Tråden om #1 † Stefan Liv †

Ja, jag håller med övriga skribenter här. Det är märkligt att när man kollar på någon av de minnes/hyllningsfilmer som finns på nätet så faller fortfarande tårar. Men även leenden, som t.ex lyssna på klippet när Stefan sjunger “Det är dags att gå hem nu”, alla klassiska kommentarer han fällde, samt skratten när man följde hans blogg. Man tänker även på hans öppna och jordnära sätt i t.ex intervjuer, där han sa precis vad han kände. Inga klyschor eller standardsvar, utan direkt från från hjärtat. Jag hoppas det blir en stor uppslutning ikväll nere i Jönköping. Själv ska jag försöka följa allt via medier, samt tända ett ljus och tänka på alla glada stunder denna fantastiska man givit mig genom åren.

Det känns helt sjukt att det redan gått ett år. Minns det som igår. Hur man kom hem från universitetet, fick ett telefonsamtal och sedan satt och refreshade aftonbladet och expressen i flera timmar tills man fick beskedet. Och tårarna forsade efteråt.
Än idag när man ser klipp eller läser artiklar om honom kommer det en och annan tår, så konstigt att en person man inte kände kan påverka en så mycket.

Kommer tyvärr inte kunna vara med i Jönköping och hedra honom ikväll, men kommer ta mig till en minneslund här i Göteborg och tända ett ljus.

Alltid saknad, aldrig glömd!

Om någon som ska på minnescermonin kan lägga upp bilder och länka till dem skulle det uppskattas. Är inte i sverige och kan inte närvara men vill hemskt gärna kunna se hur det var iallafall.

Skulle chansa på att Jnytt kommer lägga upp bilder från ceremonin.

Det står på jnytt om att det kan bli vindar ikväll. Alla uppmanas till försiktighet.

De har angett smhi som källa. Jag tycker smhi är skräp. Klart.se säger att vindarna blir runt 30m per sekund. Man bör givetvis ändå vara försiktig.

jnytt.se/nyhet/49483/vindbyar-ka … esceremoni

klart.se/j%C3%B6nk%C3%B6ping-l%C3%A4n/

jeb99:

Dra upp hela lyktan, ta “kortet” och fäst den ovanför ståltråden (finns ju hål i kortet som du trär igenom) och sätt den uppåt i lyktan!

Det är stunder som denna jag önskade jag bodde i JKPG. Folk här, däribland min sambo är ganska oförstående att jag kan vara så nedstämd.

Säger desamma, hade velat åka ifrån Göteborg och närvara vid minnesstunden :frowning:
Får åka bort en sväng nästa vecka när jag är ledig istället.
Se nu till och hedra Stefan ordentligt nu och spara inte på lyktorna!

Tyvärr kan jag inte närvara i Jönköping men jag sörjer och hyllar härifrån.
Sänder även upp en lykta från Linköping när det är dags!

twitter.com/mistersqz/status/24 … 17/photo/1

Alltid saknad, Aldrig glömd. Stefan Liv, för alltid i mitt hjärta.

Skickar en hälsning från Bäckaby kyrka där jag och brorsan släppte en lykta. Vackert att se strandens masskick. Vi önskar att ni gör om detta nästa år. Vi ska!

Med vänliga hälsningar Henrik “blondestar” och Filip.

Tack för allt Stefan! Jag önskar att Johan får komma upp till din grav med en guldmedalj och en påse grillchips i vår!

Glöm inte kebabpizzan! :wink:

En STOR eloge till dig Jeb, som drog igång hela idén med lyktceremonin! Det blev fantastiskt bra och vackert med tusentals människor på stranden!

Precis hemkommen ifrån Vätterstranden där jag fick bevittna något riktigt fint.
Detta var nog bland det finaste jag någonsin upplevt. Att se tusentals människor i alla åldrar samlas för att hedra/minnas Stefan gör en lite smått tårögd. Vila i frid Stefan. Alltid saknad, Aldrig glömd! :heart:

media.shootitlive.com/aftonblade … w_1200.jpg

media.shootitlive.com/aftonblade … C_1200.jpg

Fina bilder, credit till Jimmy Wixtröm.

Även här:
svt.se/nyheter/regionalt/sma … ngs-himmel

Ceremonin var väldigt fin och väldigt värdig. En stor eloge till HV71 och North Banks, det här gjorde ni riktigt bra!

Det kändes så fint att lyktorna åkte typ över Kinnarps, så att Stefan fick se (tror att han finns nånstans ovanför oss och tittar ner på oss)…

En stor eloge till hela Jönnet och alla som var där. Galet vacker och fin hyllning tycker jag.

Simon evil admin: Jag listade ut hur man skulle göra när ja väl fått bort pappret från “bränslet”. King size ballongerna var dock lite av en besvikelse. Tog en evighet att bli varma samt att de egentligen inte syntes mer än de små. Men men…de lyfte ialla fall till slut. =)

Otroligt vackert och stämningsfullt vid Vätterns strand med alla lyktor som fyllde kvällshimlen! Vinden låg på så de kom att sväva förbi Kinnarps Arena, vilket gjorde denna hyllning till Stefan ännu finare. Det värmde att se så mycket folk i alla åldrar samlas för att hedra hans minne. Alltid älskad - Aldrig glömd

All heder åt er som drog igång detta. Stort gjort och oerhört vackert!
Och nu jävlar tar vi SM-Guld!!!