Tråden om #16 Linus Lindström

Visst. Men det är Liljander som tycker att Centersidan i årets upplaga håller SHL klass.
Den kommer han aldrig undan.

Nej så är det ju.

Han har varit riktigt dålig… Men man ska också komma ihåg att han har spelat med SHLs offensivt kallaste och defensivt svagaste forwardspar i Tedenby och Brännström. Och ibland har han fått äran att vara barnvakt åt WIN

Visst.
Ändå har Teden lyckats spela 3-4 on ice vid lika styrka på 80min. (klart godkänt i en 4de lina)
Brännan 2-5 på 99min.
Så även om de inte varit lysande så kan man påstå att Lindström varit ännu mindre lysande än dessa två herrar.

1 gillning

Tittar man på inledningen av tråden så är förväntningarna relativt låga. “220 k för en skadedrabbad tredjekedjespelare”

Inte ens pessimisterna såg honom som för kass för shl. En eloge till Lejaques som tippade honom som favorit till brutet kontrakt.

1 gillning

När vi ändå håller på att jämföra lite.

Den i år mer eller mindre dissade Reber hade på sina första 11 matcher ifjol följande siffor.
(som ovan, on ice, lika styrka)

Istid: 173 min
Inne på mål framåt: 6
Inne på mål bakåt: 8
Mål: 1
Ass: 2

(sen var han inne på 2-0 i matchen efter…)

Bara en notis i avdelningen ge unga spelare lite slack…
(och jag vet att Reber inte har varit speciellt bra än så länge i år, kan ju ha något med förtroende och självförtroende att göra…)

1 gillning

Ja nu har det ändå gått 13 matcher in på säsongen + försäsong,
Serien bästa boxplay spelare för två säsonger sen och han hade ett bra slutspel med saik då dom vann guldet, men det flyger inte här i HV.

Tycker han har stora problem med orken och hålla upp tempot på skridskorna och ser svag ut i närkamperna.
Även om han har sagt att han är fullt tillbaka så ser det fortfarande ut som han hämnas av sin överbelastningsskada på något sätt.

1 gillning

Jag är rädd för att det beror på i vilken tröja han sorkar.

”Att göra en Axel Holmström”.

Ett bra slutspel med SAIK = Välbetalt kontrakt i HV.

2 gillningar

Har han bara gjort ett bra slutspel? Hade för mig att han var väldigt uppskattad i saik för sitt spel under en längre tid?

1 gillning

Det har han. De va bara SAIK som va kopplingen. Han har varit en habil 4C under flera säsonger däruppe.

Undrar om Abbott trodde han värvat Lindberg😂

3 gillningar

Eller Jocke

Flopp.

1 gillning

Håller med i din analys

3 gillningar

blomman får alla spelare att bli floppar. Intre lätt att göra ett bra jobb när man blir tvingad att spela ett spel som inte fungerar

5 gillningar

1+1 idag

6 gillningar

Linus stod idag för en väldigt stabil insats och gjorde helt klart sin bästa match i HV-tröjan. Hoppas att han kan bygga vidare på det spelet han visade upp idag. Gör han det så kan han mycket väl avancera i hierarkin (även om konkurrensen på centersidan inte är alltför tuff) och bli en viktig pusselbit i detta sargade lag.

15 gillningar

Släkten är värst? Linus löser hattrick, men likt förbannat förlorar vi med 3-4 för Lassi släpper fyra slöpuckar.

1 gillning