Kevin Stenlund, Lias, etc. Hade ju vart kul om nån av dem kom om båda är kontraktslösa
Jag menar mer realistiska värvningar dock !
Vi skulle behållt miele och Shore, de gjorde det ändå bra på slutet.
Nu har jag vilat middag och lugnat ner mig något.
Självklart kan man inte lasta nubben för detta.
Men just nu när vi är i så stort behov utav att växa så att vi blir ett ”powerhouse” igen så händer detta.
Jag hoppas innerligt att ”the magician of Denver” väljer att stanna hos oss och verkligen hoppas på att han blommar ut.
Vi måste ta en högre placering än 11, allt annat är ett misslyckande och då måste det göras något igen!!
Jag tror inte det är någon som lastat Kent för vad Capitals gör, för hur kan man?
Saker han kunde påverka, åtminstone teoretiskt, är huruvida Henrik har en “out” eller inte i sitt kontrakt. I praktiken kanske det inte är ett “val” utan att det är så kontrakten ser ut för dessa typer av spelare.
Det han dessutom kan påverka är att inte ha ett lag som står och faller med EN spelares vara eller icke vara mitt i sommaren, 75 dagar före nedsläpp i SHL. Där har han bäddat sängen dåligt.
Men detta kan vi diskutera mer om i lagbygget-tråden…
Det var den näst sista raden som jag ville få ut tidigare, att inte stå och falla med en spelare mitt i sommaren, tack!
Tycker du fick fram det som vi snackade om längre upp i tråden. Oavsett Borgström eller inte så hade det suttit fint med en uppgraderad centersida.
Magkänslan säger att vi inte blir av med Borgström. Men som jag brukar säga under silly och försäsong. Det kan vara nyttigt att vi redan nu får “uppleva” skador och bortfall. Då synas lagbygget. Som i fallet Borgström, eller som när Petersson skadade sig i VM, eller som när LaLeggia och Andrae “försvann” inom loppet av några dagar.
Hittills tycker jag inte lagbygget på pappret i alla fall stått pall för den typen av bortfall. Det har således synats rätt ordentligt.
Sen kan det ju bli en helt annan femma i höst. Alla kanske gör sitt personbästa och vi kommer inte gråta blod över att Borgström är borta nån månad eller två. Sannolikheten talar dock emot.
Oscar skrev det först på twitter. Men Hershey förtydligar att QO endast var givet för att behålla rättigheterna
Så bra! Vi var inte ens oroliga…
Det man kan lasta Kent för är väl att man presenterar Borgström 26/6.
Sista dagen för qualifying offer är i år 30/6.
Varför skrev man inte en out som sa till exempel att Borgström måste ta beslut senast 23:59 2/7? Då får han en helg på sig att fundera (han har ju redan koll på nordamerika, så det är väl bara lönen och möjligheter att ta sig upp till NHL han ska bedöma).
Då skulle man kunna slå på stora trumman och presentera honom med 100% säkerhet 3/7, alltså bara en vecka senare.
Kanske är jag som är helt ute o cyklar men Nubben måste väl ha koll på vad som gäller själv. Verkar inte så i detta fallet. Ok att vi hobbysportchefer kan ha svårt med de här turerna med QO men som sportchef i en SHL klubb måste man väl ha stenkoll på vad som gäller och vad ett QO skulle innebära för en specifik spelare man kontrakterat?
Varför utrycker man sig annars så ”drastiskt” i en intervju som han gjorde i Expressen?
“Well, because he thought it was good sport. Because some men aren’t looking for anything logical, like money. They can’t be bought, bullied, reasoned or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.”
Jag var faktiskt inte särskilt orolig. Men jag undrar varför Expressen/Hockeysverige/Hockeynews alla gick igång på detta, men inte skrev nånting om de i de andra klubbarna…
för att vi hv-fans är som stressade höns och genererar mycket trafik
Vänta, va? Vem citerar Dark Knight? Stoooooooort
kluck kluck
Det har ju skrivits så mycket om Hv det sista så det genererar väl mycket clicks att fortsätta skriva om oss.
Men håller med om att dom borde fått med dom andra spelarna och klubbarna med, men det var väl bara Nubben som svarade i telefon och ställde upp på en intervju
Om en sportchef för det första svarar, och för det andra säger att han inte har en aning om huruvida spelaren blir kvar. Ja, då förstår jag att tidningen i fråga publicerar.
Så. Hade Nubben inte varit så sugen på att svara och ge citat lite när som helst så kanske inte heller artikeln i fråga publicerats?
Kommunikation ABC osv.
Sen är det väl fortfarande inte helt klart vad detta innebär?
What he said!