Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

5 gillningar

Laleggia → Pilut
Engsund → Borgman
Seppälä → Grans

Vad tror ni om detta till nästa säsong?

3 gillningar

Ja tack. Fast vi behåller Laleggia också.

11 gillningar

Laleggia ska ingenstans :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Sean Day?

Det är pilar, inte par.

:joy::joy::joy: Jaha. Tänkte väl :metal:

Precis. Han är den viktigaste backen enligt mig.

största frågan just nu… vem ska ersätta våran poängkung???

1 gillning

Läge att börja dra igång fantasierna om Lias igen trots att vi alla vet bättre

Tror ni det blir något affärer redan denna säsong med Engsund till Luleå?

2 gillningar

Med nyfött barn, föräldrar och svärföräldrar i Småland så verkar det långsökt. Funkar det privat så kan jag se det, absolut. Är nog inte det hockeymässiga det hänger på.

Vi har ju Nyberg som kan ersätta honom om det skulle behövas eller uppstå någon skada. Även Hugo Fransson även om det inte är samma spelartyp. Backar har vi många och då Engsund inte direkt imponerat så hade vi inte saknat honom på isen. Seppelä är bättre.

Jag tror att det handlar om familjesituationen och då pekar det på att han blir kvar men jag blir inte chockad om den delen löser sig och att han lämnar innan 15 februari. Både han och Luleå verkar ju vilja återförenas big time så lite distansarbete från familjen under några månader kanske han fixar?

1 gillning

Tänk om vi skulle låna in Heljanko resten av säsongen så spikar han igen sista omgångarna. :joy:

2 gillningar

Karma för alla gånger Högberg spikat igen mot oss isåfall :rofl:.

Hade faktiskt varit lite kul att se hur Heljanko skulle prestera hos oss. Inte lätt att vara målvakt med tanke på vilka målchanser LHC ständigt släpper till

Heljanko hade varit ett lika stort såll hos oss med tanke på vilka målchanser vi släpper till. :wink:

2 gillningar

Försvarsspelet har ju blivit betydligt bättre.

Faktum är att Emil Larmi var ju inte superimponerande första säsongen i SHL heller.

1 gillning

Nä, kommer ihåg att jag såg honom en match i Scandinavium, och tyckte att han var rentav rätt dålig.

Nä nu är det dags att signa en första center för nästa säsong som dessutom ansluter i Februari i år!
Tyvärr har jag inget bra förslag på vem det skulle vara.

Några spännande centrar med utgående kontrakt. Vissa mer rimliga än andra.

Patrick Curry
Rasmus Asplund
Michal Kovarcik
Sakari Manninen
Cameron Hughes
Cole Guttman

2 gillningar