens :laughing:
Om någon behöver ett extrajobb i hvs fjärdekedja så är allt som behövs skridsko, klubba, hjälm och ett glatt humör!

Vill att de byter plats på Tedenby och WIN

4 gillningar

Asså… Tedenby. Varför får han fortsatt förtroende? Ett sänke i varenda kedja. Hoppas att lenc är tillbaka snarast. Oroväckande med tanke på ödesmatcherna som väntar.

1 gillning

Snacka lite skit med killarna på isen. Nej men han har inte nån speciell roll, är väl 4e eller 5e gången han är med på träningen denna säsongen så han kan säkert komma med lite tips och så.
Kul att se Oscar på is hur som helst.

6 gillningar

En iskall Tedenby med en junis som har en tuffare tid. Stackars Kero! Tedenby lär inte göra så att Reber får ett lyft igen.

1 gillning

Tungt att Lenc är fortsatt borta, tror många underskattar hans betydelse. Hoppas han är åter snart!

11 gillningar

Tror Reber kan må bra av att få gå på kanten istället och låta Kero täcka upp bakåt. Sedan hade han såklart behövt en bättre partner än Tedenby…

Iofs spelade Tedenby med Reber när han gjorde hattrick… :open_mouth:

3 gillningar

Kanske är han med imorgon? Sa inte AB något om det!

1 gillning

Kero är stabil, Reber har en uppsida. Vad ska Tedenby in där för? Vem i truppen hade passat bäst där? Jag tycker Tedenby ska nöta bänk. När Lenc är tillbaka så får även Brännström nöta bänk.
Det hade behövts en spelare i tredje att ta rygg på som han driva kedjan.

2 gillningar

Kan som alt se att Brännan hoppa ner ett steg, en som driver lite och ger utrymme för en mer kreativ Reber. Eller en Träff som tyvärr lånades ut.

Sen är väl OSL petas in i fjärde på någons bekostnad. Gissningsvis

Han sa att han hoppades det, men att det är väldigt oklart.

1 gillning

Måste rekryteras någon. Brännan lyfter inte den kedjan. Vi kan inte hoppas mer på honom.

1 gillning

Det blir helt klart tufft i morgon. Nåt ljus i mörkret får vi väl ändå se Kero som. Med honom som center och Reber som vinge så kanske den kedjan kan lyfta. Kommer behövas.

7 gillningar

WIN behövs högre upp i laget (i andrakedjan just nu). Han är den bäst lämpade att ta den viktiga rollen som murbräcka och puckvinnare à la Luoto och Lenc, och han har mycket hockey i sig.

Brännström/Kero/Reber väger kanske lite lätt, men utesluter inte att de kan hitta varandra fint och få lite snurr. Låt fjärdekedjan ta några ströbyten.

4 gillningar

Jag har för dålig koll. Men visst låter det intressant