Hanzl eller Jasek hade jag gärna haft som andracenter. Misstänker att Nubbis såg Hanzl som förstacenter. Glad att vi inte har honom på femårskontrakt.
Inte något vidare svar på din fråga men vad jag förstår har Cameron Hughes spelat center sedan juniortiden. Så det är en center och inte en “center” iaf.
Då låter det helt klart intressant, försökte hitta lite highlights men det var svårt
Finns ju faktiskt en del centrar med utgående kontrakt som känns intressanta men kanske inte så troligt att dom lämnar, men man vet aldrig.
Cameron Hughes
Brendan Gaunce
Adam Gaudette
T.j Tynan
Det finns en del UFA-svenskar vars framtid i Nordamerika är osäker.
Calle Rosén (St Louis)
Lucas Carlsson (Florida)
Fredrik Olofsson (Colorado)
Fredrik Karlström (Dallas)
William Lagesson (Anaheim)
Linus Weissbach (Buffalo)
Victor Olofsson (Buffalo)
Sebastian Aho (New York Islanders)
Oskar Steen (Boston)
Robert Hägg (Anaheim)
Linus Karlsson (Vancouver)
Har säkert missat några.
Kanske att någon av dessa är aktuell för SHL?
Tack för listan
Är Sebastian Aho svensk?
Finns 2.
En svensk som lirade i ZAIK tidigare och en finsk Sebastian Aho.
Aha Aho! Tack!
Glömde den mest intressanta Linus Karlsson
Toppen, tack lägger till honom på listan
Jag vill ha KLASS. Snälla
Ytterligare AHL-centrar där det lär/kan finnas SHL-chans:
Nic Petan
Rem Pitlick
Andrew Poturalski
Mitchell Stephens
Cooper Marody
Dylan Gambrell
Kyle Rau
Det finns en hel del till som ser intressanta ut, olika mycket, men man har ju ingen aning vem som vill lämna Nordamerika och inte. Många är säkerligen väldigt nöjda med att spela i AHL. Lutar mer åt att jag vill se Dauphin/Ruotsalainen som spelat i Europa och levererat.
Och nu kan vi ta bort honom igen Förlängde sitt kontrakt med Vancouver nu för en timme sedan
Kyle Rau hade varit intressant, följer själv Minnesota och håller på dom i NHL och såg honom spela för några år sedan, inte riktigt NHL klass men har ju levererat i Iowa. Kan nog fungera i SHL.
Dylan Gambrell känns intressant spelat mkt i NHL senaste åren med.
Vet folk i Nordamerika vem Abbott är?
Skadar aldrig om han gjort avtryck där men har inte koll på hans karriär innan han kom till Sverige.
Öga igenom snabbt hans karriär som spelare så spelar han mest NCAA, CHL och ECHL ligorna i Nordamerika. Jag tror Chris är mer kändare här i Sverige som spelare och som ledare är han nog också mer känd namn här i Sverige än i Nordamerika skulle jag gissa på men har värvat bra spelare därifrån för Rögle BK så förhoppningvis sprider det bra rykte över ut i Nordamerika.
CA har ju som vi vet byggt upp Rögle BK från grunderna och gjort det bra, tog ca 3-4 säsonger men det betyder också att han är noggrannare i sin byggandet och utveckla organisationen. Som sagt då hoppas jag det sprider positiva rykte i Nordamerika att CA är en pålitlig, driven och seriös ledare.
Tror Abbot som spelare inte är direkt känd. Tror o hoppas Abbot erfarenhet som nordamerikan och komma till SHL för han kan se vilken typ som passar SHL bättre. Finns ju många misslyckanden av värvningar från AHL. Och sen locka hit en nordamerikan bör vara enklare med abbot som har en mer nordamerikansk ledstil. Det min förhoppning
Austin Wagner är fortfarande ledig.
Dock är han väl väldigt dyr och var rätt anonym i grundserien men i play out var han rätt ok. Tjurig och grym skridskoåkning.
Tror inte han är på tapeten och för den pengen kan säkert Abbott hitta nått bättre men nu när allt tystnat utåt i sillyvägar så kikar man på lediga spelare
Han är väl kanske inte en topp 6 spelare dock