Ryktet uppe i norr säger iaf att det inte blir Luleå för Bromé.
Fast vi kan ju inte publicera vad som helst hallå. Det måste ju ligga lite substans i det man lägger ut så man inte sprider runt massa falska rykten
Det här är ingen seriös ryktestråd och Mattias är rimligt att spekulera i tycker jag. Oseriösa rykten med en skopa salt passar bäst här. Men visst vi kan alla sluta dumpa drömnamn här inne i drömtråden med för det finns ju ingen substans i dom flesta.
Vi är i “Drömma och farhågor”.
Fantastiskt om brome är klar !
Vad mer kan man begära ?
Spets så det heter duga !
Okej så enligt källor så är: Lias, Sandberg och Brome klar? Alla måste väl förstå att det inte hänger ihop. Någon ljuger
Här får vi drömma hur mycket vi vill. Bromé är dock inte klar, men givetvis lär det finnas ett intresse för en spelare av hans kaliber.
Kan väll stämma om Foppa lämnar?
Eller är jag pantad?
Stor skillnad på dessa rykten, både historiskt och faktamässigt (inte fakta som i att det är klart, fakta som i att vi vet att HV håller kontakten med Lias)
Vill minnas att du @Quila total avskrev abbott i vintras så även du kan ju bevisligen ha fel ibland .
Ja, för ingenting kan ju förändras sedan i vintras.
Med det sagt, självklart har jag fel och har haft massor av gånger.
Var ju helt annat läge i vintras än nu
Om det mot förmodan blir Bromé hoppas jag vi tar in två centrar. Känns lyxfällan annars att fylla laget med yttrar. Nu är ju inte centermarknaden så munter men två tråkiga centrar kan räcka långt med de yttrar vi har.
Det är ändå sällan som centrar blir poängspelare i shl, krävs för mycket.
Edit: Om jag räknat rätt är det 3 riktiga centrar som är topp 25 i poängligan samt några som spelat på olika positioner.
För mig är centerns primära uppgift att agera städgumma åt forwards, att se till att de får frihet att kunna vara ordentligt offensiva och kreativa medans centern alltid ska vara på sin vakt och vara beredd på spelvändningar.
En C för mig måste inte vara en poängmaskin även fast det så klart inte skadar.
I ett riktigt bra lag ska väl alla agera städgummor så att spelare kan gå för de lägen som uppstår.
SHL är en så defensiv liga där många lag väljer att utnyttja misstag (Färjestad mot oss t ex) så spelare som saknar defensiv spets måste nästan flyttas ut på kanten. Tror de flesta spelare som är bra nog att producera som centrar i shl också klarar en roll i nhl.
En annan center som man skulle kunna se flytta hem till Europa igen är Otto Koivula.
Ser helst Lias, men man får bara inte gå och vänta på för länge.
Ja, jo kanske.
Nu skrev jag hur jag vill ha det, inte vad som är fakta
I en defensiv liga kan jag tycka det är ÄN viktigare att ha en bra center som kan stå emot spelvändningar.
Brommé är klass rakt igenom.
Ibland skiter det sig mellan spelare och klubbar.
Innebär inte att han är en problemsspelare.
Tar Bromé alla dagar i veckan då han är ett stadigt hot varje gång han är på isen.
Hade det inte varit för kampen om pengar som Örebro inte har gjort rätt för sig så hade inget i media stått. Hade då ryktet om Bromé dykt upp så hade samtliga gått igång på bara tanken.
M
Igen det har med tränaren att göra och inget med pengar.Eriksson är problemet.
Lyssna på
Avsnitt “Vad händer”
Sen hade jag med velat se Bromé i HV, han är fett bra! Vet Örebro har lite cash och de vill hitta ultimata lösningen för honom där de knappt ska betala ngt alls själva.
Väldigt tyst på målvaktsfronten. Har vi ens ett endaste rykte som cirkulerar?