Någon som har bättre koll på HA än vad jag har?
(moi, noll koll på gärdsgårdsserien, får ångest)
Nolan Stevens i Sötälje.
Är han inte för bra för HA?
Ingen superstar, hyfsade siffor i AHL, men för att ge oss möjlighet lira t ex:
OFM, Kero, Stevens, Reber med Borgis på en vinge.
alternativt
OFM, Borgis, Kero, Stevens å Reber på vinge.
Möjligheter vi inte har idag med Måns borta och Tikka bänkad för evigt (TVI TVI TVI)
Magnus Hellberg. I honom känns det ju som att man får 1:an man är i behov av.
Filip Larsson (med förflutet i Hv) åkte ju över efter en bra säsong i Leksand men det verkar inte ha lyft något vidare. Minnet sviker lite men han var väl dock ingen stor succé i hv och kanske bara blir ytterligare en andramålvakt man i så fall tar hit……
Magnus Chrona känner jag inte alls till men annan svensk målvakt i Ahl.
Jesper Wallstedt. Inget minne av honom heller men gjorde två säsonger i Luleå då han spelade 20+ matcher och snittade över 90%.
Erik Portillo. Tror han är fostrad i Frölunda men utan shl-matcher. En match i Kings dock med 96,5 (!) i procent.
Calle Clang & Oscar dansk. Spelat med Rögle tydligen. Inga jag minns något särskilt utav.
Carl Lindbom. Färjestad förra året men flög ju nyss över känns det som.
Jesper Vikman. Inte en aning.
Felix Sandström. Förflutet i Hv men gjorde väl inte direkt succé. Har varit över länge och fått ett 30-tal matcher i Philadelphia.
Dennis hildeby. Färjestad för två år sen. Fått fem matcher i NHL i år.
Förutom Hellberg känns ju kanske ingen särskilt given kanske men om man hade kunnat låna och inte binda upp på kontrakt skulle det ju vara värt att pröva kanske.
Och är han inte det så lackar föreningen han skrivit på med ur för gillandet., så kan vi signa. Alla kontrakt med Frölunda, Färjestad och Linköping innehåller en klausul där man inte får gilla HV. Minsta tecken och klausulen träder i kraft.
Det är ju faktiskt riktigt anmärkningsvärt. Det måste väl betyda något liksom. Han följer inte heller Timrå där han spelat tidigare, inte något annat svenskt lag vad jag kan se.
Hv skickar Engsund till Luleå
Luleå skickar Hardegård till Timrå (klar för dom nästa år)
Timrå skickar Jacob Johansson till Hv (resten av säsongen)
Hv skickar Dichow till Timrå
På så vis frigör vi även pengar för en potentiell spetsvärvning på backsidan.
Sedan går vi in för att plocka in Larmi till nästa säsong.
Fattar inte varför en spelare som han pitlick som ryktades till Hv med X antal NHL och Ahlmatcher på kontot helt sonika 27 år gammal väljer att ta ett sabbatsår (vilket ja antar att han valt då han fortfarande går klubblös). Visst har han kanske tjänat sina pengar så han inte behöver jobba nått mer men ändå. Vi snackar 27 bast. För inte kommer nån klubb varken i Europa eller Amerika att plocka in honom nu så pass långt in på säsongen?
Alnefelt imponerar verkligen inte, extremt ojämn. Glifford är inte på samma sjuka nivå han var på ett tag, Dichow har inte imponerat och ryktas bort. Samtidigt som man inte vill skylla på målvakterna så är det en stor orsak tillsm med försvarsspelet. Är det läge att kolla efter en målvakt? Någon som vet vad som finns ledigt?
Finns det en bra keeper som är stark mentalt på marknaden så kör.
Jag vill se en bra center också. Då möjligheten ges att flytta ut antingen Borgström eller Reber på en kant.
Det bästa kanske hade varit en klasscenter mellan Borgström och Luoto.