Vad vad innebär menar du? Hershey är ju, mer eller mindre, en del av Capitals organisation och jag ser det som rätt pålitligt när de själva säger att han kommer spela i Sverige.
Japp, att han lämnar är ju helt klart nu. Dock kan han ju kanske få nån ny räkmacka in i Capitals? En ny chans att åka över på campet och se om han kan ta en tröja?
Första som kom upp i huvudet när jag läste om Nubbens senaste hymlingar.
Ett qo innebär ju att spelaren alltid kan välja att acceptera det. Om spelaren inte tar budet behåller klubben rättigheterna. Tror senaste datumet för att skriva med klubben under nuvarande säsong är december, så Borgström har tid på sig.
Skulle inte dra för stora växlar av vad som står på Hersheys facebook, de går nog på samma info som vi har tillgänglig.
Den enda som vet säkert är Borgström själv. Är möjligt att han inte trodde han skulle få ett bud utan skulle tvingas tillbaka till europa.
Att nubben inte har koll beror ju på att han har noll kontroll i det här fallet.
Är det någon som har koll på vad ett QO för typ Borgström borde ligga på? Är det 800k/ 400k tvåvägs?
Min googling säger att få spelare i AHL får mer än 120kUSD. Någon som hittat annat?
Enligt Cap Friendly får Borgström 787 000 dollar (8,5 milj SEK) vid NHL-spel. Tyvärr framgår inte vad han får för spel i AHL.
En fingervisning dock. Det gångna året fick Malte Strömwall 750 000 dollar vid NHL-spel och en garantilön på 175 000 dollar vid AHL-spel. Jag gissar att Borgström skulle garanteras 200-250 000 dollar vi spel i AHL, alltså nånstans mellan 2,1-2,7 milj SEK.
Han hade 400 000$ i AHL, qualifying offer är pyttelite högre så strax över 4 miljoner får han garanterat om han stannar och godtar qo. Med chans på närmre 8 miljoner.
Om du kikar på spalten längst till höger ser du minors salary.
Borgström kommer att spela i HV71 kommande säsong.
Borgström själv verkar otroligt taggad att spela i HV och det är viktigt.
Kul att han uppdaterat sitt ordförråd lite…
Någon som har koll på Borgströms militärtjänst ? Som nämns i en del intervjuer med Nubben
Inte mer än han ansluter senare än andra men inte när
Antar att han haft uppskov till följd av att han inte var i Finland när han var 18 år. Möjligtvis gjort en del 2020-2021 och ska fullfölja sin värnpliktsutbildning nu.
Hade känts som lite typiskt HV-otur om nu Borgström av misstag skulle skjuta sig i foten nu eller någonting, och vara borta flera månader. Håll ett extra öga på vår #ZZ nu, general!
Mest orolig över när han ska hinna ta hand om sin kropp efter säsongen som gick samt bygga upp den inför den kommande.
Absolut. Vet vi när han avslutar sin militärtjänst?
Henrik har valt att spela i nr 19. Vad säger lejacques om det?
Bra! #19 behöver få lite mer glans och flärd.