Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Är vi säkra på att han funkade i gruppen? Uttalandet att “det gynnar båda” låter ju otroligt korkat annars. Hur fan gymmade detboss liksom att bli av med vpran offensivt bästa back om det inte vore för nåt sånt?
Kan ju nästan tro att det kom från Kent… . Just de, det gjorde det.

just detta osar så jävla mycket det @sArg-gubbe beskriver här Tråden om HV71 (-1) - Nr 10068 av sArg-gubbe

1 gillning

Om jag säger :dollar:

En bra deal slår till igen. :wink:

5 gillningar

Men samtidigt så gick ju hans nya klubb ut och dementerade ryktet av att man skulle betalat för honom, han skulle tydligen ha haft en
Schweizklasul som gav honom möjligheten att gå gratis till just Schweiz

Han har alltså lyckats lämna både HV och Lugano på “ömsesidiga vilkor”. Vill han inte spela hockey eller hur tänker man som spelare där då?

Lediga centrar inför 24/25 listade av JP.

Vilka av dessa namn hade ni viljat se i HV?

Daniel Audette
Kevin Stenlund
Fredrik Olofsson
David Gustafsson
Devin Shore
Adam Gaudette
T.J. Tynan
Seth Griffith
Lias Andersson
Fredrik Karlström
Ramus Asplund

1 gillning

Har dålig koll på många ska sägas, men självklart står Lias, Kevin och David högt i kurs. Inte så troliga att få hem dock, utom möjligtvis Lias som det redan spekuleras om.

Av de utländska spelarna så låter Gaudette som en drömspelare när man läser om honom på EP:
“Gaudette is the kind of player that can be a difference-maker in a game in multiple ways.”

Men vi vet ju samtidigt hur riskabelt de är att enbart EP-scouta. :wink:

1 gillning

Adam tambellini släppt av rögle. Har han spelat mest center eller ytterforward?

Någon som har koll?

För det vore ju inte ett långskott med tanke på abbott anknytningen

Har för mig han spelat ytter mest.

Tambellini ska till Schweiz.

Han spela ytter men kan beror på att Rögle har så bra centrar. Bengtsson spela med ytter.

1 gillning

Han har spelat både ytter och center. Främst ytterforward denna säsongen och mixat lite mer tidigare säsonger. Han är dock sedan länge klar för Schweiz så lär inte bli aktuell. Har den gångna säsongen, framförallt andra halvan, varit klappkass. Otroligt loj defensivt så hade varit en rejäl fara bakåt om han spelat center.

Ett Facebook rykte så lägger den här då man får ta allt som sägs där med två nävar salt.

3 gillningar

Spännande!

Kolla vem som lagt upp innan du lägger ut. Helt overifierat och helt taget från ingenting.

Såg det också, men såg även att profilen som skrivit inlägget bara ser ut att vara några dagar gammalt samt inte så mycket info… så sannolikheten att detta är ett troll är i mina ögon hög, även om jag hoppas infon om Bromé stämmer :smiley:

Därför jag tyckte den passade in under “drömmar och förhågor”

5 gillningar

Jag tror inte ett skit på dedär. 3 vänner på facebook och kontot verkar vara skapat för några dagar sedan bara.