Tråden om #1 † Stefan Liv †

+1

Sticker in med en länk på en intervju som jag trodde var borta, Stefan Liv på Trashtalk.

dragskott.blogspot.se/2011/09/no … k-med.html

Igår kväll var jag en mycket stolt Jönköpingsbo & HV-supporter, underbart vackert att se lyktorna på himlen och lika vackert att se så mycket folk samlas för att hedra han som gav uttrycket “Bäst när det gäller” ett ansikte - våran föreviga hjälte Stefan Liv!

Alltid Saknad Aldrig Glömd

Vi var nog ett 30 tal pers på Tabergs topp igår och släppte våra rislampor där.Och man såg andra som släppte från norrahammar och taberg. Det var en fin stund där på berget också.

Denna va ganska snygg. Nån som nåt om målvakten?
daveart.com/mask-gallery/set … fault.aspx
Hoppas länken funkar, sitter med min iPhone nu som jag helt uppenbart inte riktigt klarar av…

eliteprospects.com/player.php?player=6488
Tror det är han, efternamnen stavas dock olika.
Edit: Bonus-länk! twitter.com/MrSchoultz30

youtube.com/watch?v=YBzLrVuL … _embedded#!

Hittade denna från hyllningen.

Verkligen en fin gärning för Stefan!
Kul att se bilder och filmer från kvällen också eftersom jag tyvärr inte bor i närheten och kunde medverka själv.

Folk kanske undrar varför Andreas Andersson har #54 istället för #35 som han hade i HV71.
Det är nämligen så att det är en hyllning till Stefan Liv. Med romerska siffror är 50 L och 4 IV vilket blir LIV.
Riktigt stort utan Andreas. Han är en så sjukt underbar/fin människa!

Stort!

Härlig information du bjuder på, sådant uppskattas.
Stort av Andreas, all heder åt honom!

Coolt.

Mycket starkt och häftigt

kommer känns tomt utan Andreas iår… hoppas på kärt återseende snart

Gamle J20 målvakten Christoffer Bengtsberg i Troja har också Stefan avmålad på hans mask har jag sett på någon bild.

Shit, att ens komma på det…

Den dokumentären om Stefan Liv som sändes på svt 24 för ett bra tag sedan. Är det någon som vet var man kan få tag på, eller se den?
Handlar om sm-finalen 2004 om jag inte minns fel. Var liten när det gick, så det kan lika bra vara om hela laget, men jag kommer ihåg honom säga ett antal väldigt välvalda ord :slight_smile:

Om någon sitter på HV:s gamla guldmatcher i sin helhet från år 2004 skulle jag gärna vilja ta del av dem på något sätt

Har glömt att kommentera detta. Ett otroligt starkt budskap från Andreas. Stefan satte sina spår överallt och en stor eloge och credit till Andreas.

Du tänker kanske på “Drömmar av Guld”?

youtu.be/FpgWTH8aMpo
Där är ett 10-minutersklipp från den.
Har dock inte hittat den i sin helhet…