Nu är ju Borgy inte en dålig center, men okej.
Helt klart inte bäst men duger mer än väl för SHL.
Jag har aldrig sett honom spela utan refererade till hur det lät från många när det var ganska klart att han skulle bli vår förstecenter. Han kanske är värdelös, jag vet som sagt var inte, men har man tidigare oroat sig för att han är för dålig så behöver man ju iaf inte samtidigt oroa sig för att han ska dra till NHL, då känns ju den första oron mest som negativitet för sakens skull och man har på sin höjd EP-scoutat honom.
Det här var väl ändå en tolkning av situationen som inte gör annat än att försöka bygga klyftor och skapa oreda bland åsikter här på forumet?
Är vi (du) säker på att det är samma personer som först gnäller om att han är för kass här och sedan gnäller på att vi tappar honom, samt skyller bägge sakerna ovan på Kent?
För om det är så så borde vi lyfta fram hen och påpeka detta. Men, jag tror inte det är samma typer. Kan du hitta de åsikterna, var för sig här på forumet? Ja. Verkligen, men att komma och säga att de hör ihop som du konstruerar, det. Nja.
Om du inte sett honom spela så borde du nog kika innan du yttrar dig! Många är överdrivet negativa till HV men jag har följt Borgström sedan det ryktades om honom, han är duktig. Definitivt nog för en förstalina i min mening när det kommer till SHL Kollar man andra forum och sociala medier så är folk inte alls nöjd med att han lämnar AHL, gjort ett kanonjobb (iallafall av det jag läst).
Borgström är vår uttalade förstacenter enligt Nubben.
Han är på det berömda pappret solklar förstacenter i en vad många tycker svag centeruppställning.
Många här inne sätter nog sitt hopp till Borgström, oavsett vad man tycker om värvningen.
Att då uttrycka oro för att han försvinner… Jag ser inga konstigheter med det.
Det där med att kunna ha två tankar i huvudet osv.
Håller helt med! Bra skrivet
Det är nog “halmgubbe” som skall in på lodrätt sju
Nej, jag ska försöka hålla mig till konstruktiva termer som “det senaste kent-debaclet” osv hädanefter. Eller syftade du på någon annan situation när du flyttade Borgström-inläggen? Tydliggör iaf gärna på vilket vis det är ett kent-debacle, för som det är nu låter det enbart som gnäll på Nubben för att man ska gnälla på Nubben.
Sen borde ju någon kommit in och sagt att “Inte en chans att Borgström tar plats i NHL, han är som sagt var inte ens en första-center i SHL, så oroa er inte” om det nu är så att man på välgrundad scouting slog fast att han inte håller som första-center.
Är det bara försvara kent du vill, från det uttalandet? Var det hela syftet med ditt inlägg så skriv gärna det rakt ut.
Jag tycker kent är ett debacle i sig. Att ha kent som SC är ett debacle. De är min åsikt tills jag har anledning att ändra mig. Att han uttalar sig som han gör i intervjun, kring det som uppkommit nu, spär på min skepsis.
Ja och nej. Vissa spelare passar ju bättre i NHL/AHL med den spelstil de har. Alla som är bra där borta är ju inte nödvändigtvis bra här och tvärt om.
Jag syftade till precis det jag skrev…känslan, för mig iaf, när jag läser här, är att behöver man stå på höger fot för att gnälla om saker Nubben gör så står man på höger fot, behöver man stå på vänster fot för att gnälla så står man på vänster fot, huvudsaken är att det Nubben gjorde var fel. Så det är inte så mycket försvar för Kent som ett försök att få lite balans.
Det finns massor att kritisera honom för, han ställde ett pisslag på isen inför säsongsstart förra året, det var inte fel att påpeka det. Westerlund och Bengtsson t.ex var katastrofvärvningar, och det påtalas gärna. Men när han plockar in Shore och LaLeggia så är det att även en blind höna hittar ett korn ibland osv osv. Det är så sjuuuuukt tröttsamt. Men visst, jag kan göra det enkelt för mig och bara ge fan i att läsa, helt klart.
Jag missade väl den brasklappen, att han är betydligt mer lämpad för NHL än för SHL när jag läste om hur Borgström inte håller som förstacenter eftersom att han bara gjorde 22p (eller hur många det nu var) förra säsongen osv.
Fast det där tror jag inte du kan hitta mycket stöd för här på forumet.
Alla vi haft, med några undantag , i föreningen har haft goda och dåliga sidor. Att Kent tog in och förstärkte laget skall han ha cred för, vilket han fått, även av de största kritikerna. Hult hade samma dynamik. En del bra grejor, mycket uselt.
Så när du återigen försöker beskriva en situation på ett polariserande sätt så skapar det bara mer oreda bland debattörerna än det avhjälper.
Du förenklar till en nivå som inte är nödvändig. Jag säger inte att du inte uppfattar situationen som sådan, men det betyder inte nödvändigtvis att du har rätt. Bättre att snäll-tolka och ställa följdfrågor än att försöka förenkla och vara kategorisk. Det är min syn iallfall.
Det kan säkert uppfattas så, på samma sätt som “det senaste kent-debaclet” kan uppfattas som “se, nu gjorde Kent fel igen, vi som sågar honom längs med fotknölarna i varenda inlägg har rätt, fattar ni andra det nu?”…jag tycker helt enkelt att det känns som en totalt onödig formulering. Men man får nog leva med att man skriver saker som det ibland helt missuppfattas och ibland dras för stora växlar av, speciellt just när man skriver.
Japp, därför behöver man snälltolka
Jag tror jag förstår vad du försöker säga. Det är lugnt, no har feelings, från min sida. Jag raljerar en del, det märks inte så bra i skrift. Synd, jag gillar att raljera för komiken, för att lätta på stämningen, men i skrift uppfattas man som en bitter gubbjävel (kanske är man en bitter gubbjävel ändå, när det kommer till kritan?
)
Efter att ha åkt ur, spenderat ett år i HA, och sen med nöd och näppe undvikit kval nästa år, så hade jag kallat dig för plast-supporter om du inte var det.
Undrar om media går ut med att Simon Ryfors fått ett QO också så Rögle kan tappa han.
Eller är Hv så intressant i media med Nubben i spetsen kontra andra Shl lag?
Aja jag hoppas ändå att Borgström väljer att vara förstacenter hos oss än att harva i Ahl igen
Verkligen, det vore onajs att bli av med en C som har potential, nu när vi äntligen landat en. Sen behöver vi ju en till…
Det blir så tröttsamt med sån här soppa.
Hoppas ändå att han vill göra en liten omstart i karriären hos oss, våra finnar i laget får prata lite förnuft i han nu
Otroligt tråkigt om vi tappar honom .
Vad finns det för centrar på marknaden ?