Tråden på Flashback belyser ju det mesta angående Lindbäck, hint hint.
ser att jag glömde skriva ordet INTE framför anklaga FBK.
Min poäng var man ska inte anklaga fbk om de nu är sant de som vissa här antyder. De kommer bara ge tillbaka med samma mynt då vi också tagit in en drogmissbrukare så vi ska nog inte vara moralpoliser-
Sen om ni tycker jag är troll för den åsikten få stå för er, första gången jag hörde lindbäck åkt dit för droger är här inne. jag hänger inte på flashback o läser allt skvaller där.
men tillbaka till grunden för denna tråd
ge mig smejkal han ryktas ha shl klausul
sluta ta på dig offerkoftan hela tiden, för den är vi jävligt trötta på. Mitt påstående var generellt. Vi vill inte ha en massa jävla blaj här, helt ogrundade påstående och debatter om saker som folk inte brytt sig om att reda ut. Har man inte tid att sätta sig in i något, så kanske man skall avstå från att kommentera? Som en GENERELL inställning.
Oj oj oj vad mycket rykten det surrar om nyförvärv till HV71! Om hälften av värvningarna blir av så kommer HV71 definitivt bli farliga i slutspelet!
Eeeehhhh…ursäkta. Jag försökte ironisera men det lyfter liksom inte. Är de “nya spelarna in” som Björn L nämnt en omskrivning av utlånade spelare som kallas tillbaka?
Tänker såhär. Spelare in, med ev spets är bra det. Och det gör skillnad här och där. Men nåväl så länge det ser ut som det gjort senare år och till idag så tror jag mindre på någon större effekt.
Varför tror jag så. Jo det som vi upplevt senaste veckan har ju varit genomgående under åren. Ett lag som knappt förmår att hantera sitt egna öde. Det är klart en puckskicklig spelade back gör skillnad, mot ex en avtrubbad Engsund.
Men i det stora hela så, det vi alla pratar om måste upp. Spelet. Sen ja det är upp till spelarna och sArg-gubbe hade en bra poäng i AB tråden just om detta.
Shit vilken skit det här är, spets kostar. Men inga garantier finns. Det vi med all säkerhet vet är, att det kostar att åka ur.
Tänk också på att en spetsspelare in innebär att ett rundningsmärke försvinner ut. Som dom sa i JP podden så är det ju inte bara så att 3e o 4e kedjan inte gör några mål framåt, de är ju oftast inne bakåt också (jag har inte faktakollat detta, går på det JP-podden säger).
Men om det är sant så det blir ju dubbel effekt om vi plockar in någon ny.
Så egentligen är det inte spetsspelare vi behöver utan gedigna tredje/fjärdelinespelare som dessutom kan bidra med produktion…
Behövs väl egentligen inte bidra heller, viktigaste är väl att dom kan spela försvarsspel…
Vi har mycket talang och sparkapital i våra veteraner. Tikka, Tedenby och Engsund är typiska slutspelskillar som kommer lyfta efter omgång 52!
Tror HV lever i fullständig förnekelse. Blir också svårt med rykten in när man inte vet vilken serie hv ska spela i.
Som spelare måste man vara ganska speciell om man väljer HV med AB som tränare. Alternativt få sjukt hög lön.
JP-podden har nog lusläst här. Är ju inte direkt en nyhet att vi har helt oduglig bredd.
Bästa sättet att hålla sig uppdaterad är forumet och Vita, gula, blå-podden.
Sen kan man lyssna på JP-podden för att få en sammanfattning
Kan så vara
I just detta fallet ville jag bara påpeka att spets framåt också förbättra bredden i andra ändan av laget och det var enklare att peka ut jp-podden än att hitta rätt i i den här tråden
Mindre edit, var för snabb
Eller förbättra spetsen i bredden…
Eller förbättra allt.
Pitlick borta från marknaden, klar för spel i Ahl
Simon Önerud jagas av klubbar! Vad tror ni!? Är det han som Hv tror ska frälsa oss?
Hade ju gärna sett honom redan från början men tror ju inte att det bara räcker med honom. Men att han skulle bidra med mycket under träning och i omklädningsrummet tvekar jag inte på.
Det lär på intervjun med JP som att han kommer spela för oss.
Visst, det är ingen spets! Men tar Önerud alla dagar i veckan före ngn av de andra ”lirarna” i fjärdeformationen.
Simon Önerud har dessutom en egenskap som är helt avgörande i dagens HV71. Han är en LEDARE! Även om han inte hänger massa poäng så skulle hans intåg innebära massvis för gruppen. Någon som gissningsvis ställer krav men även kan leda gruppen i tuffa tider.
VILL
HA
SIMON
!
Håller med. Han lär göra nytta, nödvändigtvis inte på isen men han kan nog lyfta omklädningsrummet. Det finns hjärta hos Önerud. Något som inte tycks finnas hos Alsing.