Mycket intressant! Men vad är källan?
Dessa siffror borde ju även ledningen i HV se!
Så kan de sluta skylla på skador sen.
Hjälper ju inte att bara skyffla in spelare om vi inte löser coachsidan först.
Vi är sämst coachade i SHL och det måste vi lösa först.
Vi har tagit mer poäng än vi är värda, det är den bistra sanningen.
När jag ser JD och AB stå i båset och lura ut någonting så känner jag mig bara uppgiven.
Se ovan. Lade till källa.
Jag är inte så förtjust i diagram där man klipper bort 0 på en axel, det ger en felaktig bild, det ser ännu värre ut än vad det är för “vissa”. (även om det förstås är dåligt så det räcker)
Relativa skillnader mellan lagen blir helt förvrängda
Håller helt med. Små skillnader kan lätt se jättestora ut när man gör så.
Men ändå väldigt intressanta, om än nedslående, diagram.
Man skall nog fokusera på avvikelsen från medelvärdet här. Det är den viktigaste detaljen.
Just det - skulle man ta med 0 på axeln så skulle däremot skillnaden mellan lagen också bli proportionell.
Min kommentar var lite till för att lägga fokus på just den saken med de relativa skillnaderna …
Risken med såna här grafer är att man kastar ett hastigt getöga , och inte tänker på att skillnaden mellan lagen blir förvrängd.
Håller med, hade nog gärna velat ha nollan med för att för att bilden inte ska bli allt för skev (och deprimerande)
Ser mycket bättre ut nu - nu tar vi dem , nu tar vi dem
Det finns verkligen INGENTING som talar för oss. Helt jävla underbart!
Om man multiplicerar värdet med 1000000 och sedan tillämpar en logaritmisk skala med basen 1000 så ser det ännu bättre ut
Juste tryckte ihop diagrammet också
Detta mina herrar, damer och allätare är statistik av den högre skolan! Guldstjärna till dig @Sparvugglan